Gå til innhold

Ny cpu vifte!

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe en nye cpu vifte til maskin min,

siden den jeg har nå bråker noe hinsides.

Det er veldig begrenset med plass rundt sokkelen (478)

maks 10 cm kan jeg tenke meg. Har en P4 2,55 ghz cpu.

Det jeg vektlegger mest i kjøpet er at den er stillegående,

siden dette er en stue-pc. Selvølgelig bør den kjøle tilstrekkelig.

Noen tips angånde dette tema?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Har tenkt mye på den for å si det sånn, men har ikke plass. den vil være 3-4 cm for stor.  :cry:

6431958[/snapback]

muligens zalman 9500led passer? den bygger ikke så mye ut til sidene.

Eventuelt scythe ninja med vift på, den bygger mest i høyden.

Men jeg vil hatt vifte på den, p4 er ikke kjent for og være kjølige, men det følger med en vifte i pakken uansett.

Lenke til kommentar
Har planer om å kjøpe en nye cpu vifte til maskin min,

siden den jeg har nå bråker noe hinsides.

Det er veldig begrenset med plass rundt sokkelen (478)

maks 10 cm kan jeg tenke meg. Har en P4 2,55 ghz cpu.

Det jeg vektlegger mest i kjøpet er at den er stillegående,

siden dette er en stue-pc. Selvølgelig bør den kjøle tilstrekkelig.

Noen tips angånde dette tema?

6431143[/snapback]

Som ribbe skal du bruke THERMALRIGHT XP-90, og så setter du en PAPST 4412F/2GL direkte på. For å redusere støy maksimalt, kopler du vifta til en Zalman spenningsregulator. Dette blir uslåelig stille og effektiv kjøling.

Lenke til kommentar

6431143[/snapback]

Som ribbe skal du bruke THERMALRIGHT XP-90, og så setter du en PAPST 4412F/2GL direkte på. For å redusere støy maksimalt, kopler du vifta til en Zalman spenningsregulator. Dette blir uslåelig stille og effektiv kjøling.

6432104[/snapback]

Trur jeg går for denne installasjonen. Finner ikke viften papst 4412f/2gl på komplett sine sider, men går for Papst 4412FGL. Er det noen stor forskjell på disse viftene? Ser THERMALRIGHT XP-90 bygger ut til siden istedet for å utvide seg til alle sidene og dette vil løse plass problemet mitt :)

Lenke til kommentar

6431143[/snapback]

6432104[/snapback]

Trur jeg går for denne installasjonen. Finner ikke viften papst 4412f/2gl på komplett sine sider, men går for Papst 4412FGL. Er det noen stor forskjell på disse viftene? Ser THERMALRIGHT XP-90 bygger ut til siden istedet for å utvide seg til alle sidene og dette vil løse plass problemet mitt :)

6433326[/snapback]

er unødvendig dyrt for papst kan kjøpe en rimelig og en regulator, evt zalman, de bråker lite kun på høy rpm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...