woohoo Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 har problemer med min plextor 24/10/40 brenner. Problemet er som følger: Når jeg brenner går cache'n opp og ned (den brenner i ett sekund, og leser i ett sekund...), derfor tar det dobbelt så lang tid å brenne en valig cd. Noen som vet hva som er galt ? (har en personlig rekord med 189 buffer-underrun på en plate :smile: ) Lenke til kommentar
Egilegil Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Hvis du brenner on-the-fly er det fordi at brenneren din brenner raskere enn den andre stasjonen klarer å lese. Det samme skjer hos meg, cd-romen som originaldisken ligger i er 20x det blir bare kaos når jeg brenner on-the-fly [ Denne Melding var redigert av: Egilegil på 2002-10-15 13:20 ] Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 tror ikke det er det som er problemet, brenner nemlig fra hd'en... men takk for rask svar Lenke til kommentar
stud3315 Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Enable DMA Gå inn på device manager på system IDE ATA/ATAPI controllers Sett primary og secondary IDE channel til DMA if availeble, under advanced settings! Det hjalp hos meg! Eirik Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 stud3315: takker for svar, skal prøve å enable DMA straks jeg kommer hjem :smile: Lenke til kommentar
klure Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Definitivt DMA som er problemet ja.. Akkurat det samme skjedde meg da WinXP fant ut at det ikke skulle gå an å ha DMA enablet på Plextor 16x'n min... Lenke til kommentar
stud3315 Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Tror dette svaret burde ligge som et FAQ et eller annet sted. Vet ikke om det gjør det, men til og med de som selger pc utstyr vet ikke at dette ofte er feilen. Kanskje det er XP som er annerledes enn andre OS? Jeg har egentlig ikke peiling, men finner ut av ting takket være alle dere her inne! TAKK Eirik Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Legg inn aspi drivere du om du har win xp...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå