brando Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hei, Har en Dell dimension 9150 med sata-harddisk. Kjøpte en ny harddisk idag da den gamle bråket og laget ulyder. Fikk feilmelding da jeg startet opp med den nye harddisken. Keyboard error. Men forberedelsen av installasjonen av xp startet likevel og den kopierte endel filer fra recovery cd'n. Men ved første spørsmål der man må velge om man vil installere xp eller avbryte kom jeg ikke videre fordi tastaturet (trådløst usb) ikke virket. Dermed kunne jeg ikke gjøre annet enn å slå av maskinen. Har ikke inngang for vanlig tastatur (ps/2). Har heller ikke et usb tastatur på hånden som ikke er trådløst. Når jeg starter opp pc'n nå kommer det bare en helt svart skjer der markøren står og blinker oppe i venstre hjørne. Den prøver ikke å boote fra cd i det hele tatt. Hva gjør jeg? Kan selvsagt få fatt i et usb tastatur som ikke er trådløst, men hva skal jeg skrive i så fall for å få maskinen til å begynne å innstallere xp igjen? Takknemlig for alle tips! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hei og velkommen til forumet! Sjekk innstillingene i BIOS. Sett cdrom til første boot-enhet. Skru på "USB legacy driver" eller noe lignende om du finner det. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
brando Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Hei og velkommen til forumet! Sjekk innstillingene i BIOS. Sett cdrom til første boot-enhet. Skru på "USB legacy driver" eller noe lignende om du finner det. Hilsen, efikkan. 6430321[/snapback] Takk, efikkan! Var sikker på at cdrom allerede stod som første boot-enhet, men den gjorde den visst ikke. Nå funker alt som det skal!! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå