Gå til innhold

Minimum grafikkkort til next-gen grafikk?

Anbefalte innlegg

Hva slags kort kjører next gen grafikk som f.eks tomb raider legend på full

speed?

Kom med forslag til kort som takler dette nivået,men bør jo helst ikke koste skjorta.

vet at x1900xtx og 7950gt kjører som f...men tenkte på noen andre alternativ til en rimeligere penge.

Hva slags kort kjører f.eks condemned:criminal origins på fullt ?

Har et nvidia 6800gs men lyst på noe som gir enda mer "trøkk"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Next-gen?

Sitt på det 6800GS kortet ditt til høsten du, da begynner DirectX 10 kortene å dukke opp...  ;)

Det kommer også varianter av de som ikke koster sjorta!

6430541[/snapback]

hvor stor betydning vil direct x 10 ha i forhold til i dag?? Bør vi vente folkens??

Vil bare være forberedt når Crysis og Prey blir lansert :cool:

Lenke til kommentar

X1900XT som du nå får ned til 2995,- vil jeg si er mest "future proof" uten at det koster skjorta. Men ellers er jeg enig med Raptor, for best utnyttelse av next-gen spillene som UT2007 og Crysis vil du heller vente på DX10 kortene.

Lenke til kommentar
hvor stor betydning vil direct x 10 ha i forhold til i dag?? Bør vi vente folkens??

6430716[/snapback]

DX10 i seg selv vil neppe ha en stor betydning på lenge ennå. Det jeg tenkte på (og sikkert også Raptor) er ytelsen disse kortene vil ha.

Første generasjons DX10 kortene vil med stor sannsynlighet se desidert mest DX9 kode.

Lenke til kommentar
Crysis og Prey støtter Dx10, så da vil grafikken bli betre om du har eit Dx10 kort. Sidan du har eit ganske bra kort allereie så vilde i vertfall eg venta på Dx10.

6430786[/snapback]

Prey bruker en OpenGL motor og overgår ikke DX9 i funksjonalitet. Med Crysis er jeg usikker på hva DX10 vil bringe, men fra jeg har hørt er det kun ytelse optimaliseringer, visuelt er det identisk med DX9 pathen.

Lenke til kommentar

6430716[/snapback]

DX10 i seg selv vil neppe ha en stor betydning på lenge ennå. Det jeg tenkte på (og sikkert også Raptor) er ytelsen disse kortene vil ha.

Første generasjons DX10 kortene vil med stor sannsynlighet se desidert mest DX9 kode.

6430825[/snapback]

Ja, mente det. Regner med at både ATi og nVidia sine kommende kort kommer til å være "DirectX 9 done right". Og med store forbedinger med hensyn på støtte og efektivitet på HDR

Hold deg langt unna nVIDA. Mitt GeForce 7900GT døde etter to uker pga vane feil (Volt regulator til minnet). Det er en vanelig feil på GF 79XX serien desverre :(

6430864[/snapback]

Synes du kan slutte med det tullet dit! Selv om du har hatt problemer med kort du har hatt, og noen andre her på forumet også har hatt noen problemer, så trenger du ikke generalisere.

Det problemet var kun på første batch med 7900GT, og skjedde på grunn av at enkelte kort ble klokket mye mer enn de burde!

Slutt å komme bastante påstander du ikke har grunnlag for!!

Lenke til kommentar

Bra og høre forskjellige meninger om framtida.

Men det som er saken er om burde jeg gå for et rimelig bra kort nå som f.eks dette:

https://prisguiden.no/product.php?productId=44258

eller er det vits å vente på dx 10 korta som kommer til høsten..??

Siden elektrobransjen er sånn at de første lanseringsproduktene har mye bugs og mangler,er det da ikke bedre å vente 6-12 mnd etter lansering av ett sånt generasjonsskifte for og se om kvalitet/pris/ytelse stabiliserer seg?

Det vil jo bestandig komme noe nytt som frister :D

PS: Condemned er vanvittig skummelt... Prøv det folkens (folka bak F.E.A.R)

Lenke til kommentar
Raptor,04/07-2006 : 00:55]

6430716[/snapback]

6430825[/snapback]

Ja, mente det. Regner med at både ATi og nVidia sine kommende kort kommer til å være "DirectX 9 done right". Og med store forbedinger med hensyn på støtte og efektivitet på HDR

Hold deg langt unna nVIDA. Mitt GeForce 7900GT døde etter to uker pga vane feil (Volt regulator til minnet). Det er en vanelig feil på GF 79XX serien desverre :(

6430864[/snapback]

Synes du kan slutte med det tullet dit! Selv om du har hatt problemer med kort du har hatt, og noen andre her på forumet også har hatt noen problemer, så trenger du ikke generalisere.

Det problemet var kun på første batch med 7900GT, og skjedde på grunn av at enkelte kort ble klokket mye mer enn de burde!

6431001[/snapback]

Første batch? Du mener med den? Det kortet var et STOCK XFX kort. Null overklokk, totaly stock. 79XX serien sliter fortsatt med samme problemet, en venn av meg kjøpte 7900GT i forrige uke av produsenten PoV og det lider av samme feil som mitt. EVGA er de første som har begynt å rette på feilen, hvor de begynte for IKKE lenge siden.

EDIT: Det skjermkortet kjøper har i siste post var produktet jeg hadde.

Endret av Medion
Lenke til kommentar
Første batch? Du mener med den? Det kortet var et STOCK XFX kort. Null overklokk, totaly stock. 79XX serien sliter fortsatt med samme problemet, en venn av meg kjøpte 7900GT i forrige uke av produsenten PoV og det lider av samme feil som mitt. EVGA er de første som har begynt å rette på feilen, hvor de begynte for IKKE lenge siden.

EDIT: Det skjermkortet kjøper har i siste post var produktet jeg hadde.

6431293[/snapback]

Ok...

Jeg har tre maskiner med 7900-serie kort, en med 7900GTX, en med 7900GT SLI, og en med 7600GT. 7900GTX kortet har jeg hatt siden før det kom ut... Hvorfor har ikke jeg problemer med noen av kortene da?

Deg og dine "venner" er ikke grunn nok til å trekke konklusjonen med at det er en produksjonsfeil på alle 79XX serie kort.

Lenke til kommentar

Som sagt... Returtallene i 7900-serien er ikke spesielt høye.

Det blir da feill å påsta at hele 7900-serien har problemer.

De fleste av de kortene som får problemer er kort hvor minnet er klokka, og når folk får problemer så er det ofte at kortene nekter å klokke seg mer.

For å trekke en parallell til det virkelige liv. Det dere gjør blir akkuratt som om jeg skulle gå på gata i kautokeino og spørre 5 personer om de stemmer på FrP, alle 5 sa ja denne gangen, også påstar jeg at hele Norge stemmer FrP.

Lenke til kommentar

6430716[/snapback]

6430825[/snapback]

6430864[/snapback]

6431001[/snapback]

Nvidia-elsker her ja.

:!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...