Gå til innhold

– PlayStation 3 kan få sisteplass (PS3)

Anbefalte innlegg

Til nå er en liste på 45 titler på PS3land-forumet, som enten er Sony-published, eller 'confirmed exclusives' som er under utvikling. :-/

Dette tallet tilsvarer rundt 7-8% av hele XBox 1 sitt totale spill-bibliotek, og enda er det en stund til maskinen kommer på markedet.

Jeg synes det er ganske bra spessielt med tanke på at det er en stund til konsollen kommer, og at det allerede er en next-gen konkurent på markedet.

6448710[/snapback]

Ikke at det spiller så stor rolle, men bare på gamespot fant jeg anmeldelser av 800 xbox1 spill og hvis vi antar at det er absolutt alle spillene som har kommet ut på xbox1 så er det vel mer 5%. Hjelper uansett ikke at det blir utviklet flere tusen spill når det for hver generasjon bare er en 20-30 spill som er verdt å eie i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det knapt noen som nevner Nintendo i denne tråden? Og hvorfor er det bare X360- og PS3fanboys? Er de som foretrekker Nintendo smartere og derfor gidder ikke å delta i slike diskusjoner?  :hmm:

6448832[/snapback]

Det har vært nok av nintendofanboys også, men de har visst pause nå ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor er det knapt noen som nevner Nintendo i denne tråden? Og hvorfor er det bare X360- og PS3fanboys? Er de som foretrekker Nintendo smartere og derfor gidder ikke å delta i slike diskusjoner?  :hmm:

6448832[/snapback]

Nei, det er fordi PS3-fanboysa fokuserer på at PS3 er en så teknisk overlegen maskin i forhold til alt annet som eksisterer, og kommer til å få så utrolig bra exclusives at konkurrentene (les: MS) egentlig bare kan legge ned produksjonen med en gang. Og siden det bare er X360 som teknisk sett er i nærheten av PS3, så blir det fort litt gnisninger når de mer nøytrale og X360-fanboysa begynner å riste på hodet over de siste innfallene og påstandene til asia_hills og avean.

Dessuten har begge leire bestemt seg for at Nintendo er den snille outsideren og 'alle' gleder seg til å se hva Nintendo har funnet på med Wii. Sånn sett kan man jo lure på om det ikke er Wii som kommer til å gå av med seieren, fordi 'alle' er nysjerrige på den, den er fornuftig priset, og det er svært få her i landet som ikke har et eller annet forhold til Donkey Kong og Mario...

Lenke til kommentar
Dessuten har begge leire bestemt seg for at Nintendo er den snille outsideren og 'alle' gleder seg til å se hva Nintendo har funnet på med Wii. Sånn sett kan man jo lure på om det ikke er Wii som kommer til å gå av med seieren

6448860[/snapback]

Det er fullt mulig, ja. Wii er såpass anderledes at den ikke er i direkte konkurranse med PS3 og X360. Det er disse to som strengt tatt kniver om den samme plassen og kan stjele kunder fra hverandre. Nintendo står på sidelinjen i akkurat dette slaget, men de er absolutt med i kampen om konsolltronen.

Men hva er egentlig kriteriet for "seier"? Mest tjente penger? Flest spill solgt? Størst penetrasjon i markedet? Her er det jo litt forskjell siden Nintendo har en betydelig billigere konsoll en de to andre.

Lenke til kommentar

Til nå er en liste på 45 titler på PS3land-forumet, som enten er Sony-published, eller 'confirmed exclusives' som er under utvikling. :-/

Dette tallet tilsvarer rundt 7-8% av hele XBox 1 sitt totale spill-bibliotek, og enda er det en stund til maskinen kommer på markedet.

Jeg synes det er ganske bra spessielt med tanke på at det er en stund til konsollen kommer, og at det allerede er en next-gen konkurent på markedet.

6448710[/snapback]

Ikke at det spiller så stor rolle, men bare på gamespot fant jeg anmeldelser av 800 xbox1 spill og hvis vi antar at det er absolutt alle spillene som har kommet ut på xbox1 så er det vel mer 5%. Hjelper uansett ikke at det blir utviklet flere tusen spill når det for hver generasjon bare er en 20-30 spill som er verdt å eie i det hele tatt.

6448769[/snapback]

Brukte wikipedia som oppslagsverk for sammenligningen, 537 tror jeg det sto der når jeg kikket.. :)

Noen spill har forskjellige navn i USA, Europa og Japan, men det stemmer sikkert like bra det på gamespot.

Hele poenget var bare å gi ett annet perspektiv enn det som ble fremstilt i de to forrige meldingene.

Jeg tror det er mye flere spill enn 20-30 som er verd å eie hver generasjon til sikkert alle konsoller, det er bare til å lete. :)

Jeg blir bare irritert at ting som Bluray blir stemplet som unyttig når det er en stor fordel, hvis man hører på hva spill-utviklerene sier..

Kunne sikkert googlet meg frem til flere uttalelelser med linker, men lettere å stjele fra ett annet forum:

"The Darkness" developer:

"The 360 is a fantastic machine. I really really like it. The only thing, you know, that is going to cause trouble is the amount of storage space available on a DVD... thats really a problem."

http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=446554

Team Ninja

"The infamous Team Ninja front man has a thing or two to say about Microsoft's decision to assign standard DVD format to the Xbox 360. Limiting his development team to a measly 9GB does not sit well with Itagaki, especially when Team Ninja is looking to include any number of (MS-coveted) HD cut scenes. It's ironic that Microsoft has been the most outspoken about the "HD era", but is the least prepared for it… However, don't be surprised to see an Xbox 360.1 springing up in a year or two, complete with HD-DVD drive."

http://www.joystiq.com/2005/07/05/itagaki-...60-limitations/

"The developer of "Enchant Arms," an upcoming role-playing game in Japan, told Gamespot.com last year it was hoping to be able to fit the game on two discs, but admitted "that's even looking grim." Any old school gamer can tell you that switching discs while playing is not a fun experience."

http://money.cnn.com/2006/01/05/commentary...aming/index.htm

Vivendi Universal

"The technical requirement for game development today demands more advanced optical-disc technologies," said Michael Heilmann, chief technology officer for Vivendi Universal.

"Blu-ray offers the capacity, performance and high-speed internet connectivity to take us into the future of gaming."

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4153813.stm

"EA, a leading games developer and publisher, added that the delivery of high-definition games of the future was vital and Blu-ray had the capacity, functionality and interactivity needed for the kinds of projects it was planning."

Lenke til kommentar
Det er jo strengt tatt ikke antallet eksklusive titler som sier hvilken konsoll som er best. Det er mere hvilke eksklusive titler du ikke klarer å leve uten som definerer det. Det er mange eksklusive titler som har blitt nevnt her som jeg ikke ville brukt tida mi på om jeg hadde fått spillet kasta etter meg.

6448723[/snapback]

Videre var heller ikke posten min et forsøk på å fremheve Xbox360 med flest eller de beste eksklusive titlene, men heller et motargument mot at det ikke er noe interesant som kommer til Xbox360. Jeg vil tro for dem upartisk interesse for konsoll spill vil få mye glede av å eie begge konsollene.

Lenke til kommentar
Jeg blir bare irritert at ting som Bluray blir stemplet som unyttig når det er en stor fordel, hvis man hører på hva spill-utviklerene sier..

