Tokse Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Hei jeg har kjøpt ny sort blekkpatron på inc Club Norge til en lexmark z42 blekkskriver. I starten kom det delvise utskrifter, dvs. det var fargeløse vannrette linjer innimellom. Nå etter noen dagers bruk er det ingen utskrift i det hele tatt. Jeg bruker ikke farger. Skriveren fungerte perfekt med den forrige patronen. Noen som vet hva som skjer? Er den uttørket eller er det noe jeg gjør feil? Endret 3. juli 2006 av Tor79 Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg har fått denne mailen fra inkClub: ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Hei! Vi beklager at du fått et problem med patronen. Har du forsøkt å rengjøre den? Hvis du ikke får i gang patronen ved å kjøre et par rengjøringer slik det er angitt i håndboken for skriveren, kan du også forsøke å tørke forsiktig med en lett fuktet klut eller q-tips der blekket skal komme ut. Hvis dette ikke hjelper, kan du skylle munnstykket i varmt vann i ett minutt slik at eventuelle blekkrester løsner. Pass bare på at det ikke kommer vann inn i selve patronen. Etter dette kan du trykke litt papir forsiktig mot munnstykket. Hvis det nå kommer ut blekk, virker trolig patronen igjen. Hvis du allikevel ikke får den til å virke, ber vi om at du kontakter oss igjen. Vi behøver da patronens sekssifrede tallkode, f.eks. ”code: 178006”. Hvis du ikke finner koden, ber vi om at du oppgir alt som står på patronens etikett. Med vennlig hilsen Kundeservice inkClub ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Jeg har prøvd rengjøre patronen ved å kjøre "clean nozzles" under printerinnstillingene. Det komer fortsatt ikke noe utskrift, men det kommer noen blekkflekker her og der på papiret. Disse er våte så når jeg tar på de smøres blekket utover. Vet noen hvor blekket skal komme ut, altså der jeg skal tørke? Hva og hvor er munnstykket som jeg skal trykkke papir mot? Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Problem solved! Måtte pusse litt med fuktet q-tips på noen små huller ved siden av hverandre så kom det etterhvert masse blekk ut. Fungerer fint nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå