Gå til innhold

Hjelp - trenger ny harddisk til eldre bærbar

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Dell Latitude CPX, Intel pentium III, 497 MHz og 512 MB ram med 6 giga harddisk. Ønsker derfor og kjøpe en ny harddisk, gjerne 80 eller 100 giga. Har en IBM Dara-206000 nå, men er usikker på hvilken type jeg bør kjøpe som vil passe? Har ringt Dell, men de hadde ingen harddisk som passet. Noen her som kan gi meg noen råd hvilken harddisk som vil passe til min gamle bærbare?

Endret av bimbo-data
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Har en Dell Latitude CPX, Intel pentium III, 497 MHz og 512 MB ram med 6 giga harddisk. Ønsker derfor og kjøpe en ny harddisk, gjerne 80 eller 100 giga. Har en IBM Dara-206000 nå, men er usikker på hvilken type jeg bør kjøpe som vil passe? Har ringt Dell, men de hadde ingen harddisk som passet. Noen her som kan gi meg noen råd hvilken harddisk som vil passe til min gamle bærbare?

6429015[/snapback]

er det mulig og ta ut HD, se model/type o.s.v ?. det tror jeg er litt viktig, før du skal kjøpe ny. ellers, er du sikkert at den laptop klarer 80/100GB harddisk ?..... hadde en gamel IBM med 40GB, men den klarte ikke mer enn 60GB. BIOS støttet ikke mer og ettersom det var litt gamel maskin, sluttet de også lage oppdatering til BIOS.....

Lenke til kommentar
Takk for svar. Er usikker på hvor stor harddisk den klarer?

6437429[/snapback]

hvis du ikke har mulighet å prøve hvor stor HD du kan bruke, prøv å sende mail til support av produsent. eller ring support der hvor du skal bestille ny HD, de har sikkert erfaring. du kan alltid returnere HD hvis det viser seg, at den ikke virker med systemet.....

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker, men jeg tror ikke den pc`en klarer noe særlig mer enn 30 GB harddisker MAX 60 GB. Siden at det er en veldig gammel pc så klarer den nok ikke mer enn 30. Husker en av de gamle maskinene i huset her, den hadde 500 MHZ CPU, 128 MB ram og 8 GB harddisk. Den klarte ikke harddisker som var større enn 30 GB. Måtte kjøpe et IDE Kontrollerkort i tillegg for å få det til faktisk, men dette fungerer jo dårlig til Bærbare da.

Så faktisk villa jeg ikke satsa på noe over 40 GB.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...