Gå til innhold

Hjelp til "ønskeliste" objektiver D70


Anbefalte innlegg

Fikk forresten mitt Tamron 28-75 2.8 I dag, helt utrolig bra :D

Neste jeg skal ha meg blir vel et fastobjektiv av noe slag.

6438061[/snapback]

 

Ser at du har valgt å kjøpe 28-75mm F2.8 i tillegg til 18-70mm F3.5 objektivet.

Var det lysstyrken, eller noe annet som fikk deg til å velge et objektiv i samme zoom område så og si?

6438442[/snapback]

Grunnen til at jeg kjøpte det var at jeg følte at 18-70objektivet mitt ikke var skarpt nok, og det hadde ikke så bra byggekvalitet..

 

Så jeg endte opp med Tamron 28-70 f2.8 pga: Pris( fikk det for 3000kr nytt,f2.8, bra optisk kvalitet, bedre autofokus, skarpere enn 18-70objektivet og alt slikt.

 

Og jeg er allerede konge fornøyd. Tar skarpe bilder, fokuserer raskt osv.

Med tankte på brennviddeområdet ville jeg heller ha litt mer i den lange enden enn vidvinkel enden, siden jeg ikke bruker mindre enn 24mm alikvel, og jeg tåler å gå opp til 28mm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haster litt:

 

Hva med dette objektivet: Sigma 28-70mm F2.8-4 DG Nikon koster 1400 kroner. Er det verdt å kjøpe som et ekstra alternativ til 18-70 F3.5-4.5 objektivet? Eller er det bortkastete penger?

6445994[/snapback]

Har lest to-tre historier om folk som har byttet sitt Sigma 28-70 mot Tamrons alternativ, 28-75mm f2.8. Min erfaring med 28-75mm, blir at jeg bruker det stort sett hele tida, og bytter til 18-70mm. når jeg trenger vidvinkel. Så, hvis du skal kjøpe det for å få en bedre vidvinkel, ville jeg heller satset på et rent vidvinkel objektiv, og la en eventuell Sigma/Tamron ta seg av normalzoom-området.

 

Objektivet høster dessuten ikke så god kritikk.

 

 

 

Litt til side:

 

Jeg skal selge min Tamron 28-75mm for å få kloa i en Tamron 17-50 f2.8 isteden. Akkurat nå har jeg en Nikon 18-70 og en Tamron 28-75, men jeg er total avhengig av vidvinkel samtidig som jeg "må" ha 2.8 som største blender.

 

Det blir til at jeg selger begge og går for den nevnte Tamron 17-50mm. Da får jeg "kombinert" mine to mest brukte objektiver. Lei av å bytte, og så får jeg 2.8 på vidvinkel og.

 

 

Når det kommer til ultravidvinkel, har Tokina 12-24 overgått Sigma på de testene jeg har lest. Dog med små marginer. Byggekvaliteten på Tokina-en er visstnok meget bra.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Jeg fant et godt tilbud på Sigma 28-70mm F2.8 EX DG Nikon, kostet 2.495 noe som er nesten 1200 kroner under Foto & Video.

 

Sjekket på samme review site, og det objektivet får 8.6 i rating. Så da har jeg et lysterkt objektiv på områdene 28-70mm, og trenger nå bare vidvinkel og tele zoom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...