Gå til innhold

hjelp til å sette sammen stereo (8-9k)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du vet at høytalerne suger men skal ha de likevel? hm, åkei.. :wee:

forsterker du burde vurdere: XTZ Class A-100

Har scoret meget bra på alt av tester jeg har lest, finner en del utdrag fra endel tester på siden der.

litt mer info om den finner du her.

signalkabel fra pc ville jeg bare kjøpt en av disse fra aragon, en hundrings billigere, (enda mer hvis du skal ha 3 meter) og ser i mine øyne utrolig mye bedre ut. Du kommer nok ikke til å høre forskjell på de uansett tipper jeg. link.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

NAD C320 BEE og Dali Concept 6 er eit godt val. Daliane grusar Eltax.

Men viss du absolutt skal ha Eltax, så ville eg gått for ein kraftigare forsterkar enn dei to du har sett deg ut.

Lenke til kommentar

jeg på Dali concept 6 og NAD C325BEE synes det ikke var så dumt forslag, men de eltax høytalerene tar seg så godt ut med 2x10" bass ..

kommer dali til å spille like bra ( jeg skjønner at det er bedere kvaitets lys i dali)

er det noe stor forskjell på de nad forsterkerne?

den NAD C325BEE så jeg hadde noen ekstra teknologier

Endret av Exentler
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Er ikkje rare forskjellen på forsterkarane. Ikkje heng deg så mykje opp i det hifiklubben skriv. NAD C320 BEE eller C325 BEE gjer ein god jobb med Concept 6.

Lenke til kommentar
Er de Eltaxhøyttalerne så veldig dårlige?

Jeg få høre hvorfor?

6434952[/snapback]

Det er et billig jalla produkt med dårlig lydkvalitet rett og slett, vanskelig og beskrive lyd så beste måten er nesten og høre selv.

kvalitet koster desverre.

Men, nå skal det sies at folk har veldig forskjellige krav og mange er tydeligvis fornøyd med disse høyttalerne. Jeg hadde sikkert syntes de var knall selv når jeg var 14. :wee:

Edit: til trådstarter, når du har såpass stort budsjett iforhold til hvor billige høyttalere du skal ha så bør du idet minste vurdere en skikkelig forsterker. Vil anbefale Vincent SV-226mkII, kraftig og vellydende. Har denne selv faktisk (på høyttalere til den tidobble prisen av de eltax'ene ;) ) avhifi.no har den i sølv hvis du foretrekker det. Søk litt så finner du nok massevis av tester på den. Har scoret veldig bra i sin prisklasse.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

helt enig med hva som er sagt ovenfor, ikke gå for de eltax hytalerne, så gode forsterkere som du har sett på fortjener bedre høytalere :)

ville sett på noe cerwin vega eller lignende.

og ikke velg høytalere etter hvor "tøffe" de ser ut, hvem som helst kan lage høytalere som ser helt sinnsykt råe ut, men de færreste kan lage høttalere som lyder godt...

Lenke til kommentar

jeg har nå sett på noen cerwin vega høytalere:

liste over aktuelle høytalere

CERWIN-VEGA CLS-12

CERWIN-VEGA VE-15F

CERWIN-VEGA VE-12F

Dali concept 6

glem eltax :p (skal man først ha noen kvalitet skal man ha full kvalitet)

si fra vis forstekere er for liten til en høyttaler

takker får alle svar:D

er ganske ny i dette med audio

Endret av Exentler
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

CV er høgtalarar for mykje bass og høgtspeling. Concept 6 spelar reinare enn CV, men har ikkje på langt nær same lydstyrke eller like mykje bass. CV krev ein god del forsterkarkraft, så eg ville gått for minimum NAD C372 til dei.

Lenke til kommentar

Dersom du har lite penger å bruke på høyttaler burde du kanskje høre på Gale 4040 til bare 1995,-

..siden du likevel skal til HiFi-Klubben for CD-spiller og forsterker.

Cervin Vega er mye rommel og bass, og lite allsidig. Bra til rock og tekno, men husk at musikksmaken din kan endre seg etterhvert.

Lenke til kommentar

jeg har nå valgt å bruke mer penger :

jeg har sett på

DALI AXS10K

CERWIN-VEGA CLS-15

CERWIN-VEGA VE-15F

DALI Concept 8

holder det med en NAD C352 eller må jeg trå til med en NAD C372

jeg skal helst ha en av de NAD forsterkerne

Jeg har også tenkt til å sette disse mellom forforsterkern og effektforsterkern

ARGON 5005 2 til 1 Kabel

TARA LABS Omni ST høyttaler kabel

Endret av Exentler
Lenke til kommentar

Concept 8 ville jeg absolutt valgt av de tre der... og jeg ville også absolutt vurdert en annen forsterker enn NAD. Siden det virker som du har bestemt deg for å handle på hifiklubben så kan du jo sjekke ut Thule f.eks..

Lenke til kommentar

Jeg personlig synes NAD gir mest for pengene i de lavere prisklasser. Jo høyere prisklasse du velger, jo mindre godt kjøp blir NAD. Men jeg har selv hørt NAD C320, og den overbeviste sammen med B&W DM 602 høyttalere på stativ. Min venn hørte også på C350, og han var ikke så overbevist av den, så han kjøpte C320 fordi den spilte friskere. Jeg hadde ihvertfall tatt en lyttetest mellom C320BEE og C352 før jeg gjorde handelen, hvis jeg var deg.

Forøvrig: Hvis du først skal bruke 4000,- på høyttalere, er du sikker på at du vil velge Dali? Dersom du er fast bestemt, så ta en test mellom Concept 6 og Concept 8. Større høyttalere spiller riktignok mer bass, men jeg har hørt et par Dali'er som romler skikkelig. Dersom man parrer en "noe veik" forsterker med høyttalere med mange og store elementer, får man bare slapp romlelyd av bassen. :no: Og man mister den tighte, rytmiske feelingen. Du må ha krefter nok for å kontrollere så store elementer. Så kanskje Concept 6 står bedre til resten av anlegget ditt, tross alt. Husk at når man setter opp et stereoanlegg så må komponentene passe til hverandre. Noe som låter bra i en sammenheng kan låte bæsj parret med andre komponenter.

Du kunne jo også spørre om å få lytte på

B&W DM 309 til 4.990,-

Mitt forslag til deg:

C320 BEE...........................2698,-

Dali Concept 6....................3498,-

Totalt.................................6196,-

= God lyd til prisen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...