Billybob82 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Vil kjøpe meg en ny pc har sett på en del komponenter nå, men vet egentlig ikke så mye om hva som passer bra og lønner seg best å kjøpe. Pcen skal brukest til nedlasning, spill, musikk avspilling og som media center(er dette kun programmet?? hva med fjernkontroll?). Tenkte jeg ville ha amd helst noen av de største. min.2gb ram. Og en ca 200-300gb pluss en bærbar harddisk 250-400gb. Trenger hjelp til komplett oppsett. Dvs. Fra kabinett(minst mulig støy),skjerm mus, strøm tastatur osv osv... Vil ha god køling... Er det noen som kan hjelpe meg med dette kravstore ønske ?? Takker på forhånd for hjelpen. Drømme pc? Endret 4. juli 2006 av Billybob82 Lenke til kommentar
xiaNe Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Denne har veldig bra deler. Men hvis det er noe du er misfornøyd med, kan du trykke "konfigurer selv" og sette inn akkurat det som passer deg Lenke til kommentar
Billybob82 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Denne har veldig bra deler. Men hvis det er noe du er misfornøyd med, kan du trykke "konfigurer selv" og sette inn akkurat det som passer deg 6430876[/snapback] Takker for svar. Her er et oppsett jeg har sett på selv, men har fått noe kritikk for enkelte komponenter Drømme pc? Lenke til kommentar
xiaNe Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Den ser jo flott ut. Men har du sjekket om RAMen passer på hovedkortet? Lenke til kommentar
Billybob82 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Den ser jo flott ut. Men har du sjekket om RAMen passer på hovedkortet? 6431027[/snapback] Det er der jeg sliter kan du si... Fikk en anbefalling en dag om noe ram med eks. antall mhz det gjikk på eller noe sånt.. det bare måtte jeg ha vart jeg fortalt, men husker ikke helt hva det var eller om det hadde passet i det hele tatt. Vart anbefalt å gå for noen med med minst 600Mhz, men amdèn 4200 taklet ikke mer 800mhz. Vet ikke helt hva dette betyr eller om jeg husker rett. Ikke vet jeg hva slags skjermkort jeg skal ta, hva må jeg ha for og gjøre den om til media center ?? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Bare jeg som ikke ser noe skjermkort? Nydelig oppsett forresten Lenke til kommentar
Billybob82 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Bare jeg som ikke ser noe skjermkort? Nydelig oppsett forresten 6431152[/snapback] Trenger hjelp til skjermkort??? Lenke til kommentar
Billybob82 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Skjermkort 6431203[/snapback] Passer dette skjermkortet til hovedkortet?? fikk litt kritikk for valg av hovedkort og strømforsyning sist... Forslag? Eventuelle vifter og kabinett som er litt stille gående tåler litt støy, men vill ikke ha et jett fly. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Ville aldri gått for et såpass dyrt 7900gtx skjermkort. Enten det billigste 7900gt du finner eller 7950gx2 spør du meg. Lian Li kabinett er generellt veldig bra. Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Dette ville jeg ha gått for. Og helt enig med fflex om at du burde gå for Lian Li Lenke til kommentar
Billybob82 Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Dette ville jeg ha gått for. Og helt enig med fflex om at du burde gå for Lian Li 6431618[/snapback] Takker for gode svar Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) komplett.no har fått inn en ny PSU,strømforsyning. Denne heter Enermax Liberty 500w og er modulær. Den finnes også i 400w og 620w eller noe sånt. Ligner veldig på Mist sin 500w. Hadde gått for den. Og har du tenkt å bruke SLI idet hele tatt? Det har du jo her i utgangspunktet IKKE, så jeg ville heller valgt ett annet hovedkort, om du ikke kommer til å bruke SLI.. Tenk godt over det. RAM er CL5, Er vel i drøyeste laget.. skjermkort; hva med dette PowerColor Radeon X1900XTX 512MB ? Har du tenkt å bruke sli er det vel og greit, jeg likte at hovedkortet du har valgt har viftefritt chipset. Endret 4. juli 2006 av amiganostalgia Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå