2metring Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 jeg har et problem under instalasjon av mitt nye kort..det får ikke nok strøm.. det fulgte med en strøm adapter til kortet,,men jeg er usikker på om jeg skal bruke dn.. noen som vet noe? Lenke til kommentar
sycho Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Du skal bruke strømadapteren ja. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Ja det må du fordi skjermkortet ditt trekker mer strøm en hva PCIe sporet ditt klarer å levere Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Strømadapteren du snakker om er nok en 4-pin Molex (slik som til f.eks hardisker) -> 4-pin PCIe-kontakt. Den eneste forskjellen på disse pluggene er vel at de gamle Molex-kontaktene er knallharde å "unplugge". Med helt nye molex-kontakter i helt nye disker må man ofte bruke klipetang (!) for å få nok kraft til å trekke den ut, selv om man åpner låseklippsen tilstrekkelig. På skjermkort er det jo noe begrenset i forhold til solide harddisker i helstøpt metall hvor mye kraft du kan bruke til å dra ut pluggen uten å ødelegge noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå