Zigna Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Hei, jeg vurderte å skaffe meg en bærbar pc til jeg begynner på skolen igjen til høsten (Fagplan 2. studieår), men dette blir den første bærbare som jeg skaffer til privat bruk, så jeg trenger litt hjelp med å finne en brukbar en... Krav jeg stiller til den bræbare pcen: CPU: 1,8 GHz (er ikke helt sikker på denne, men har en 2,4 på den stasjonere som virker bra til mitt bruk (overklokket opteron 165)) Minne: 512-1024 (helst 1024) Harddisk: 60-100 GB Batteritid: 3,5+ timer (kommer sikkert til å bruke den mest med strøm koblet til, vurderer også å kjøpe med ekstra batteri, men ikke sikker på om det er nødvendig…) Nettverk: 802.11g (nettet på skolen krever b/g varianten, så vil helst ha g siden den er bakoverkompatibel) Vekt: Helst under 3 kg (ca 2 km vei å gå til skolen) OS: Helst blank (hater de modifiserte OSene som kommer med de fleste bærbare), og kommer mest sannsynlig til å kjøre dualboot (linux/windows) Pris: Rundt 10k (kan gå høyere, men helst ikke over 14k) Hva den skal brukes til: For det meste skal den brukes til skolearbeid, litt spilling (mmorpg/rpg, har en stasjoner pc som brukes til spilling, så ingen "grafikk tunge" spill, så ingen behov får å kjøre ting på maks), enkel bildebehandling (i photoshop) og litt programmering. Andre ting: Kommer til å bruke ekstern mus (misliker å bruke touchpad), så USB port(er) er et must. DVD-brenner er noe jeg kunne ha tenkt meg å ha til den også (har ikke noe å si om den er litt treig). Bør helst ikke bråke for mye siden den kommer til å bli brukt til å ta notater i skole timer. Er ikke helt sikker på hvilken type skjerm jeg vil ha (bruker en 19” lcd på den stasjonere), men tror ikke jeg vil ha høyere enn 15” på den. På forhånd takk. Endret 3. juli 2006 av Zigna Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Ta en titt på en av disse: Tundra 1032X Dell inspiron 6400 På Dellen kan du velge et bedre grafikkort og 9 cellers batteri. Lenke til kommentar
Zigna Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Gikk for en Dell i6400: CPU: 1.73 GHz Minne: 1024MB 533MHz DDR2 (1x1024) Grafikk kort: ATI X1400 Harddisk: 80GB (5,400 rpm) Batteri: 9-cell Skjerm: 15.4" Ultra Sharp™ WSXGA TFT TrueLife™- widescreen Pris: 10,965,- Skal være brukbar den, takk for hjelpen Dimanche Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Bare hyggelig! Edit: Må jo selvfølgelig gratulere med ny pc! Endret 5. juli 2006 av Dimanche Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå