Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ping i CS!!!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde det samme problemet for en måned siden.

Jeg ringte BlueCom og klagde mange ganger. Men de mente at det ikke var noe galt hos dem. Jeg formaterte og det hjalp en stund, men så kom pingen igjen.

Etter en uke ringte jeg igjen og da sa de at det skulle være i orden 4 dager senere og at nettet var overbelastet og de hadde bestilt oppgradering... da virket det helt fint.

Har du ringt BlueCom og prøvd å få en forklaring av dem ?

Lenke til kommentar

hvorfor skal alle altid tru at ping = hastighet på linje???

om en server er i norge/sverige har man lav ping, men om serveren står i japan har man høy ping...!

Ping = hvor lang tid det tar å komme frem til serveren og tilbake, ikke hvor kjapp linje du har!

så det er nok ingenting galt med linjen din, men heller det at serveren du spiller på er for langt unna deg.. :wink:

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar

Det var bare to ISDN brukere som maste om at de får 50 ms latency i CS. Er ADSL "kjent" for å ha lav latency? Hvor har du hørt dette, hva baserer du det på? Som en her sa, så har kabel høyere latency enn ADSL. Dette har jeg selv erfart. Jeg sitter pr. i dag med chello plus, og verken pingen eller stabiliteten er noe god, men hastigheten holder mål når linja er stabil. Jeg skal skifte til NGT i Desember en gang, har bestillt for noen uker siden, men området hvor jeg bor er ikke dekket enda, derfor må jeg vente. Jeg har en kompis som jobber i NGT og han mener at latency'en i ADSL kan være langt bedre enn kabel interntt. Jeg mener å huske å ha lest dette på NGT sine sider og i ettertid. Men siden noen her sa "ADSL er kjent for dårlig latency", hva er det som er bedre?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-15 18:56, skrev Jannis-15:

Ping = hvor lang tid det tar å komme frem til serveren og tilbake, ikke hvor kjapp linje du har!

Hvor lang tid det tar å komme frem til serveren har jo ingenting med hvor kjapp linje du har....øh....jo...nm

:razz:

Prøv å trace den aktuelle serveren.

Se hvor det stopper opp.

Lenke til kommentar

Quote:

Grimmy skrev (2002-10-15 19:12):

Det var bare to ISDN brukere som maste om at de får 50 ms latency i CS. Er ADSL "kjent" for å ha lav latency? Hvor har du hørt dette, hva baserer du det på? Som en her sa, så har kabel høyere latency enn ADSL. Dette har jeg selv erfart. Jeg sitter pr. i dag med chello plus, og verken pingen eller stabiliteten er noe god, men hastigheten holder mål når linja er stabil. Jeg skal skifte til NGT i Desember en gang, har bestillt for noen uker siden, men området hvor jeg bor er ikke dekket enda, derfor må jeg vente. Jeg har en kompis som jobber i NGT og han mener at latency'en i ADSL kan være langt bedre enn kabel interntt. Jeg mener å huske å ha lest dette på NGT sine sider og i ettertid. Men siden noen her sa "ADSL er kjent for dårlig latency", hva er det som er bedre?

Var nok jeg som skrev at ADSL er kjent for lav ping. Har ingen erfaringer selv, men har hørt dette av andre, lest på nett etc. At ADSL har bedre latency enn kabel, er helst sikkert sant.

Lenke til kommentar

Modem: Høy ping (how surprising)

ISDN: Forholdsvis lav ping (35-50ms er normalt til servere)

ADSL: Forholdsvis lav ping (se ISDN)

Kabel: Forholdsvis lav ping (20-40ms)

SDSL: Lav ping (5-10ms)

Har selv vært igjennom modem-isdn-sdsl... og SDSL er digg... har 5ms til cs.vg.no :grin:

Triks for å finne ut hvor "problemet" ligger...

bruk kommandoen "tracert" (traceroute i *nix) mot ip addressa til serveren, og sjekk så de første "hops"

ISDN bør ligge ned mot 20ms på første hopp

ADSL er som ovenfor

SDSL bør ligge på 5ms eller lavere

Kabel er litt mere varierende, men bør være under 10-15ms.

Lenke til kommentar

hvis du spille på "ikke norske" servere og trykker på update knappen, DA kan du regne med å pinge 200...

hvis du spiller på såkalte lavpingservere kan du få nedimot 10 med den linja du har....

Det kommer an på om serveren er litt "halvshabby"...

med mange andre spillere med høy ping....

en slags "ond sirkel"....

hehe

alexio

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...