JKJK Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Hei! Jeg har nettopp hatt overgang fra windows 2000 til 2003 server (domenekontroller, dhcp, dns, filserver). Nå så opplever jeg at brukerne plutselig får problemer med å lagre. Dette gjelder både dokumenter fra hjemmeområde / fellesområde og i applikasjoner som kjøres direkte fra serveren. Dette problemet hadde jeg ikke før, og jeg klarer ikke å finne årsaken. Kan det være at klienten mister sessionen mot serveren? Hva er default timeout på windows 2003? Hvor kan jeg sjekke/endre dette? Noen andre forslag på hva det kan være? Endret 3. juli 2006 av JKJK Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Kan det være tilgangene som er forandret? høyreklikk på en mappe og se under permissions... Wild-shot, men kjekt å sjekke Lenke til kommentar
nifty Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Regner med at du er klar over at NTFS secrity settings overrider, shared folder security også ?! _nifty_ Lenke til kommentar
roac Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Regner med at du er klar over at NTFS secrity settings overrider, shared folder security også ?! 6429837[/snapback] Eller sagt på en annen måte: Best practice er å setter rettigheter på filsystem (NTFS) og ikke på share Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Det har ingen ting med sharene å gjøre. Securityen er satt på NTFS nivå, ikke share nivå. Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Har brukerne problemer med å skrive konstant eller bare en gang i blandt ? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Bare en gang i blandt. Og det virker som (hittil) at det er helt bingo når det skjer. Endret 4. juli 2006 av JKJK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå