vegge Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Mange av dere har nå installert sp1 til deres versjon av WinXP. Jeg har selv fikset dette på en del maskiner, og har bare opplevd ett problem; I Outlook Express så går det fortsatt an å lage nye identiteter (slik at ikke foreldre og unger får mail i samme innboks, men at man logger seg på sin identitet med passord osv..) men jeg klarer ikke å gå inn på identiteten. La meg ta et eksempel for å gjøre det enda klarere; Jeg åpner Outlook Express for første gang og skriver inn e-mailadressen min og servere og slikt. All min mail kommmer da til hovedidentiteten. Så trykker jeg Fil-->Identiteter-->Legg til ny identitet...-->skriver inn navnet "test"-->klikker OK-->jeg svarer ja til; "Vil du bytte til test nå?"-->Outlook Express lukker seg, men istedenfor å åpne identiteten "test", så åpner den "hovedidentiteten". Dette har aldri skjedd tidligere. Har sett det samme på tre PC-er med sp1, og lurer på om det er andre som har opplevd det samme. Hvis ikke så vær så snill å ta dere 1min og test ut dette. Enten er det sp1-bug, ellers så er det WinXP-plata mi som ikke er helt god. PS. Det går vel an å avinstallere Outlook Express og legge det inn igjen? Evt. laste ned nyeste versjon? Setter pris på alle innspill, takk! _________________ The Devil’s Own Corporate Edition Noen som vil ha ei sølvfarget plexidør? [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-10-15 13:52 ] Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Hei testet det ut som du beskrev. når jeg svarte ja til å bytte ident, så byttet den faktisk uten noen probl.. kjører xp engelsk uten sp 1 Lenke til kommentar
stud3315 Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 er dt ikke mye lurere å ha forskjellige brukerkontoer i XP? Lenke til kommentar
klure Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Vil bare anbefale på det sterkeste å ha mest mulig clean install når du legger inn SP1.. Det beste er å ha WinXP cd med SP1... http://www.tacktech.com/display.cfm?id=160...ect=article.cfm Lenke til kommentar
vegge Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 Kjører Norsk WinXP med sp1 integrert. Clean install ja.. Fulgte guiden på undernevnte link; Creating a bootable Windows XP SP1 CD (Nero) Kan selvsagt ha gjort noe galt.. men.. Skal be noen av mine venner med Norsk WinXP (med sp1 lagt inn uten å integrere det) om de har samme problem. Hvis ikke er det nærliggende å tro at plata mi er litt bugga.. outch. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Kom an, trenger litt flere synspunkter. Det må da være flere som HAR SP1 INSTALLERT som gidder å teste dette? Tror ikke det skal være forskjell på norsk og engelsk versjon, men jeg har som sagt Norsk WinXP med SP1. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hadde akkurat samme problemet som deg etter at jeg installerte SP1 (engelsk versjon) på min mor og far sin pc. Men jeg fant ut av det til slutt, men husker ikke helt hvordan...mye banning og frustrasjon før det gikk i boks husker jeg. Outlook åpnet kun hovedidentiteten hele tiden. Nå har de hver sin identitet i outlook og det fungerer akkurat som tidligere :smile: Lenke til kommentar
maurbiff Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Akkurat samme problemer her óg.. Outlook Express klikker i vinkel med SP1 installert.. Den første buggen er funnen.. [ Denne Melding var redigert av: maurbiff på 2002-10-17 10:03 ] Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 XP sp1 = BUG!!! Sende masse koza te havegg, installer windows 3.11 hilsen go gutten..!! Lenke til kommentar
maurbiff Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 *host* linux.. *hark* Lenke til kommentar
vegge Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Nok en saklig post fra NoWaX ja.. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Det ser ut til at dette er en slags bug.. med det mener jeg at det mest sannsynlig bare er noen innstillinger som må forandres.. Outlook Express 6 etter XP SP1 - denne tråden tar for seg samme problemet, men det kommer fram at folk har klart å fikse det. Men ingen husker selvfølgelig hvordan.. En mulighet er å velge Fil-->Identiteter-->Behandle identiteter-->og så tar du vekk krysset der det står "bruk denne identiteten når du starter et program". Da fungerer dette med identiteter, men minuset er at man får opp den irriterende boksen hver gang man åpner Outlook Express --> Identitetspålogging.. I min situasjon bruker mine foreldre hovedidentiteten og søstera mi en annen identitet. Selv om hovedidentiteten ikke har noe passord, så er det litt tungvint å måtte logge seg på/velge hovedidentiteten og trykke ok, istedenfor at man bare kommer rett inn i hovedidentiteten. Så, hvis noen vet hvilken innstilling som løser dette problemet slik at det blir som før SP1, så hadde jeg blitt glad! :smile: [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-10-17 15:58 ] Lenke til kommentar
maurbiff Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Buggen går ganske enkelt ut på at Outlook Express ikke lenger oppdaterer strengverdien "Start as", som inneholder ID'en til identiteten som skal lastes ved oppstart, under nøkkelen HKEY_CURRENT_USERIdentities i systemregisteret. Outlook Express vil alltid laste identiteten som står oppført her, i dette tilfellet hovedidentiteten.. Spesielt interesserte kan jo endre strengverdien slik at en annen identitet lastes ved oppstart. Nødvendige ID'er finnes som alltid i systemregisteret, hvor hver identitet har en tilhørende undernøkkel (til hvilken nøkkel tro?), hvis navn også er identitetens ID.. Onde tunger vil dessverre ha det til at det å endre denne strengverdien faktisk IKKE fører til at buggen ganske enkelt "forsvinner", i mer eller mindre overført betydning.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå