lasse91 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 hei har nettopp kjøpt en videoseven 19" skjerm, og denne har jeg satt opp på pcen. ferdig montert gir den for jo ganske logisk i og med at det widscreen fordreide bilder, og det er et lite problem i og med at denne pcen skal brukes til redigering av bilder. har stilt opp kvaliteten på fullt, men bildene blir fortsatt fordreid, noen som kan hjelpe meg med å få i "vanlig" format på bilder??+ på forhånd takk for svar Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Kjører du 1440x900pixlers oppløsning? Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Kjører du 1440x900pixlers oppløsning? 6428952[/snapback] det trur jeg ikke funker for når jeg høyreklikke på skrivebord egenskaper->skjerm(eller noe) så¨går ikke den spaken til lengere enn 12(eteller anna)x etelleranna Lenke til kommentar
Boye Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Alt blir ordnet når du først får kjørt en widescreen oppløsning, bare slapp av Bildet vil også bli vannvittig mye skarpere, det kan bare bli bedre Litt vanskelig for meg å forklare, men dersom du ikke får den oppløsningen du skal ha, må jeg neste spørre hva for drivere du kjører? Det kan fint være at du kun trenger å oppdatere skjermkort driverene f.eks. Det kan også være du blir blokkert, og må i så fall manuelt enten velge eller lage oppløsningen selv. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Ja. Sansynligvis ordner nok en reinstallering, eventuelt en oppgradering av skjermkortdriver, problemet Endret 3. juli 2006 av Andreasfe Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 oki? og skjermkort drivere finner jeg???? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) ATi (Radeon+++)? Da kjører vi på med Catalyst Control Center. Driver - ATi sin hjemmeside og velg "Drivers and software". Du velger operativsystem. Trolig har du et Radeon skjermkort. Catalyst 6.6 Windows XP - Driver Download er den siste. nVidia (GeForce/7800GT/GTX etc)? Da kjører du ForceWare! http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_91.31.html EDIT: Ugyldig linking, ordnet bedre ATi linker. For et surr Endret 3. juli 2006 av Boye Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Begynn med og legg in drivrutiner for skjermen så skal det ordne seg. Da kan du nok helt sikkert velge den riktige oppløsningen. Om du ikke gjør dette så er det ikke sikkert du kan få tillgang på den riktige oppløsningen. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Kjører du 1440x900pixlers oppløsning? 6428952[/snapback] det trur jeg ikke funker for når jeg høyreklikke på skrivebord egenskaper->skjerm(eller noe) så¨går ikke den spaken til lengere enn 12(eteller anna)x etelleranna 6428969[/snapback] Blir skjermen identifisert riktig? Hvis det står L19WA en plass i instillinger for skjerm (se bildet) så har Windows identifisert skjermen riktig. Hvis ikke trenger du kanskje å installere drivere for skjermen. Hvis det ikke funker kan du lage noen drivere selv med PowerStrip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå