Gå til innhold

Nytt HK,ram og CPU. AMD. Lavt budsjett!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har egentlig ikke lyst til å bruke penger på pcen nå, men mye tyder på at mitt nåværende hovedkort snart ryker, så da kan det kanskje passe å gjøre en liten oppgradering. Har ikke fulgt med noe på hardware fronten i det siste, så kunne trengt litt hjelp til valg av delene jeg skal ha.

 

Noen som kan anbefale HK, ram og CPU? Hovedkortet må ha AGP da mitt nåværende skjermkort er ett 6800LE. Har for øyeblikket 2x512mb kingston brikker på 333mhz, men som er klokket til 400. Regner med jeg må ha nye for at disse ikke skal være flaskehals i det nye systemet? Hvis ja, hvilke? Når det gjelder cpu er jeg veldig usikker. Hva lønner seg å kjøpe nå? Mest ytelse for pengene...

 

Kan godt tenke meg til å klokke litt, men er ikke noe krav for oppsettet at dette skal være mulig. Pcen skal først og fremst brukes til musikk, surfing, skolearbeid ol. men kanskje litt spilling en sjelden gang.

 

Når det gjelder pris har jeg egentlig ikke noen fast ramme, men hva med noe rundt 3000? Det viktigste er at jeg får mest mulig ytelse for pengene. Jeg ønsker ikke å betale mye for å få det siste lille ekstra. Ser også muligheten til å bare kjøpe ett nytt Hk, og beholde alle de andre delene mine hvis ytelsesforskjellen ville blitt minimal. Vil jeg merke forskjell på mitt nåværende system og det eventuelt nye til prisen jeg har anslått?

 

Her er min nåværende pc. Delene som skal byttes ut er markert med ei stjerne:

*Abit NF7 V2.0

*Xp 2500 @ 3200

*1024mb kingston

Gainward 6800LE @ 16 pipelines

Audigy 2

2xseagate IDE HD

 

Håper noen kan hjelpe meg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Forslag fra meg:

CPU: AMD - Athlon64 3800+, 2.4 GHz, 512kb Cache 1144 kr

Hovedkort: ASRock - 939Dual-SATA2, Uli M1695, LAN 467 kr (støtter PCIe og AGP)

Minne: Kingston - Dual Channel 2x1024 MB PC3200 DDR400 1401 kr

CPU-vifte: TR2 (ThermalTake) - TR2-M6 AMD Cooler 73 kr

Totalt: 3088 kr

 

Hilsen,

efikkan.

6429899[/snapback]

 

Takk for rask respons! :)

 

Ble jo sannelig 2048mb ram også det. Greit nok når det ikke var så dyrt. Har aldri hørt om ASRock før. Er det merket til å stole på? Vil det systemet være overklokkingsvennlig? Er det snakk om stor ytelsesforskjell på det der og det systemet jeg har nå?

 

Kom på en ting til, holder det med 350W chieftec PSU for å drive dette, eller må jeg kjøpe ny?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...