Spurs Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Noen som har erfaring med å koble et skjermkort fra pc via DVI til HDMI til en Pioneer PDP 434/435/436 Plasma tv? Jeg prøvde for en stund siden med et X800XT og kabel med DVI til HDMI. Det funket ikke. Fikk bare 640x480 i oppløsing. I tillegg kom bildet "skeivt" opp.... Umulig å stille og skalere. I dag har jeg et Nvidia 7800GTX 256mb skjermkort, og kobler til med VGA kabel. Noen som har løsningen? Endret 3. juli 2006 av Spurs Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Noen som har erfaring med å koble et skjermkort fra pc via DVI til HDMI til en Pioneer PDP 434/435/436 Plasma tv?Jeg prøvde for en stund siden med et X800XT og kabel med DVI til HDMI. Det funket ikke. Fikk bare 640x480 i oppløsing. I tillegg kom bildet "skeivt" opp.... Umulig å stille og skalere. I dag har jeg et Nvidia 7800GTX 256mb skjermkort, og kobler til med VGA kabel. Noen som har løsningen? 6428830[/snapback] Du må kjøpe skjermkort med hdcp chip på.... MEN er ikke dermed sagt at det er HD ready. Men du vil få høyere oppløsning ved vanlig pc bruk. Men ved avspilling av HD dvd film og blue ray vil trolig dagens skjermkort ikke støtte fremtidens avspilling med kryptering etter ønske fra holywood sier ryktene... Se forøvrig annen tråd rundt dette temaet. 'hdcp' Idleman Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Hvor høy oppløsning får jeg hvis jeg kobler til et skjermkort med HDCP chip fra DVI til HDMI? (Det er bare en HDMI inngang på tv'en, og den bruker jeg til dvd'en, så da må jeg kjøpe en switch...) I dag kjører jeg 1280x768 gjennom VGA kabelen. Apropos VGA kabelen, så må jeg koble den på fremsiden av den "fordømte" mediatuneren som følger med tv'en. Det er bare for dumt... Men det var et apropos... Hvilke skjermkort har en HDCP chip? Jeg har som sagt et 7800GTX 256mb... Det har ikke den chip'en? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hvor høy oppløsning får jeg hvis jeg kobler til et skjermkort med HDCP chip fra DVI til HDMI? (Det er bare en HDMI inngang på tv'en, og den bruker jeg til dvd'en, så da må jeg kjøpe en switch...) I dag kjører jeg 1280x768 gjennom VGA kabelen. Apropos VGA kabelen, så må jeg koble den på fremsiden av den "fordømte" mediatuneren som følger med tv'en. Det er bare for dumt... Men det var et apropos... Hvilke skjermkort har en HDCP chip? Jeg har som sagt et 7800GTX 256mb... Det har ikke den chip'en? 6434728[/snapback] Du kan jo gå inn på prisguide og gå inn på avansert søk der får du opp spesifisert hva du søker på og der kan du sette at du søker etter skjermkort med hdcp... Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Men du skrev noe om oppløsning... Blir det bedre? Jeg orker ikke bruke penger på dette hvis ikke jeg får enda bedre bilde og oppløsning gjennom HDMI vs VGA.... Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Men du skrev noe om oppløsning... Blir det bedre? Jeg orker ikke bruke penger på dette hvis ikke jeg får enda bedre bilde og oppløsning gjennom HDMI vs VGA.... 6436055[/snapback] Hvis jeg hadde vært deg så ville jeg ventet med å kjøpe skjermkort og følge med på forums/review steder for å se hva som er realiteten rundt dette. Jeg har ike noen grunnlag til å si hverken det ene eller andre om hvordan ting virkelig fungerer. Let litt med google og søk på htcp hdcp dvi hdmi etc for å finne den informasjonen du trenger. Jeg selv skal vente til det kommer fullverdig HD ready kort som virkelig støtter fremtidens HD standard. (med hensyn på kryptering etc) http://www.reghardware.co.uk/2006/06/29/sa..._graphics_card/ http://www.reghardware.co.uk/2006/06/06/as...graphics_cards/ Endret 5. juli 2006 av idleman_2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå