Gå til innhold

Hvordan skal jeg få sove?


Anbefalte innlegg

Saken er slik: Jeg sitter på dataen og koser meg, aner fred og ingen fare. Plutselig farer det en melding inn på mobilen fra sjefen min, der han spør om jeg var klar for jobbing. Det sa jeg at jeg var, og fikk vite at jeg skulle jobbe i morgen, kanskje onsdag og fredag denne uken, noe som er greit for meg. Jeg spurte da selvsagt når jeg skulle jobbe, siden vaktlisten er satt opp for denne uken, og jeg skulle egentlig ikke ha jobbet da. Joda, selvsagt fikk jeg det jeg minst håpet på, en tidlig vakt. Det vil med andre ord si at jeg skal begynne kl 9 om morgenen.

Idiotiske meg har snudd hele døgnet de siste dagene. Jeg sitter oppe til langt på natt, og sover til langt på dag. Men hvordan i helsike skal jeg få sove nå, nå som jeg vet at jeg skal på jobb tidlig? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første dagen er du nødt til å tvinge i deg 2-4 timers søvn. Deretter vil det gå bedre, hvis du lar kroppen sove etter første arbeidsdag. Lett(ere) hvis man ikke har sosialt liv.

 

I det minste, så MÅ du legge deg nedpå i senga, slå av alt lys (ikke lese f.eks), ha det mørkt rundt deg, ikke gjør noe. Sett av tid til dette. Hvis du går inn for; "Jeg er LYS våken, jeg nekter å sove, har dårlig tid, skulle ha gjort det og ditt og datt og ikke minst DET" de siste 8 timene før jobb - lykke til.

 

Jo mer søvn, jo mindre.

Jo mindre underskudd (6- timer), jo bedre.

Får man ikke sove, så er man i det minste nødt til å ha slappet av.

Døgner du på jobb, er du "farlig", avhengig av hva du skal gjøre, selvsagt. Er det ikke noe viktig du skal gjøre, forbered deg på å falle i søvn ved en god anledning.

Lenke til kommentar

Ta alt av armhevninger du makter før du legger deg, da burde du være tilnærmet utmattet.

Gjerne flere økter, dette funker på innsovningen.

En joggetur skader heller ikke, tar ikke mer enn 15 min sett at du presser deg selv, før du er helt skutt.

 

Funker for meg.

 

Hunters.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...