sa|o Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 hei. har ei 400/128 linje fra bluecom, men har fortsatt 100-200 i ping i CS! hva er problemet? Lenke til kommentar
-Nitro- Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg hadde det samme problemet for en måned siden. Jeg ringte BlueCom og klagde mange ganger. Men de mente at det ikke var noe galt hos dem. Jeg formaterte og det hjalp en stund, men så kom pingen igjen. Etter en uke ringte jeg igjen og da sa de at det skulle være i orden 4 dager senere og at nettet var overbelastet og de hadde bestilt oppgradering... da virket det helt fint. Har du ringt BlueCom og prøvd å få en forklaring av dem ? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg får 50 i ping med 64k ISDN. :razz: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 ADSL er vel kjent for å ha ganske høy ping... Lenke til kommentar
Calm Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg er da ganske overbevist om at ADSL gir ganske lav latency sammenliknet med f.eks. internett over kabel/coaxial... -->Calm Lenke til kommentar
aschj Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 ADSL har sånn midt på treet latency. Kabel har ganske høy latency fordi det er kobberbasert. Ring bluecom som en over meg sa. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg og pinger 50 med 64k ISDN.. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 hvorfor skal alle altid tru at ping = hastighet på linje??? om en server er i norge/sverige har man lav ping, men om serveren står i japan har man høy ping...! Ping = hvor lang tid det tar å komme frem til serveren og tilbake, ikke hvor kjapp linje du har! så det er nok ingenting galt med linjen din, men heller det at serveren du spiller på er for langt unna deg.. :wink: Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Det var bare to ISDN brukere som maste om at de får 50 ms latency i CS. Er ADSL "kjent" for å ha lav latency? Hvor har du hørt dette, hva baserer du det på? Som en her sa, så har kabel høyere latency enn ADSL. Dette har jeg selv erfart. Jeg sitter pr. i dag med chello plus, og verken pingen eller stabiliteten er noe god, men hastigheten holder mål når linja er stabil. Jeg skal skifte til NGT i Desember en gang, har bestillt for noen uker siden, men området hvor jeg bor er ikke dekket enda, derfor må jeg vente. Jeg har en kompis som jobber i NGT og han mener at latency'en i ADSL kan være langt bedre enn kabel interntt. Jeg mener å huske å ha lest dette på NGT sine sider og i ettertid. Men siden noen her sa "ADSL er kjent for dårlig latency", hva er det som er bedre? Lenke til kommentar
r0nin Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-15 18:56, skrev Jannis-15:Ping = hvor lang tid det tar å komme frem til serveren og tilbake, ikke hvor kjapp linje du har! Hvor lang tid det tar å komme frem til serveren har jo ingenting med hvor kjapp linje du har....øh....jo...nm :razz: Prøv å trace den aktuelle serveren. Se hvor det stopper opp. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Quote: Grimmy skrev (2002-10-15 19:12):Det var bare to ISDN brukere som maste om at de får 50 ms latency i CS. Er ADSL "kjent" for å ha lav latency? Hvor har du hørt dette, hva baserer du det på? Som en her sa, så har kabel høyere latency enn ADSL. Dette har jeg selv erfart. Jeg sitter pr. i dag med chello plus, og verken pingen eller stabiliteten er noe god, men hastigheten holder mål når linja er stabil. Jeg skal skifte til NGT i Desember en gang, har bestillt for noen uker siden, men området hvor jeg bor er ikke dekket enda, derfor må jeg vente. Jeg har en kompis som jobber i NGT og han mener at latency'en i ADSL kan være langt bedre enn kabel interntt. Jeg mener å huske å ha lest dette på NGT sine sider og i ettertid. Men siden noen her sa "ADSL er kjent for dårlig latency", hva er det som er bedre? Var nok jeg som skrev at ADSL er kjent for lav ping. Har ingen erfaringer selv, men har hørt dette av andre, lest på nett etc. At ADSL har bedre latency enn kabel, er helst sikkert sant. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Les på nytt hva du egentlig skrev Olsen: Quote: ADSL er vel kjent for å ha ganske høy ping... Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Modem: Høy ping (how surprising) ISDN: Forholdsvis lav ping (35-50ms er normalt til servere) ADSL: Forholdsvis lav ping (se ISDN) Kabel: Forholdsvis lav ping (20-40ms) SDSL: Lav ping (5-10ms) Har selv vært igjennom modem-isdn-sdsl... og SDSL er digg... har 5ms til cs.vg.no Triks for å finne ut hvor "problemet" ligger... bruk kommandoen "tracert" (traceroute i *nix) mot ip addressa til serveren, og sjekk så de første "hops" ISDN bør ligge ned mot 20ms på første hopp ADSL er som ovenfor SDSL bør ligge på 5ms eller lavere Kabel er litt mere varierende, men bør være under 10-15ms. Lenke til kommentar
alexio Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 hvis du spille på "ikke norske" servere og trykker på update knappen, DA kan du regne med å pinge 200... hvis du spiller på såkalte lavpingservere kan du få nedimot 10 med den linja du har.... Det kommer an på om serveren er litt "halvshabby"... med mange andre spillere med høy ping.... en slags "ond sirkel".... hehe alexio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå