Sondre^^ Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 jeg har mottatt en pakke med totaltverdi 122 kroner (inkludert fraktkostnad). tollvesenet har klart å gi meg 184 kroner i mva/gebyr på denne, selv om prisen ligger under tollgrensen (200 > 122). denne summen må betales på postkontoret for at jeg skal få med meg pakken. jeg har sett på pakken, og den har "$5.00" påskrevet med brede sorte tusjbokstaver, så det er åpenbart at tollvesenet har blingset i behandlingen av pakken. jeg har sendt dem en omfattende og saklig mail, og skal dessuten ringe dem i morgen dersom mailen ikke fører frem. det er veldig viktig for meg å hente pakken innen stengetid i morgen, er det håp for at det lar seg gjøre uten å betale 150% av pakkens kostnad i gebyr? eller er tollvesenet papirmøllen fra helvete, som bruker to uker på å lese gjennom en klage, og som må ha samtlige saksdokumenter skriftlig i fire eksemplarer? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 jeg har sendt dem en omfattende og saklig mail, og skal dessuten ringe dem i morgen dersom mailen ikke fører frem. det er veldig viktig for meg å hente pakken innen stengetid i morgen, er det håp for at det lar seg gjøre uten å betale 150% av pakkens kostnad i gebyr? eller er tollvesenet papirmøllen fra helvete, som bruker to uker på å lese gjennom en klage, og som må ha samtlige saksdokumenter skriftlig i fire eksemplarer? 6429676[/snapback] Jeg tror nok ikke du kan forvente svar innen i morgen, det føler jeg at er litt lite.. særlig i disse sommertider. Regner med at det går ann å få tilbakebetalt det merbetalte(?) hvis du absolutt må hente det innen i morgen... Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Tollvesenet har den vel på sitt sentrallager for post på brevsentralen i Oslo eller noe sånt...(?). Du får den garantert ikke i morgen. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Tollvesenet har den vel på sitt sentrallager for post på brevsentralen i Oslo eller noe sånt...(?). Du får den garantert ikke i morgen. 6430497[/snapback] pakken er på mitt lokale postkontor, så logistikk er ikke problemet her. det jeg lurer på er om tollvesenet er raske nok til å gi posten beskjed om at mva-kravet er ugyldig innen stengetid i morgen (kl. 20:00). Endret 3. juli 2006 av Sondre^^ Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Det jeg ville gjort i ditt tilfelle var å få de på Posten til å dokumentere at sendingen er verdt mindre enn 200 kr. Da kan de mest sannsynlig levere ut pakken med en gang. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Du får jo garantert pengene igjen senere da, er vel bare å "legge ut" for tollvesenet hvis du trenger pakka i morra Kan også prøve å prate med dem på posten såklart Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Du får jo garantert pengene igjen senere da 6431366[/snapback] jeg har blitt fortalt at det er like sannsynlig som at dovre faller men det kan jo hende det går i orden. jeg kommer uansett ikke til å la denne saken gå, det ligger et ganske viktig prinsipp bak dette.. Endret 4. juli 2006 av Sondre^^ Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Altså, i det siste har jeg bestil en del pakker fra statende. Noen under 200kr. Men tollvesnet tar også betalt for forenklet tollbehandling, tror det er at de tar betalt for å sjekke pakken din. Du skal se langt etter å slippe å betale de kronene.. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Det er mest sannsynlig ikke tolla som har gjort noe feil her. Det er nok de som er ansatt i posten utland som sitter og fortoller varer opp mot tvinn (tolla sitt datasystem) som har gjort noe feil. Du har vel pakkenummeret så det er bare å ringe til posten å snakke med de som har ansvaret for innfortolling. Det kan hende at prisen på 184 er fortollingsgebyr, vareavg. ol. som posten har ilagt deg. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 liker best tollvesenet og de nye norske lover som har gjort økologiske naturlige helseprodukter om til legemiddler og ulovlig i norge. Lenke til kommentar
andm Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Min pakke ble også feilbehandlet av Posten. Jeg ringte, og de sa jeg skulle skanne inn blanketten. Jeg skal gjøre det, og forventer å få beløpet tilbakebetalt på min konto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå