_Ferrari_ Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hei! Fikk akkurat inn et nytt ADSL "rutermodem," Speedtouch 546T fra Telenor. Og har et lite problem. Jeg vil at nettverket mitt skal se slik ut internett --> Speedtouch i bridge mode --> router --> PC'r For bridgemode fungerer vel slik at ruterfunksjonen blir skrudd av, og bare fører internett signalet videre? Jeg ønsker bare at det skal fungere slik som det gamle modemet gjorde. Nemling slik at jeg skrev inn brukernavn og passord i ruteren, som så delte nettet videre til PC'ene. Men dette fungerer altså ikke. Jeg har skrudd på Bridgemode på Speedtouchen, og dratt en kabel fra port "1" og til WAN på den andre ruteren, men det fungerte særs dårlig. Noen som kan hjelpe meg? Mvh _Ferrari_ Lenke til kommentar
Konge Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Så fremt den 546 står i bridge skal det ikke være noen problemer med å bruke kabel fra port1 til WAN på routeren din . Nå har jeg ikke Telenor men jeg har en 546 + dgl-4300 så det fungerer helt fint å koble slik . Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Nei, det skulle jo ikke være det men.. Det er problemer allikevel! For det skal jo da bare være å legge inn brukernavn og passord i den andre ruteren? Det fungerer ikke! Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Gjorde akkurat dette for ikke så lenge siden for å få en ip telefon opp å gå stabilt. Lurer på om du kansje har glemt å skru av dhcp på modemet. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Må jeg skru det av? Får prøvde det da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå