The Jackal Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Har dualboot WinXP og RH 8. Prøver å mounte hda2, som er winxp partisjonen min (hda1 er en eller annen jallapartisjon fra DELL). Mounter med denne kommandoen: mount -t ntfs /dev/hda2 /mnt Da får jeg bare feilmelding om at dette ikke støttes i kernelen, men når jeg leser manual siden til mount, så står det da der at dette skal gå an. Er ikke noen guru på dette, så her får noen som har litt snøring komme med noen tips. Lenke til kommentar
lif Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 les her http://linux-ntfs.sourceforge.net/ ntfs mulig readonly, men *veldig* risikabelt hvis du skal skrive til den. lykke til! Lenke til kommentar
tuxie Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Ntfs støtte i rh8 Redhat har er eneste linux versjon som ikke har støtte for ntfs enda, pga at du lett kan ødelegge den! Lenke til kommentar
wilbur Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-21 01:28, skrev tuxie:Ntfs støtte i rh8Redhat har er eneste linux versjon som ikke har støtte for ntfs enda, pga at du lett kan ødelegge den! Det er ikke helt derfor, leste en annen begrunnelse på en mailing liste. Men, skal veldig mye til for å ødelegge en ntfs partisjon ved å bare lese fra den. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-21 01:28, skrev tuxie:Ntfs støtte i rh8Redhat har er eneste linux versjon som ikke har støtte for ntfs enda, pga at du lett kan ødelegge den! Alle linux distroer støtter jo ntfs visst du bare bygger det inn i kjernen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå