Gå til innhold

Spørsmål om privat server


Anbefalte innlegg

Hey!

 

Jeg har lyst til å utforske en del aspekter ved klienten i WoW. Siden jeg hverken har lyst eller lov til å gjøre noe som kan minne om juks på de offentlige serverene, lurte jeg på hvordan det ville fungert å brukt en privat server.

Er det lov (i følge EULA og annet crap) å sette opp en egen server på min egen maskin, da muligens i VMWare, og spille på denne med min egen account? Er det da også lov å spille uten å betale (når man connecter får man vel ingen forespursel om gyldig konto)? Min konto er nemlig frozen, siden jeg kun er hjemme fra ferie få dager i måneden.

Hvilke programmer anbefaler dere isåfall for å sette opp en egen server? Jeg har ikke snust på dette området på lenge, og vet ikke hva som er stabilt og up to date. Jeg ber om at dere kun gir hint (evt PM), men ikke legger ut lenker e.l. ettersom en av de sinte moderatorene kommer til å titte innom en eller annen gang, og da få tråden stengt.

 

Jeg har ikke lyst til å få accounten bannet, så jeg vil være innenfor blizzards regelverk, men samtidig hadde det vært gøy å få prøvd seg på hvor vanskelig det egentlig er å være "chinese über-haxx0r". Det finnes jo måter man kan gjøre endringer uten å foreta inngrep i selve klienten, så sånn sett vil det gå greit å holde seg inne med blizzard (tror jeg?).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe av det er vel at alt eies av Blizzard, og at man dermed ikke har lov til å modifisere noen av filene til klienten.

 

Du får se mer på det som et slags leie, og ikke et kjøp.

6430573[/snapback]

Jeg har allerede sagt at jeg ikke har noe behov for å endre på filene :) Alt kan fikses med eksterne programmer dersom dette er mer lovlig.

 

Forøvrig har jeg kjøpt cd'ene, mens jeg leier spilletid på serverene :)

Lenke til kommentar
Noe av det er vel at alt eies av Blizzard, og at man dermed ikke har lov til å modifisere noen av filene til klienten.

 

Du får se mer på det som et slags leie, og ikke et kjøp.

6430573[/snapback]

Jeg har allerede sagt at jeg ikke har noe behov for å endre på filene :) Alt kan fikses med eksterne programmer dersom dette er mer lovlig.

6431463[/snapback]

Noe det ikke er.

 

Trodde vi var ferdige med å diskutere dette temaet for lenge siden.

Lenke til kommentar

Har prøvd en privat server selv for å utforske aq40 og ikke minst steder man blir bannet av å utforske i det wow-online (gm island f.eks).

Men jeg anbefaler det ikke, eneste som er gøy er å lage egne items, utforske og ikke minst adde items du bare kan drømme om å få på wow-online. (Eks, zg mount, boss world epics osv).

 

Det er veldig mange buggs, blant annet at alt mulig +spelldmg ikke blir addert. Altså, har du fullt netherwind + alle mulige trinkets + flask of supreme power + arcane power hitter du fortsatt for base damage.

Talents hjelper heller ikke.

Battle stance er bugged, samme med defensive stance.

Polymorph blir aldri borte, dessuten kan man fortsatt drepe en fiende mens han er i polymorph uten at polymorph blir borte.

Ikke minst er det en world-cooldown på alle spells når du starter å caste, og når castingen er ferdig. Det betyr at du må cente ca 1.5 sec mellom vær eneste gang du caster en hvilken som helst spell.

Lenke til kommentar

Jeg tror dere har misforstått hva jeg vil "utforske". Jeg hadde planer om å prøve evnene ved å forsøke å lage en "chinese DM hacker"-cheat, men vil ikke prøve denne online. Ei heller vil jeg prøve noe som i det hele tatt kan minne om cheating, på de offentlige serverene.

Lenke til kommentar

Det er umulig for blizzard å finne ut av det.

 

Det du kan gjøre er å spille på online-private realms. Du registrerer deg på en internett side og laster ned en patch som gjør at blizzard ikke kan finne ut av det fordi du kjører wow på en helt annen server.

 

Du logger på og spiller. På noen realms er det epic vendors rundt omkring som selger alt av high-end epic utstyr for en billig penge, det er også 10x xp rate osv osv... men fortsatt, du blir fort lei..

Lenke til kommentar
Jeg tror dere har misforstått hva jeg vil "utforske". Jeg hadde planer om å prøve evnene ved å forsøke å lage en "chinese DM hacker"-cheat, men vil ikke prøve denne online. Ei heller vil jeg prøve noe som i det hele tatt kan minne om cheating, på de offentlige serverene.

6432362[/snapback]

Tror ikke dette er noe vits. Instansene i private wow-servere er rett og slett så bugged at jeg har vansklig for å tro at triksene er de samme...Har selv spilt på egen wow-server og det var ganske kjedelig pga alle feilene, men de blir bedre for hver dag som går.

Lenke til kommentar

Jeg vet av en som er med i en clan som spiller på en egen online-privat server. Denne serveren er veldig up-to-date, og de har Battlegrounds, instances og det meste annet helt bugfritt. De spiller med vendors som selger world drop epics, alle kan få GM-status, MC kan gjøres 5-man osv..

Lenke til kommentar
Har prøvd en privat server selv for å utforske aq40 og ikke minst steder man blir bannet av å utforske i det wow-online (gm island f.eks).

Men jeg anbefaler det ikke, eneste som er gøy er å lage egne items, utforske og ikke minst adde items du bare kan drømme om å få på wow-online. (Eks, zg mount, boss world epics osv).

 

Det er veldig mange buggs, blant annet at alt mulig +spelldmg ikke blir addert. Altså, har du fullt netherwind + alle mulige trinkets + flask of supreme power + arcane power hitter du fortsatt for base damage.

Talents hjelper heller ikke.

Battle stance er bugged, samme med defensive stance.

Polymorph blir aldri borte, dessuten kan man fortsatt drepe en fiende mens han er i polymorph uten at polymorph blir borte.

Ikke minst er det en world-cooldown på alle spells når du starter å caste, og når castingen er ferdig. Det betyr at du må cente ca 1.5 sec mellom vær eneste gang du caster en hvilken som helst spell.

6431707[/snapback]

Virker som en dårlig server du har fått satt opp...

Har prøvd flere selv, og funnet noen son faktisk funker bra!

Fikk en bug en gang der jeg hadde 0 i skills i snakking :p

Men alt er ikke altid som du sier, det kommer veldig ann på serveren du får tak i.

Jeg hadde en som funket perfekt, nesten og moret meg veldig. Men du blir fort lei...

Lenke til kommentar

Såvidt jeg forstår er det ikke engang lov å skrive fan-fics om charren din i WoW ifølge EULA. Spør du meg så er det _ditt_ spill, kjøpt og betalt for, så om du vil spille det alene på en privat server kan du vel gjøre akkurat som du vil.

Endret av BompiTerje
Lenke til kommentar

sp lenge du ikke updaterer spillet og bare kobler det opp mot et privat server trenger du vell heller ikke godta EULA'en heller

 

uansett jeg har kjøpt spillet , hvist jeg velger og ikke betale for det og bare spille på en "alternativ" server er det da ikke noe som blizz har noe med .

 

Pm med info om private servere kan sendes til meg .

Lenke til kommentar
Såvidt jeg forstår er det ikke engang lov å skrive fan-fics om charren din i WoW ifølge EULA.

6436331[/snapback]

Off topic: Er det fakta? Isåfall har broder'n en norskstil (med god karakter om jeg kan få legge til) å trekke tilbake. :p

 

Er forøvrig helt enig. Du har selv kjøpt og betalt klienten, den er din til odel og eie. Hva du gjør på Blizzard sine online servere er en annen ting, da har dem plutselig litt mer dem skulle ha sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...