Kunne sikkert googlet meg frem til flere uttalelelser med linker, men lettere å stjele fra ett annet forum:

"The Darkness" developer:

"The 360 is a fantastic machine. I really really like it. The only thing, you know, that is going to cause trouble is the amount of storage space available on a DVD... thats really a problem."

http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=446554

Team Ninja

"The infamous Team Ninja front man has a thing or two to say about Microsoft's decision to assign standard DVD format to the Xbox 360. Limiting his development team to a measly 9GB does not sit well with Itagaki, especially when Team Ninja is looking to include any number of (MS-coveted) HD cut scenes. It's ironic that Microsoft has been the most outspoken about the "HD era", but is the least prepared for it… However, don't be surprised to see an Xbox 360.1 springing up in a year or two, complete with HD-DVD drive."

http://www.joystiq.com/2005/07/05/itagaki-...60-limitations/

"The developer of "Enchant Arms," an upcoming role-playing game in Japan, told Gamespot.com last year it was hoping to be able to fit the game on two discs, but admitted "that's even looking grim." Any old school gamer can tell you that switching discs while playing is not a fun experience."

http://money.cnn.com/2006/01/05/commentary...aming/index.htm

Vivendi Universal

"The technical requirement for game development today demands more advanced optical-disc technologies," said Michael Heilmann, chief technology officer for Vivendi Universal.

"Blu-ray offers the capacity, performance and high-speed internet connectivity to take us into the future of gaming."

"EA, a leading games developer and publisher, added that the delivery of high-definition games of the future was vital and Blu-ray had the capacity, functionality and interactivity needed for the kinds of projects it was planning."

6449124[/snapback]

Spill utviklerene vil nok ikke akkurat få en problemfri arbeidsdag med PS3 heller mtp å utnytte potensiale til Cell. Men uansett er spill utviklere flinke til å finne veier rundt begrensinger og hindre og Xbox360 vil nok få et for stort markedsandel til at den blir ignorert.

Lenke til kommentar

Selv om jeg tror forskjellen mellom 360 og PS3 blir mindre enn forskjellen mellom xbox(1) og PS2 skulle det bare mangle at PS3 blir litt sterkere enn 360 teknisk sett. Den lanseres tross alt rundt ETT år senere og koster en GOD del mer.

Om utviklerne blir i stand til å utnytte disse ekstra fordelene på sikt slik at prisforskjellen kan forsvares gjenstår imidlertid å se.

At PS3 får sisteplass stiller jeg meg noe tvilende til selv om det selvsagt er en mulighet, blant annet grunnet prisen. Jeg håper likevel at 360 og Wii gjør et godt innhugg i de 80 prosentene av markedsandelene til Sony slik at vi får enda bedre konkurranse. Det burde til og med de fleste Sony-fanboys som forbrukere være interessert i.

Lenke til kommentar
Selv om jeg tror forskjellen mellom 360 og PS3 blir mindre enn forskjellen mellom xbox(1) og PS2 skulle det bare mangle at PS3 blir litt sterkere enn 360 teknisk sett. Den lanseres tross alt rundt ETT år senere og koster en GOD del mer.

6449536[/snapback]

Det skulle forøvrig ikke forundre meg om det er en del når PS3 lanseres som ser på prisen til PS3 og Xbox360 og tenker 'jøss, så mye dyrere? da må jo PS3 være mye bedre!!'. Og så går de hen og kjøper PS3... Når de så får kjølnet hodet litt etter den første kjøpsrusen, oppdager de kanskje at forskjellen jammen ikke er så stor.. Lurer på hva de gjør da. Kommer hit og klager over en urettferdig verden? Jaja, da kan vi jo bare overlate til Avean og asia_hills å fortelle dem hvorfor de tar feil allikevel. ;)

Lenke til kommentar
Videre var heller ikke posten min et forsøk på å fremheve Xbox360 med flest eller de beste eksklusive titlene, men heller et motargument mot at det ikke er noe interesant som kommer til Xbox360.

6449491[/snapback]

Greit nok. Bare syns det tok av her... ;)

Jeg vil tro for dem upartisk interesse for konsoll spill vil få mye glede av å eie begge konsollene.

6449491[/snapback]

Jeg tar gjerne alle tre, jeg, hvis jeg får råd. Er spill på alle tre jeg gleder meg til.

At PS3 får sisteplass stiller jeg meg noe tvilende til selv om det selvsagt er en mulighet, blant annet grunnet prisen. Jeg håper likevel at 360 og Wii gjør et godt innhugg i de 80 prosentene av markedsandelene til Sony slik at vi får enda bedre konkurranse.

6449536[/snapback]

La oss si at PS3 og X360 lander ganske likt, men at Wii gjør kjempesuksess og går foran. Da er det jo mulig at PS3 kommer på tredjeplass, uten at det egentlig høres ut som Sony har tapt... (Ikke nødvendigvis ment til deg, _Astron_, ble bare inspirert av det du skrev ;) )

Når de så får kjølnet hodet litt etter den første kjøpsrusen, oppdager de kanskje at forskjellen jammen ikke er så stor.

6449675[/snapback]

Det kommer vel bare an på om de har noen å sammenlikne med. Det er nok mange som kjøper en konsoll og syns den er grisebra, selv om den egentlig ikke er bedre. De bare oppdager det ikke fordi de bare sitter med sin egen konsoll. Det er forsåvidt greit i seg selv; de har det jo bra og er fornøyd med valget...

Lenke til kommentar

6449536[/snapback]

Dette har ingening å si. Teknologien i PS3 har vært klart lenge og det er ikke slik at den ikke lanseres før i november fordi de har kastet noen nye ting inn i den i siste liten. BR er mye av grunnen til at den ikke kom før. Uansett tror jeg ikke de ville lansert samtidig med 360.

Lenke til kommentar

6449536[/snapback]

Dette har ingening å si. Teknologien i PS3 har vært klart lenge og det er ikke slik at den ikke lanseres før i november fordi de har kastet noen nye ting inn i den i siste liten. BR er mye av grunnen til at den ikke kom før. Uansett tror jeg ikke de ville lansert samtidig med 360.

6449763[/snapback]

Klart at spesifikasjonene har vært fastsatt lenge, men det var også tilfelle med 360 før den ble sluppet. Selv om ikke akkurat Moores lov kan anvendes for konsoller, forventes en viss progresjon for konsoller som slippes ved et senere tidspunkt. Du har likevel et poeng med at Blue-Ray har "forsinket" release og dermed kan ha minket denne effekten.

Lenke til kommentar
Det han mente var spillene som utnytter den ekstra kraften som er i ps3 i forhold til xbox 360. Tror du ps3 kommer til å ligge langt foran 360 fra dag en, tror du nok feil.

6447345[/snapback]

Nei, men jeg ser ikke bort fra at de spillene begynner å benytte seg av den ekstra plassen som tross alt er på Bluray allerede ved launch.

6448710[/snapback]

Hvorfor skulle de det, når de ikke klarer å fylle ei dvdplate? Hvor mange titler finnes det egentlig på over 7GB?

Lenke til kommentar
Kan ikke en eneste forp**lt tråd få stå ifra før det kommer en evighet med totalt usaklig PS3 vs. X360 diskusjoner.

6447357[/snapback]

Artikkelen legger opp til å diskutere hvorvidt Sony kommer til å gjøre suksess med PS3 eller ikke, og det er vel akkurat det vi gjør. Hvis det er noen du mener er så usakelige, får du heller torpedere argumentene deres, i stedet for å sitte som en rotten pære på sidelinja og si at hele diskusjonen er usakelig.

6448674[/snapback]

Hvis du ikke ser at denne diskusjoner har blitt til X360 vs. PS3. Så se igjen, det er akkurat ALLE slike tråder blir. Dette er en diskusjon ang. et analytikers firma som tror PS3 kommer på tredje plass. Ikke hva slags spill enter PS3 eller X360 utgir. Ingen som er enig? Har begynt å blitt lei av fanboyismen blant en del forumbrukere i det siste. Vent til Juni 2007, så kan vi virkelig henge ut en eller flere fanboycamps.

Birger :)

Lenke til kommentar
Hvis du ikke ser at denne diskusjoner har blitt til X360 vs. PS3. Så se igjen, det er akkurat ALLE slike tråder blir. Dette er en diskusjon ang. et analytikers firma som tror PS3 kommer på tredje plass. Ikke hva slags spill enter PS3 eller X360 utgir.

6453758[/snapback]

Klart jeg ser at denne tråden er en X360 mot PS3, men det må man jo diskutere hvis man skal mene noe om PS3 kommer på tredjeplass. Hvem tror du PS3 konkurrerer med? Julenissen? En sekk med poteter? Nei, de konkurrerer med X360 og til en viss grad Wii. Derfor er det naturlig å si hva man mener er fordelene med den ene konsollen over den andre. Hvis du ser nøye etter, er det få innlegg hvor meningen er "jeg syns <konsoll> er best, derfor vinner den". De aller fleste, fanboy eller ikke, sier at <egenskap> er en fordel for <konsoll> og at den derfor vil selge bedre.

Og grunnen til at Nintendo blir såpass oversett, er at de har valgt en ganske annerledes linje enn MS og Sony, og det er dermed vanskeligere å si noe om hvordan Wii vil gjøre det i forhold til de to andre. Derfor blir diskusjonen X360 vs. PS3.

Lenke til kommentar

[off-topic]

Så hva kan ps3 gjøre bedre enn Xbox 360 da? Spille blue-ray, som er et "leap of faith" av sony, eller vise bilder i 1080p? Hvor mange her kan med hånden på hjertet si at de klarer å se en betydelig forskjell på 720p og 1080p egentlig? Hvor mange har sett noe i den oppløsningen btw? Hehe.

Hvor mange foreldre er det som kjenner til playstation merket? Sikkert mange, og en del av de har kjøpt feks ps2 til ungene sine til jul, eller evt bursdager. Men, har det bruk 5-6000 kroner på den? Det tror jeg nepppe! Sony bruker blue-ray som et salgsargument, men hvor mange foreldre er det som egentlig vet hva det er? Sansynligvis ikke mange!

Men, nå prøver ikke jeg å si at det er foreldrene som kommer til å stå bak kjøpene. Det er sansynligvis oss gamere, der undertegnede selv er ps-fan (ikke fanboy, jeg ser tydelige fordeler med Xbox 360 og forstår meg og på mange av argumentene for å kjøpe den :)). Så hvorfor vil jeg kjøpe ps3? Åpenbart pga de eksklusive spillene og kontrolleren (driter i bevegelssensoren), elsker ps-kontrolleren!

[On topic]

Vel, analytikere spekulerer en del og da så jeg ville ikke basert meg for mye på den informasjonen som de kommer med. Selv så venter jeg med å spekulere til jeg får en dual-shock 3 mellom hendene :p og gir en god f*en i hvem som blir nummer en, så lenge ingen av de går konkurs så! Monopol liker vi dårlig :p

Endret av Tallest
Lenke til kommentar

Jeg ble skuffet over hva PS3 viste på E3 2006 messen.

Men jeg er også skuffet over X360 spillene, værtfall en del av dem.

Selv de nyeste spillene som Prey og Kampen om Midgard 2 sliter med FPS drops.

Hvis det ikke blir bedre med tiden og PS3 vil ha minst like bra grafikk og bedre flyt så kanksje jeg kjøper den. Spørs jo også om det kommer bra spill

Endret av avanore
Lenke til kommentar
som sagt så investerer du i ett produkt som du tross alt skal nyte i flere år framover

Dette gjelder jo alle konsollene. Det er jo ikke slik at de blir byttet ut om noen måneder. De har tradisjonelt hatt en levetid på ca. fem år, noe som er veldig lenge.

Hva skal Sony gjøre når Microsofts neste maskin kommer ut og banker PS3 på alle områder? Hvis de mener at PS3 har lengre levetid enn 360 og Wii, liksom...

og prisen kan så absolutt forsvares,

det er jo ett monster av en teknologibombe det er snakk om her

Bare så synd at ingen egentlig har bruk for det. HDTV vil ikke bli utbredt før om noen år. Vanlige folk bytter ikke ut TVen sin helt uten videre.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...