Gå til innhold

folk som viser fingern


lindus

Anbefalte innlegg

her omdagenvar jeg ute å øvelseskjørte med min bil!! jeg holmeg i 80 som fartgrensa var og faktiskkanskej litt over også plutselig kom det en faen susende forbi meg tuta og viste fingern!! hadde jeg kjørt sakte kunen jeg kanskej skjønt det, men han kan vel ikke forlang eat jeg ligger langt over fartsgrensa??? han skulel vært skutt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hendt at jeg har vist fingeren selv i trafikken, skal innrømme det, men da skal det veldig mye mer til! Eksempelvis en person som nekter å rygge 3-4m for 5-6 møtende biler i den smale veien vi har her vi bor, og dermed lager kaos. :roll:

6429674[/snapback]

 

Har opplevd noe lignende selv.

 

Har en trang vei med en møteplass rett nedenfor der jeg bor. Jeg hadde fullført nesten hele veien da det kom en bil. Han hadde noen meter å rygge, jeg hadde kanskje 100.

 

Jeg hadde en avis i bilen, slengte bena på dashbordet og ventet til idioten som kun hadde noen meter å rygge flyttet seg. Tok ett minutt :!: Han viste meg fingeren når jeg kjørte forbi, og jeg bare lo av han.

 

(hadde ingen biler bak meg da :whistle: )

Lenke til kommentar
her omdagenvar jeg ute å øvelseskjørte med min bil!! jeg holmeg i 80 som fartgrensa var og faktiskkanskej litt over også plutselig kom det en faen susende forbi meg tuta og viste fingern!! hadde jeg kjørt sakte kunen jeg kanskej skjønt det, men han kan vel ikke forlang eat jeg ligger langt over fartsgrensa? han skulel vært skutt

6428191[/snapback]

 

Jeg skjønner godt at folk kan vise fingern noen ganger i trafikken, finnes så utrolig mange idioter der ute som ikke klarer å skjønne vikeplikt, gi tegn, osv.osv.

 

Men slik du nevner det her så er det selvsagt ingen grunn overhode for en slik oppførsel. Du kunne ha kjørt i 70 du, og fortsatt er det ingen grunn til slik oppførsel, spesiellt med tanke på at det er L kjøring.

Lenke til kommentar

Husk at speedometeret vanligvis viser ca 10% mindre enn den egentlig hastigheten, så når det viser 80 kjører du egentlig bare i 72 km/t. Noen viser enda mer feil, så du kan ha hatt enda lavere hastighet. På den andre siden kan det også vise mindre feil. Hvis du passerer fartsmålere som viser farten din bør du prøve å legge merke til hva de sier.

 

Uansett var han som kjørte forbi deg en dust.

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar
Har hendt at jeg har vist fingeren selv i trafikken, skal innrømme det, men da skal det veldig mye mer til! Eksempelvis en person som nekter å rygge 3-4m for 5-6 møtende biler i den smale veien vi har her vi bor, og dermed lager kaos. :roll:

6429674[/snapback]

 

Har opplevd noe lignende selv.

 

Har en trang vei med en møteplass rett nedenfor der jeg bor. Jeg hadde fullført nesten hele veien da det kom en bil. Han hadde noen meter å rygge, jeg hadde kanskje 100.

 

Jeg hadde en avis i bilen, slengte bena på dashbordet og ventet til idioten som kun hadde noen meter å rygge flyttet seg. Tok ett minutt :!: Han viste meg fingeren når jeg kjørte forbi, og jeg bare lo av han.

 

(hadde ingen biler bak meg da :whistle: )

6432325[/snapback]

Haha, opplevde en bussjåfør som dro opp avisa en gang! Gikk og spurte ham om jeg kunne låne avisa av han når han var ferdig med den, jeg. :grin:

 

Rygga da, gitt.

Lenke til kommentar

Sjeldent jeg drar den opp.

Kommer på to ganger hittil, en gang til ei gammal dame som lå i 60 midt mellom kjørefelta i en 2-felter, siden hun plasserte seg der akkurat når jeg var på vei forbi og måtte ut i motsatt kjørefelt og avbryte forbikjøringa.

En annen gang var jeg bombesikker på at en fyr hadde vikeplikt uten å holde den, så jeg dro opp fingern. Det viste seg senere at han ikke hadde vikeplikt.. :D

Lenke til kommentar

Fått fingeren eg og,viste fing igjen eg. :roll:

 

Uansett hater slike folk som kjører som galne spesielt nå det er en nervøs nybegynner bak rattet,så kjører di oppi ræva på dg.

Var nervøs eg og første gang eg satte meg bak rattet mitt i byn.

 

Vis omtanke folkens! :yes:

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Husk at speedometeret vanligvis viser ca 10% mindre enn den egentlig hastigheten, så når det viser 80 kjører du egentlig bare i 72 km/t. Noen viser enda mer feil, så du kan ha hatt enda lavere hastighet. På den andre siden kan det også vise mindre feil. Hvis du passerer fartsmålere som viser farten din bør du prøve å legge merke til hva de sier.

 

Uansett var han som kjørte forbi deg en dust.

6438050[/snapback]

'

 

 

Ja, men husk at det samme gjelder for speedometeret til han som kjørte forbi - mest sannsynlig! Der er de fleste speedometer på samme måte. De viser vanligvis ca 10 km/t feil. Tror jeg trallalla...

Lenke til kommentar
Husk at speedometeret vanligvis viser ca 10% mindre enn den egentlig hastigheten, så når det viser 80 kjører du egentlig bare i 72 km/t. Noen viser enda mer feil, så du kan ha hatt enda lavere hastighet. På den andre siden kan det også vise mindre feil. Hvis du passerer fartsmålere som viser farten din bør du prøve å legge merke til hva de sier.

 

Uansett var han som kjørte forbi deg en dust.

6438050[/snapback]

'

 

 

Ja, men husk at det samme gjelder for speedometeret til han som kjørte forbi - mest sannsynlig! Der er de fleste speedometer på samme måte. De viser vanligvis ca 10 km/t feil. Tror jeg trallalla...

6466228[/snapback]

Ja? Forskjellen er at han som kjører forbi er klar over at 80 på speedometeret betyr 72-73 km\t og har derfor ikkje noko ønske om å kjøre under fartsgrensa. Sånn er eg sjølv og, kjører gjerne 10-15 km\t over grensa, men å ligge i 70 i 80-sone taklar eg ikkje med mindre det er lang kø. Blir irritert på dei som kjører for seint, men viser ikkje fingeren, kjører forbi og nok med det.

 

Har gjort det ein gang då eg kom i ein nedoverbakke i ei 70-sone og ein jævla buss vrengte seg ut framfor meg som om han var verdas viktigaste. Tuta og gav han fingeren når eg kjørte forbi litt etterpå.

Lenke til kommentar

Sist igår....

 

Hvanet bakom en stor traktor med fullastet henger på motorveg klasse B mot Sandnes. Jeg ble ganske forbannet da traktor og moped ikke har lov til å kjøre på motorveg og at denne laget en syk kø. Måtte krysse sperrelinje for å komme forbi og da var det ned med ruta, ut med fingeren og handa på hornet. Det gjorde godt, men jeg er fortsatt forbannet over at folk kan være såpass idiot!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...