Xantix Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 En venninne ba meg om å se på pc'en hennes og det viste seg å ikke være fult så enkelt Den slår seg av så fort et program som regfixer, avg antivirus, ad-aware og lignende kjører i noe særlig mer enn 15 sek. Dette gjelder i vanlig og sikker modus. En periode så re-startet den hele tiden før den kom så langt som til logg inn vinduet. Plutselig så kunne den være på i x min helt til jeg logget meg inn da slo den seg av.... Eller den klarte å logge seg inn før den slo seg av etter noen min. Når den først var inne en gang lot jeg den stå på i 10 min og den fungerte fint med vanlige programmer, men så fort jeg kjørte et diagnostik program så slo den seg av....... Regner med at det ikke er stort mer å gjøre enn å formatere å installere på nytt? Hun klarte kunststykke å kjøpe error safe fra nettet fordi hun ikke kom videre i IE og ble bedt om å kjøpe programmet for å fikse problemmet..... Hun fikk et bekreftelsesbrev på norsk fra [email protected] og jeg aner ikke om det faktisk er et seriøst firma, men selv stoler jeg ikke på noen som bruker pop-ups for å selge produktene sine. P.S. Hvor full den er av virus vet jeg jo egentlig ikke da ingen program lever lenge nok til at jeg får sett, men regner med at det er mye rart som har fucket up systemet. X. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 En venninne ba meg om å se på pc'en hennes og det viste seg å ikke være fult så enkelt har du prøvd antivirus software fra DOS ?!?!..... Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Post en hijackthislogg (link i sig) hvis det går. Gjerne fra sikkermodus. Endret 3. juli 2006 av zjulik Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Vil nesten tro at det er mer problemer enn kun 'oppbrukt' Windows med slike problemer. Jeg hadde lastet ned UBCD, kjørt et par timer memtest86, brukt SMART programmet som hører til disken og sett etter seriøse verdier, sjekket temperatur på diverse deler, sjekket at alle vifter kjører på rett RPM, sjekket spenninger både i stikkontakt og ut av PSU med et multimeter, koblet ut alle unødvendige deler og sett om problemene fortsatt er der og sett om du får samme oppførsel med en live Linux-CD. Dersom alt virker normalt hadde jeg brukt live Linux til å laste ned alle nødvendige drivere, Sygate Personal Firewall, AVG/NOD32 gratis antivirus og Opera og brent de på en CD. (men ingen filer fra de gamle partisjonenen!) Med en ferdig slipstreamet XP SP2 CD hadde jeg installert Windows uten nettverkskabel tilkoblet og først etter at brannmur er oppe hadde jeg satt den i. Det kan også være en god idé å krøple iexplore slik at det ikke skjer like lett flere ganger. EDIT: Dette gjelder bare dersom du ikke har lyst til å bruke mange timer på å prøve å redde systemet. Endret 3. juli 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
petvar Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hvis du vil slippe å formatere / slette HardDisken så bør du prøve å rense den fra EN ANNEN Windows-installasjon . Da kan du koble harddisken til en annen maskin med kraftig og oppdatert Antivirus oppe (f.eks Kaspersky,Norman, Norton/Symantec) med lang diskkabel og rense den derfra . Evt kan du koble fra den vanskelige , sette inn ny HDD og installere ny Windows og antivirus FØR du kobler tilbake problemdisken (og flytter den til kontakt nr 2 evt sette den som slave og sørger for at den står sist i oppstartkøen i BIOS) . Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Den løsningen er genial petvar... Pga at jeg bruker bare det selv. Har en gammel disk med alt installert som oppdateres først alene så settes problem-disken inn.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Det kan også være et strømforsyningsproblem. Sikker på at den er ok eller gir nok strøm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå