mintman Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Tok dette bildet en vinterkveld gjennom en stjernekikkert. Derfor er bildet litt mørkt langs venstre kant. Bildet er ikke gjort noe med. Jeg synes det faktisk ble ganske bra selv med det kameraet jeg brukte. Endret 3. juli 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Jeg synest det er stilig med såpass detaljer på bildet av månen. Et ok bilde Lenke til kommentar
miCro Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Det ble et ganske flott bilde av månen, men du kan få en god del mer ut av bildet med litt etterbehndling. Legger ved en versjon hvor jeg gjorde et par kjappe justeringer i PS. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Det ble et ganske flott bilde av månen, men du kan få en god del mer ut av bildet med litt etterbehndling. Legger ved en versjon hvor jeg gjorde et par kjappe justeringer i PS. 6430671[/snapback] Jeg regnet egentlig med det, men har ingen erfaring med PS men lastet ned en Trial i går og skal leke litt med det. Kan jeg spørre hva du gjorde med bildet for å få til det du har gjort? Endret 4. juli 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
Pazman Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Skal jeg være ærlig syntes jeg bildet var finere før miCro gjorde det månen mer skarp. Det var bedre når det var litt difus samtidig med at detaljene var der. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg likte den redigerte versjonen bedre enn originalen. Litt mer kontrast, og ikke minst mørkere himmel. Uansett, et artig eksperiment, og vellykket som sådan. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 jeg syns støyen kom mye mer frem i det redigerte? fargene i det originale er også mye mer... Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Skal jeg være ærlig syntes jeg bildet var finere før miCro gjorde det månen mer skarp. Det var bedre når det var litt difus samtidig med at detaljene var der. 6431897[/snapback] Enig. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Det redigerte bildet er behandlet til døde. Kanskje en mild oppskarping av månen (og bare der) og fjerning av glorien rundt hadde vært mer passende. Og flott fangst, gstavdal! -CWalken - uten PS på linuxlaptopen og uten ork til å sitte inne og lære seg GIMP Endret 4. juli 2006 av CWalken Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Er jo feil å fikse på ting slik at de blir feil, det skal jo være som det skal. Det orginale bildet gjør det rett. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg er også tilhenger av å "manipulere" bilder minst mulig og beholde de orginale, men vil nok leke litt med PS for å ha testet det. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 jeg syns støyen kom mye mer frem i det redigerte? 6433838[/snapback] Definitivt. Det redigerte bildet var bare en -kjapp- illustrasjon på hva som kan hentes frem i bildet. Jeg tok meg ikke tid til å redusere støyen i bildet, ei heller gjorde jeg meg spesielt flid når jeg fikset på bildet med levels. Det krever selvfølgelig en del mer tid for å få det bra. Lenke til kommentar
kallis Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 noe som har peil på stjernekikkert? hva må man betale og hvor mange X trenger man for å se skikkelig. hva er den på bildet f.eks. skulla hatt uplink til hubble Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå