IRRupt Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Har som sagt en WV Golf STV som frem til 3 dager siden har fungert utmerket. En deg ville ikke motoren starte. Startmoteren går men det er ingen tenning. Det første jeg skjekket var tennpluggene og de viste tegn på tynn blanding (hvit sot?) Jeg har nå byttet disse, uten at det gjorde det store utslaget. Kan forøvrig nevnes det er gnist på tennpluggene. Kan dette skyldes bensinfilteret? Kan et bensinfilter bli tett over natta? Grunnen for at jeg spør er at i dag forsøkte jeg å demontere bensinfilteret under bilen (fikk ikke løsnet grunnet rust) og etter dette startet bilen igjen. Riktignok ikke like enkelt som før, men den starter til slutt. Har planer om å bytte filteret uansett til helgen. Edit: Kan for ordens skyld nevne at bensinpumpen summer et lite sekund etter at jeg vrir om tenninga. Endret 3. juli 2006 av IRRupt Lenke til kommentar
rypevei1 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hei! jeg har lignende problem med min Golf III 97, 1.6 den vil ikke starte, men hvis jeg prøver å starte den igjen om ca. 10 min da starter den normalt. Den starter rett og slett når det vil. Starter er i orden. Jeg har snakket med noen venner, og noen av dem mener at det kunne være rele til bensinpumpe. Jeg lurer på om du har fikset din golf og hva var feilen? Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) hmm pleier ikke vanligvis og skrive i så gamle tråder men dette er et problem jeg har vert borti før. hadde det samma problemet på en audi 80 og der viste det seg og være, att bensin trykket ble borte hvis bilen ble stående en stund. en enkel måte og sjekke dette på er og vri om nøkkelen men ikke starte den et par ganger slik at bensin pumpa får jobbet opp trykk. det funker ikke og la tenningen stå på en stund siden releet til bensinpumpa kutter etter et par sekunder hvis motoren ikke blir starta. hvis dette funker så er det enten en liten lekasje i systemet eller bensin trykk regulatoren som begyner og bli dårlig. PS mener og huske att dette problemet bare gjelder for insprut biler. mvh nokiakiller Editt: trykk leif Endret 24. juli 2006 av nokiakiller Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 Selv om det opprinnlige innlegget er over 2 måneder vil jeg dele med andre hva som var feil hos meg. Etter litt testing viste det seg at bensinpumpa ikke leverte nok trykk. 3700,- hos Møller Bil fopr ny pumpe og 900,- i arbeid hos SnapDrive. Ikke billig, men bilen er god som ny (nesten) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Mekonomen hadde sikkert skaffet pumpe for deg til rundt 1500 kroner tenker jeg, men det er jo alltids greit med originaldeler da, man vet hva man kjøper for å si det sånn, ingen tvilsom humbug-kvalitet. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Mekonomen hadde sikkert skaffet pumpe for deg til rundt 1500 kroner tenker jeg, men det er jo alltids greit med originaldeler da, man vet hva man kjøper for å si det sånn, ingen tvilsom humbug-kvalitet. 6741287[/snapback] Det er orginalpumpe Mekonomen leverer.Samme delenummer. Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hvis pumpa ikke "summer" når jeg vrir om nøkkelen, hva kan det være som er problemet da? Leste litt lenger oppe i tråden om et rele til bensinpumpa, dette releet klikker når jeg vrir om nøkkelen. Kan det være releet som er ødelagt eller er det bensinpumpa som har takket for seg? Bilen er en golf2 med monopoint. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hvis pumpa ikke "summer" når jeg vrir om nøkkelen, hva kan det være som er problemet da? Leste litt lenger oppe i tråden om et rele til bensinpumpa, dettereleet klikker når jeg vrir om nøkkelen. Kan det være releet som er ødelagt eller er det bensinpumpa som har takket for seg? Bilen er en golf2 med monopoint. 6747348[/snapback] Det er vanelig at releet ryker på de.Ta ut releet og sett en ledning mellom de to sprekkene hvor de brede stikkene på releet sto,da skal pumpen gå.Det er to typer releer som kom på de.Den ene typen kan du se at loddingene er tørket. Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Hvis pumpa ikke "summer" når jeg vrir om nøkkelen, hva kan det være som er problemet da? Leste litt lenger oppe i tråden om et rele til bensinpumpa, dettereleet klikker når jeg vrir om nøkkelen. Kan det være releet som er ødelagt eller er det bensinpumpa som har takket for seg? Bilen er en golf2 med monopoint. 6747348[/snapback] Det er vanelig at releet ryker på de.Ta ut releet og sett en ledning mellom de to sprekkene hvor de brede stikkene på releet sto,da skal pumpen gå.Det er to typer releer som kom på de.Den ene typen kan du se at loddingene er tørket. 6747424[/snapback] Takker så mye! Skal sjekke dette etter mat. Håper det er det som er feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå