Gå til innhold

Hvilken ram trenger jeg

thomand3

Anbefalte innlegg

Har en 2 år gammel packard bell easynote c3255 hvor den ene ram brikken takket for seg. Den som står i er en:

Infineon 32Mx64 SDRAM, PC2100S-2033-0-A1

256MB, DDR, 266; CL2

Er det mulig å få tak i en 512 brikke som kan brukes i en så gammel laptop?

Forslag mottas med utrolige mengder takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da skal du ha en sdram brikke da vettu.

Du bør sjekke med produsent om du kan bruke både brikker med chips

på ene siden eller på begge, det er viktig.

Ta en tur innom lokale kommunehuset ditt, eller EL-steder som har evt eldre pc'r osv, og da gjerne lett å få en rambrikke gratis/billig.

Men hvordan vet du at den har takket for seg da?

Du kunne kanskje kjøpt en slik ?

https://prisguiden.no/product.php?productId=1915

512mb pc133, men CL3 da.. Men du kan altså klokke ;)

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Den teller opp likt både med og uten denne brikken i maskinen. (Har 2x256 orginalt). Så da konkluderte jeg bare med at den var død.

Den du linket til lignet ikke. Den som står i er halvparten så stor. Har 4 sånne svarte dingser på hver side, og det lille sporet sitter mellom dings nr 1 og 2 hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Den du linket til lignet ikke. Den som står i er halvparten så stor. Har 4 sånne svarte dingser på hver side, og det lille sporet sitter mellom dings nr 1 og 2 hvis du skjønner.

6431290[/snapback]

Fordi han linket til en SD brikke for stasjonære, mens du skal ha en SD brikke for laptop.

Nå har ikke jeg noe særlig peiling på SD brikker, spesielt ikke bærbare SD brikker, men

denne var den eneste jeg fant i prisguiden med 512MB, vil tro den funker greit, og twinmos er ett bra merke det. Men som sagt jeg kan ikke love at den vil fungere, det må noen andre gjøre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...