Gå til innhold

Tollvesenet overgår seg selv

Anbefalte innlegg

jeg har mottatt en pakke med totaltverdi 122 kroner (inkludert fraktkostnad). tollvesenet har klart å gi meg 184 kroner i mva/gebyr på denne, selv om prisen ligger under tollgrensen (200 > 122). denne summen må betales på postkontoret for at jeg skal få med meg pakken. jeg har sett på pakken, og den har "$5.00" påskrevet med brede sorte tusjbokstaver, så det er åpenbart at tollvesenet har blingset i behandlingen av pakken.

jeg har sendt dem en omfattende og saklig mail, og skal dessuten ringe dem i morgen dersom mailen ikke fører frem. det er veldig viktig for meg å hente pakken innen stengetid i morgen, er det håp for at det lar seg gjøre uten å betale 150% av pakkens kostnad i gebyr? eller er tollvesenet papirmøllen fra helvete, som bruker to uker på å lese gjennom en klage, og som må ha samtlige saksdokumenter skriftlig i fire eksemplarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har sendt dem en omfattende og saklig mail, og skal dessuten ringe dem i morgen dersom mailen ikke fører frem. det er veldig viktig for meg å hente pakken innen stengetid i morgen, er det håp for at det lar seg gjøre uten å betale 150% av pakkens kostnad i gebyr? eller er tollvesenet papirmøllen fra helvete, som bruker to uker på å lese gjennom en klage, og som må ha samtlige saksdokumenter skriftlig i fire eksemplarer?

6429676[/snapback]

Jeg tror nok ikke du kan forvente svar innen i morgen, det føler jeg at er litt lite.. særlig i disse sommertider.

Regner med at det går ann å få tilbakebetalt det merbetalte(?) hvis du absolutt må hente det innen i morgen...

Lenke til kommentar
Tollvesenet har den vel på sitt sentrallager for post på brevsentralen i Oslo eller noe sånt...(?). Du får den garantert ikke i morgen.

6430497[/snapback]

pakken er på mitt lokale postkontor, så logistikk er ikke problemet her. det jeg lurer på er om tollvesenet er raske nok til å gi posten beskjed om at mva-kravet er ugyldig innen stengetid i morgen (kl. 20:00).

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Du får jo garantert pengene igjen senere da

6431366[/snapback]

jeg har blitt fortalt at det er like sannsynlig som at dovre faller ;) men det kan jo hende det går i orden. jeg kommer uansett ikke til å la denne saken gå, det ligger et ganske viktig prinsipp bak dette..

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar

Det er mest sannsynlig ikke tolla som har gjort noe feil her. Det er nok de som er ansatt i posten utland som sitter og fortoller varer opp mot tvinn (tolla sitt datasystem) som har gjort noe feil.

Du har vel pakkenummeret så det er bare å ringe til posten å snakke med de som har ansvaret for innfortolling. Det kan hende at prisen på 184 er fortollingsgebyr, vareavg. ol. som posten har ilagt deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...