Canute Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Heisann. I programmerings delen av diskusjon.no er det en kategori som heter "Python" og har beskrivelsen "Forum for spørsmål og svar om Python og Python-relaterte språk". Så for meg så er det ingen tvil om at Ruby faktisk skal plasseres i denne kategorien, men for andre er det gjerne ikke sånn. Et enkelt søk fant jeg blant annet disse trådene som har blitt lagt i "Generell/Annen programmering". Rubys Webserver vil ikke starte Bruke Ruby on Rails med MS Sql server? Sp.mål om Ruby (Det finnes sikkert flere, bare tok et raskt søk) Jeg har defor to forslag: 1. Gjøre om Python kategorien til "Python og Ruby" (Python først fordi det er tydlig at det språket er mer brukt enn Ruby). Og med en beskrivelse (omtrent) lik den det er nå. Dette for å gjøre det mer tydlig at Ruby faktisk tilhører her. 2. Lage en helt egen kategori for Ruby. Selv har jeg ikke tro på at Ruby er så populært at denne kategorien ville blitt stor nok til å forsvare noe slikt. Mvh Knut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg