Tjohei Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Ooo... Klarer å provosere noen her nå. Det er morro... Neida, mener bare at jeg liker en skikkelig diskusjon. Eg sjølv gledar meg til PS3. Eg gledar meg til å spele det nye Final Fantasy-spelet. Eg gledar meg til Metal Gear, og til Devil May Cry. Assassin's Creed ser òg bra ut. Eg liker å glede meg over og til ting, men miljøet her på forumet har blitt slik at det er lite fristande å nemne PS3 i det heile, av frykt for å terge på seg mobben. Det er ikkje det at eg har noko imot sakleg kritikk, absolutt ikkje, men denne endelause hakkinga ser eg berre ikkje vitsen med. Det er viktig å merke seg at jeg ikke hakker på spillene til PS3, og egentlig ikke konsollen i seg selv. Jeg er irritert på Sony og beslutningene de har gjort om konsollen. Kan se at det er vanskelig å skille mellom disse, både for de som kritiserer og de som forsvarer, og det er ikke meningen å gjøre at du ikke ønsker å ta opp PS3-tema. Har jeg bidratt til det, beklager jeg. Men det er no eingong slik at Sony må bestemme seg for kva dei vil ha med. So får dei sjå om folk er villige til å kjøpe det. Eg ser ikkje folk hakke på Wii fordi "Nintendo tvinger dei til å kjøpe aksellerometer". Eller på Honda fordi dei tvinger dei til å kjøpe MP3/WMA-spelar når dei skal ha ein ny Civic. Det er greit om du ikkje vil ha det, det er greit om du ikkje synest det er verdt pengane. Det er ikkje verre enn at du kan la vere å kjøpe det. Nei jeg kan egentlig ikke det, for jeg har stor tro på at spillene på PS3 blir veldig bra, og vil gjerne oppleve dem. Jeg syns ikke eksemplene dine passer så bra, for jeg tror vi hadde sett PS3'en til 3500 - 4000 ved launch uten BR-spiller. Dette er selvfølgelig bare synsing fra min side, men Sony setter uansett prisen uavhengig av hva konsollen faktisk koster, og uten BR-spiller måtte de prise den som en spillkonsoll og dermed lavere. Jeg ville heller hatt en løsning som X360 har valgt med HD-DVD. Jeg blir ikke nødvendigvis sint av akkurat det. Det er tåkesnakket jeg blir sint på. Jaja, om du ikkje trur PS3 eingong kjem på høgde med Xbox 360, får du heller ta til takke med Microsoft sin konsoll, då. Eller Nintendo sin. Men PS3 blir ikkje betre av at du hakkar på Sony. Jeg har lite tro på PS3 slik det ser ut akkurat nå, ja. På sikt tror jeg det blir bra, men jeg tror ikke folk vil kjøpe den når de ikke ser forskjellen i hva den leverer i forhold til X360, som vil koste mye mindre. Men tro det eller ei, jeg mener hakkingen min godt. Det eneste jeg vil er at PS3 skal bli et knallprodukt, som selger i bøtter og spann og som får bred støtte blandt utviklerne. Jeg kritiserer det jeg mener Sony gjør feil, og håper på at den kollektive kaklingen blandt oss forumbrukere over hele internett kan få dem til å endre på strategien sin. Det er sikkert for seint, men jeg og mange andre prøver å si til Sony: "Jeg vil ikke kjøpe PS3 slik dere har lagt det opp nå!", hovedsakelig pga. pris, og jeg personlig tror ikke at spesielt mange kommer til å kjøpe den, ihvertfall ikke så mange som Sony håper på. Og jeg er helt overbevist om at Sony hører hylekoret. Og nettopp derfor blir jeg sint hver gang en Sony-topp kommer å sier ting som at folk vil kjøpe konsollen uansett, og den er så kraftig, og BluRay er så bra, og PS3 er den fine middagen osv. Jeg tror ikke at det Sony gjør hjelper Sony. Det er denne arrogansen jeg er sint på. De tror at de vil selge PS3 i bøtter og spann bare fordi folk er PlayStation-zombier. It ain't gonna happen. Dersom Bluray-funksjonaliteten faktisk aukar prisen på konsollen med fleire tusen kroner, noko eg har litt vanskeleg for å tru, kunne eg kanskje vore einig i at det hadde vore betre med DVD i staden. Men eg har mine tvil om mange av dei som hakkar på PS3 dagleg i det heile teke har stilt seg det spørsmålet. Jeg tror BR-spilleren har mye å si på prisen. Som jeg skrev høyere opp tror jeg PS3 hadde vært et par tusenlapper billigere uten BR, fordi slik det er nå, må de tenke på de andre BR-spillerne som kommer i salg til høsten. Og de er grisedyre. Skulle Sony priset PS3 slik at den var konkurransedyktig med X360 som en spillekonsoll, ville de tatt livet av alle produsentene som lager BR-spillere, og dermed tatt livet av sitt eget format. Derfor den høye prisen. Uten BR-spillerern måtte de funnet en konkurransedyktig pris som kunne konkurrere med X360, og det ville blitt mye billigere. Det høyrast ut som om kvaliteten på det drevet var noko stusseleg. Eg har hatt PS2 om lag like lenge som den har vore til sals her til lands, og har brukt den omtrent dagleg, både til spel og filmavspeling, og den viser stadig ingen teikn til å skulle gi seg. Mye mulig det var jeg som var uheldig, men jeg ville likevel ikke brukt X360 som HD-DVD-spiller. Jeg ville kjøpt en dedikert spiller så snart prisen falt til et fornuftig nivå, bare for å spare konsollen mest mulig. Plassen på Bluray vil bli brukt i spill, det er jeg rimelig sikker på.. Det du ser idag, er en slags reprise på diskusjonen før PS2 kom med DVD. Da var det 'Ingen spill trenger DVD, det er bare til film... Du kan fint bruke CD-Rom på alle spill', men nå er det engang sånn at folk programmerer med tanke på å få alt inn på en DVD. Du har sikkert rett. Det er jo et poeng at vi skal leve med disse konsollene i fire-fem år, og da er det greit at det er neste generasjons lagringsteknologi som brukes. Det er bare at den ikke er moden enda, og har ikke kommet ned i fornuftig pris. Jeg synes det er synd at Sony skal utnytte min potensielt revolusjonerende spillopplevelse til å vinne noe så dumt som en formatkrig. Skulle ønske at spill kunne få være spill, og holde hønsekakling om BR eller HDDVD utenfor. 1080p er bare oppløsningen.. De fleste spill de første årene vil bli laget for lavere oppløsning, men du tar ikke skade av at konsollen støtter høyere oppløsning dersom du skulle ha/få planer om TV som støtter 1080p, om to år eller noe i den dur. Nei, men da kjøper jeg en TV med 1080p og en PS3 når det blir aktuelt, en gang i framtiden. Det er et dårlig argument fra Sony idag, å kjøpe teknologi som du vil få bruk for om to år. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Relativt sett er vel steget fra CD til DVD faktisk større enn steget fra DVD til Blu-ray? En tolags DVD er litt over tolv ganger så stor som en CD, mens en tolags Blu-ray derimot er litt under seks ganger så stor som en tolags DVD. Ellers er det jo interessant at DVD-standarden, hvis hodet mitt fungerer skikkelig, har støtte for to lag på hver side av plata, og dermed potensielt kan lagre rundt 17 GB med data. Kanskje Microsoft og Nintendo vil ty til denslags? 6434280[/snapback] Ja, helt klart intressant. Men ser ikke dette som særlig aktuelt da lade-tidene går betraktelig opp med 2-lag, og da ville det ta lang tid å streame fra platene, i beste fall ville dette gå ut over de uten harddisk. Trykkeri-prisene er også stivere, mere birefringe, osv. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Helt latterlig at sony skal ha 4000-5000 tusen kroner for en konsoll når den kommer på markedet..Det er en spill konsoll, ikke et apparat man kan lage gullbarrer av.. Lenke til kommentar
krisealv Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Når PS2 kom hadde den ingen reelle konkurrentar anna enn PSone. Den var såpass dyr at ingen kjøpte den, men det gjorde ingenting, for i mellomtida solgte sony litt fleire PSone. Det var strategisk lurt den gangen, då var N64 på vei ut og dreamcast var dau. Problemet til sony no er at dei sikkert trur at dei kan gjere ting på samme måte som før. PS3 vil nok ende opp på en første eller andreplass, men er stygt redd for at Nintendo vil selge grådig masse wii. Xbox 360 kjem nok til å fortsette på samme måte som før, å vere spelemaskina for kvisete tenåringar i usa og europa. Problemet er at verda består av mange feire enn dei kvisete tenåringane. Når dei andre kjøper spelekonsoll så kan salget for både sony og xbox fortsette uhindra, men det vil ikkje kunne sammenlignast med wii... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Det er en spill konsoll, ikke et apparat man kan lage gullbarrer av.. 6436151[/snapback] Nei, den er ikke en konsoll. Den er en Blu-Ray-spiller, og må prises deretter. BR-spillere er mye dyrere enn konsoller. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Når det gjelder Bluray. Vi er inne i en formatkrig mellom førstnevnte og HDDVD (er ikke sikker på hva formatet heter i farta). Jeg husker krigen mellom VHS og Betamax på 80-tallet. Og jeg husker at det satt mange forbanna folk igjen med en Beta-video som de ikke fikk sett filmer på, og som de ikke fikk opptakskasetter til, slik at de måtte ta over det som allerede ekisterte på kasetter de hadde. Av den grunn hadde jeg foretrukket at PS3 kom uten Bluray til en lavere pris. Så ville jeg heller ha kjøpt en egen spiller senere, når jeg vet hvem som vant formatkrigen. De som leser dette forumet her må huske på at de har en noe over gjennomsnittet interesse for spill og bruker mer penger på spill og maskiner/konsoller enn de fleste. Mange kjøpte PS2 for å spille Singstar, Buzz etc. Dette gjorde de fordi du kunne få konsollen og et spill til under 2000 kr. Selv om PS3 blir halvert i pris etter en stund, vil dette antageligvis koste over 3000 kr. Da både Nintendo og X360 vil være billigere og ha Singstar/Buzz-spill (antageligvis). Mitt poeng her er at mange av de som vurderer å kjøpe Nintendo/PS3/X360 ikke er så opptatt av grafikk, eller er så trofast mot selve konsollene. De vil i større grad orientere seg etter pris og hvilke spill de får kjøpt. Her tror jeg Sony vil tape (ikke hele "krigen" men markedsandeler). Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Relativt sett er vel steget fra CD til DVD faktisk større enn steget fra DVD til Blu-ray? En tolags DVD er litt over tolv ganger så stor som en CD, mens en tolags Blu-ray derimot er litt under seks ganger så stor som en tolags DVD. Ellers er det jo interessant at DVD-standarden, hvis hodet mitt fungerer skikkelig, har støtte for to lag på hver side av plata, og dermed potensielt kan lagre rundt 17 GB med data. Kanskje Microsoft og Nintendo vil ty til denslags? 6434280[/snapback] Ja, helt klart intressant. Men ser ikke dette som særlig aktuelt da lade-tidene går betraktelig opp med 2-lag, og da ville det ta lang tid å streame fra platene, i beste fall ville dette gå ut over de uten harddisk. Trykkeri-prisene er også stivere, mere birefringe, osv. 6435366[/snapback] Det er vel en ekstra forsinkelse når pickup'en skal bytte fra et lag til et annet, men foruten dette går vel ikke tregere med 2-lag? DVD9 plater er nok betraktelig billigere enn 1-lag BR. Med double-sided DVD (DVD14 og DVD18) må man likevel bort å snu plata og man har da forsatt problemet med spill verdner som Oblivion der det er lite praktisk. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Nei, men da kjøper jeg en TV med 1080p og en PS3 når det blir aktuelt, en gang i framtiden. Det er et dårlig argument fra Sony idag, å kjøpe teknologi som du vil få bruk for om to år. 6434407[/snapback] Jeg synes det er ett veldig bra argument, spessielt når vi snakker om konsoll. Invest in the future, kommer sannsynligvis reklamen til å si. Sony er tross alt ett firma som har slått seg opp som en hardware-produsent. Konkurenten Microsoft er en software-produsent som har slått seg opp på det vi i dag kaller episodisk innhold på software., gidder ikke gå nærmere innpå det, men regner med at de fleste som har prøvd å avbryte pringtingen på en Windows-versjon vet hva jeg mener Hardware-messig har Microsoft fjernet harddisken som standard, gitt oss stor grafisk oppgradering og litt prosessoroppgradering, litt optisk-media oppgradering iforhold til sitt forige produkt. Sony vil bl.a. legge til standard harddisk, gi oss stor grafisk oppgradering, stor prossesor-oppgradering, veldig stor optisk media-oppgradering, stor lyd-oppgradering iforhold til sitt forrige produkt. Jeg betalte 4500 for min PS2, og jeg har aldri angret de årene jeg har hatt den. Og jeg har veldig liten tro på at jeg ikke kommer til å bli fornøyd med PS3. :-/ Og er ikke i tvil om hvilken konsoll som har potensiale for lengst levetid. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Sony vil bl.a. legge til standard harddisk, gi oss stor grafisk oppgradering, stor prossesor-oppgradering, veldig stor optisk media-oppgradering, stor lyd-oppgradering iforhold til sitt forrige produkt. 6441262[/snapback] Det er fint og flott med framtidsrettet hardware, men jeg betaler ikke 6000,- spenn for å ha en PS3 i hylla og vite at den har Cell technology, BluRay og 1080p til når jeg en gang vinner i lotto, og alt jeg kan gjøre er å spille Ridge Racer. Neida, den siste var lav, men se for deg følgende scenario. Du får tilbud om å kjøpe en AMD 64-FX Quad-kjerne 8000+ til 4500,- men den er på sokkel AM3, og hovedkort til den kommer først om to år. Ville du kjøpt den nå, da? Neppe. Slik er det mer fristende å kjøpe en X360 til jul til 2500,- og kose meg med omtrent de samme spillopplevelsene som PS3 i et par år. Så kan jeg kjøpe denne framtidsrettede teknologien da, og likevel ha betalt omtrent samme som fanboy'ene som kjøpte PS3 på dag én. Stor forskjell i spillopplevelser? Ikke spesielt. Stor forskjell i hardware i heimen? Oh, yess baby, for der står det to konsoller. Jeg tror også at PS3 trekker det lengste strået til slutt og vil ha mer avanserte spill en det man får til på X360 på sikt, men inntil det skjer kan jeg ikke se hvorfor jeg skal betale dobbel pris for konsoll og spill, når kvaliteten på spillopplevelsene ligger på omtrent samme nivå. Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 dette er jo bare tull... sony har dominert konsollmarkedet i over 10 år med excellent hardware (bare se ps2 slim) de kommer til å dominere markedet framover med Ps3 x360 er som en handikappet konsoll i forhold, den klarer det meste som ps3 kan, bare at ps3 gjør det MYE bedre den har internett tilkobling, men ingen web browser den har OS, men ikke noe som ligner åpenheten i linux den har DVD leser, men ikke Blu Ray den har ikke HDMI den har støtte for memorycard på 16 MB :!: ps3 har støtte for alle slags minnepinner den støtter kun opptil 720p, ikke 1080p denne listen kommer helt sikkert til å bli lenger etter TGS sånn som jeg ser det kommer folk som vil ha alt dette som virkelig er next gen, til kjøpe ps3. de som ikke vil ut med så mye kjøper heller wii microsoft og xbox360 blir den store taperen denne generasjonen med sin halvlunkne konsoll som egentlig ikke byr på så mye innovasjon. det faktum at xbox ennå bruker memory cards og dvd-drev får meg til å tenke mer og mer at 360 egentlig er last gen 1.PS3 2.WII 3.xbox.1.5 :!: Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 den har internett tilkobling, men ingen web browserden har OS, men ikke noe som ligner åpenheten i linux den har DVD leser, men ikke Blu Ray den har ikke HDMI den har støtte for memorycard på 16 MB :!: ps3 har støtte for alle slags minnepinner den støtter kun opptil 720p, ikke 1080p denne listen kommer helt sikkert til å bli lenger etter TGS 6443370[/snapback] Og 90% av kundemassen bryr seg om dette fordi...? sånn som jeg ser det kommer folk som vil ha alt dette som virkelig er next gen, til kjøpe ps3. 6443370[/snapback] Ser ut til at du har en helt annen definisjon av next gen enn det jeg har. Du fokuserer på hardware, jeg fokuserer på spillene. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) asia_hills: Hmm trodde du hadde skjerpet deg med de siste innleggene dine, men dette er jo bare ren trolling igjen? Jaja... Bare for å spørre... hva skal du med minnekortleser når du bare kan koble kameraet rett i boksen? usb-minnepinner jo også støttet, så jeg ser ikke helt problemet her. Hva i alle dager er alle mulige slags minnekortlesere brukandes til? Webbrowser på konsoll er helt unyttig i mine øyne, hvem i alle dager sitter og surfer på konsollen? PCen er ikke bare bedre, men mye bedre å bruke til surfing uansett. Hvordan vet du at PS3 linux vil bli åpent i det hele tatt? De kan jo lage det så lukket som de vil (omtrent). 1080p er nesten mer et minus enn et pluss for spill ettersom PS3 ikke takler å kjøre så høy oppløsning og i tillegg kjøre god og avansert grafikk (pga lite minne) Så i dine øyne så er det bare å slenge på mer eller mindre ubrukelig funksjoner (for en konsoll) og da er den liksom bedre? Hmm interessant. DVD/HDDVD/Blueray-debatten er tatt opp så mange andre steder at det lar jeg stå ukommentert. edit: Glemte en ting... bilder fra minnekort slenges inn på pc og streames til x360, enklere og mer praktisk. Endret 6. juli 2006 av SBS Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 den har internett tilkobling, men ingen web browserden har OS, men ikke noe som ligner åpenheten i linux den har DVD leser, men ikke Blu Ray den har ikke HDMI den har støtte for memorycard på 16 MB :!: ps3 har støtte for alle slags minnepinner den støtter kun opptil 720p, ikke 1080p denne listen kommer helt sikkert til å bli lenger etter TGS 6443370[/snapback] Og 90% av kundemassen bryr seg om dette fordi...? sånn som jeg ser det kommer folk som vil ha alt dette som virkelig er next gen, til kjøpe ps3. 6443370[/snapback] Ser ut til at du har en helt annen definisjon av next gen enn det jeg har. Du fokuserer på hardware, jeg fokuserer på spillene. 6443418[/snapback] fordi dette er standarder om 2 år selvfølgelig er hardware bare en del av puslespillet, men det er vel ingen tvil på at ps3 kommer til å bli minst like sterk på software også denne runden. exclusives som silent hill ser jeg fram til Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) asia_hills: Hmm trodde du hadde skjerpet deg med de siste innleggene dine, men dette er jo bare ren trolling igjen? Jaja... Bare for å spørre... hva skal du med minnekortleser når du bare kan koble kameraet rett i boksen? usb-minnepinner jo også støttet, så jeg ser ikke helt problemet her. Hva i alle dager er alle mulige slags minnekortlesere brukandes til? Webbrowser på konsoll er helt unyttig i mine øyne, hvem i alle dager sitter og surfer på konsollen? PCen er ikke bare bedre, men mye bedre å bruke til surfing uansett. Hvordan vet du at PS3 linux vil bli åpent i det hele tatt? De kan jo lage det så lukket som de vil (omtrent). 1080p er nesten mer et minus enn et pluss for spill ettersom PS3 ikke takler å kjøre så høy oppløsning og i tillegg kjøre god og avansert grafikk (pga lite minne) Så i dine øyne så er det bare å slenge på mer eller mindre ubrukelig funksjoner (for en konsoll) og da er den liksom bedre? Hmm interessant. DVD/HDDVD/Blueray-debatten er tatt opp så mange andre steder at det lar jeg stå ukommentert. 6443420[/snapback] da kan jeg snu det rundt å si: hva skal du med minnekort på latterlige/ubrukelige 16 MB når du kan ha minnepinne på usb? en haug av grunder for å ha støtte til minnekort som brukes i de fleste gadgets. ser for meg overføring av musikk,filmer,savestates+++ 1080p er ett pluss, særlig for nyting av blue ray filmer (forskjellen fra 720p til 1080p er bare så mye bedre!) spill som gran turismo kommer dessuten i 1080p tenk deg om 2-4 år (spørs hvor lenge xbox lever) så skal du ha en konsoll som fortsatt leser av dvd cder... DET er ubrukelig det :!: edit: det er jo mye enklere å streame fra pc'en når du bare kan legge bildene direkte inn, ja seff Endret 6. juli 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Bare for å korrigere så er minnekortet på 64MB, men det var ikke poenget (og 64MB holder i massevis for savestates). Minnekortet er bare for å overføre savestates for de som trenger det. Musikk, filmer, bilder osv osv er mye mer praktisk å streame fra en pc (har du noen argumenter for at det er bedre å ha de på konsollen?). Forskjellen fra 720p til 1080p er minimal når du holder deg under 50" TV eller projektor. Hvorfor blir DVD et ubrukelig format? Bare fordi du sier det? For gode utviklere bør det holde i massevis (så sant man ikke er et japansk selskap som slenger på masse ubrukelig FMV). Og hvis du mener at HD-versjonen av Gran Turismo kommer i 1080p så stemmer jo det, men dette er jo et spill med skrøpelig grafikk og kommer ikke til å ta seg særlig bra ut på større tver. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Ikke nok med de punktene som asia_hills nevner her vil bli betydelig viktig i framtiden så mener jeg spilltitlene teller maks i en konsollkrig som dette. Det er derfor Playstation har oppnådd suksess med alle sine konsoller og det kan vel også være grunnet at utviklere elsker å jobbe med denne maskinen. Selv om PS3 vil bli veldig dyrt så kjøper jo ikke folk seg Wii og setter seg ned med Mario istedenfor sine favorittspill på PS3. Det er jo så logisk som man får det. Derfor jeg mener disse analytikerne gjør en grov feil siden de baserer uttalelsene på de feil tingene som prisen og lanseringsdato. Bare for å nevne noen spill igjen og ta i betraktning at det er lenge til maskinen skal lanseres: Final Fantasy XIII (En av verdens beste RPG titler som skal nå prøve å revolusjonere) Metal Gear Solid: Guns of the Patriots Siste farvel med Solid Snake og gjengen. Hvem vil gå glipp av det ? Også en av verdens beste actionspill som nå får en hollywoodproduksjon av en film. Vision Gran Turismo: Kåret til verdens beste bilsimulator flere ganger og ser ikke ut som de kommer til å skuffe denne gangen heller. Heavenly Sword: Oppfyller guttedrømmen med at du alene kan kjempe mot en hær på flere hundre samtidig. Innovativt slåssesystem og veldig fleksible løsninger. Garantert en slager ! MotorStorm: Veldig omdiskutert tittel hvor folk absolutt nekter har såpass bra grafikk hvor det faktisk har det likevel. Resident Evil 5: En av verdens beste eventyrspill som har fått igjen tilliten til fansen etter Resident Evil 4 som var revolusjonerende for å si det mildt. Tekken: En av verdens beste slåssespill tilbake i kjente spor igjen. Så har vi andre kommende titler som blant annet: God of War 3 Shadow of the Colossus 2 Eight Days Ny Tomb Raider ? Final Fantasy VII Remake Altså dette er alle titler som har sjanser for å bli nesten legendarisk hehe. Hva har Xbox360 å presentere etter 1 år ? Project Gotham Racing 3 ? Tror det er eneste tittelen jeg har hørt Xbox fansen skryte over. De får jo Halo 3 snart da som sikkert blir ekstremt bra men som med forgjengeren Xbox så har Microsoft ufattelig lite med spillavtaler. Og Wii igjen vil jo ikke kunne utfordre Sony sitt marked siden Mario slår ikke Solid Snake, Lara Croft, Chris Redfield, Cloud og gjengen Sony er altfor sterkt og det er bare ønskeprat fra folk som sier den vil få en sisteplass. Endret 6. juli 2006 av Avean Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Bare for å korrigere så er minnekortet på 64MB, men det var ikke poenget (og 64MB holder i massevis for savestates). Minnekortet er bare for å overføre savestates for de som trenger det. Musikk, filmer, bilder osv osv er mye mer praktisk å streame fra en pc (har du noen argumenter for at det er bedre å ha de på konsollen?). Forskjellen fra 720p til 1080p er minimal når du holder deg under 50" TV eller projektor. Hvorfor blir DVD et ubrukelig format? Bare fordi du sier det? For gode utviklere bør det holde i massevis (så sant man ikke er et japansk selskap som slenger på masse ubrukelig FMV). Og hvis du mener at HD-versjonen av Gran Turismo kommer i 1080p så stemmer jo det, men dette er jo et spill med skrøpelig grafikk og kommer ikke til å ta seg særlig bra ut på større tver. 6443527[/snapback] minnekortet er for å tjene mer penger på deg, finnes haugevis av andre måter å handle savestates på. har du en 30" - 40", som støtter ekte hd, merker du betydelig forskjell er nok ikke bare FF serien som kommer til å nyte av den ekstra disk plassen skal du se ingen kan stå i mot tidens tand, og ettersom bredbånd alderen kommer rullende innover skal du nok se at DVD'er vil bli sett på som mer eller mindre ubrukelig pga alt for lite plass. edit: og blue ray, som etterhvert kan lagre opptil 100GB blir nok arvtageren Endret 6. juli 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 skjønner ikke helt hypen på halo 3 egentlig jeg da... greit nok at 1'ern var ganske underholdende men jeg ser på halo2 som ett makkverk, ser ut som utviklerne slapp opp for ideer. og halo 2 er på ingen måte like nyskapende som halo 1, nei, istedenfor å gå nye veier satset utviklerne på å safe og lagde stort sett det samme spillet med litt bedre grafikk og litt dårligere storyline. har sett at mange pc-gamere mene at halo1 egentlig ikke var noe spesielt da de er vant med fps spill. men dere for kose dere med denne overopphypede kalkunfarsen av ett spill, håper det lever opp til forventningene Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 fordi dette er standarder om 2 år 6443449[/snapback] La meg omformulere spørsmålet mitt: Og 90% av kundemassen bryr seg om dette nå fordi...? Om to år vil de bry seg, ikke idag. selvfølgelig er hardware bare en del av puslespillet,men det er vel ingen tvil på at ps3 kommer til å bli minst like sterk på software også denne runden. exclusives som silent hill ser jeg fram til 6443449[/snapback] Ja, jeg har også stor tro på PS3 på sikt. Men innenfor de to neste åra er jeg usikker på om prisforskjellen til X360 kan forsvares. Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Ikke nok med de punktene som asia_hills nevner her vil bli betydelig viktig i framtiden så mener jeg spilltitlene teller maks i en konsollkrig som dette. Det er derfor Playstation har oppnådd suksess med alle sine konsoller og det kan vel også være grunnet at utviklere elsker å jobbe med denne maskinen. Selv om PS3 vil bli veldig dyrt så kjøper jo ikke folk seg Wii og setter seg ned med Mario istedenfor sine favorittspill på PS3. Det er jo så logisk som man får det. Derfor jeg mener disse analytikerne gjør en grov feil siden de baserer uttalelsene på de feil tingene som prisen og lanseringsdato. Bare for å nevne noen spill igjen og ta i betraktning at det er lenge til maskinen skal lanseres: Final Fantasy XIII (En av verdens beste RPG titler som skal nå prøve å revolusjonere) Metal Gear Solid: Guns of the Patriots Siste farvel med Solid Snake og gjengen. Hvem vil gå glipp av det ? Også en av verdens beste actionspill som nå får en hollywoodproduksjon av en film. Vision Gran Turismo: Kåret til verdens beste bilsimulator flere ganger og ser ikke ut som de kommer til å skuffe denne gangen heller. Heavenly Sword: Oppfyller guttedrømmen med at du alene kan kjempe mot en hær på flere hundre samtidig. Innovativt slåssesystem og veldig fleksible løsninger. Garantert en slager ! MotorStorm: Veldig omdiskutert tittel hvor folk absolutt nekter har såpass bra grafikk hvor det faktisk har det likevel. Resident Evil 5: En av verdens beste eventyrspill som har fått igjen tilliten til fansen etter Resident Evil 4 som var revolusjonerende for å si det mildt. Tekken: En av verdens beste slåssespill tilbake i kjente spor igjen. Så har vi andre kommende titler som blant annet: God of War 3 Shadow of the Colossus 2 Eight Days Ny Tomb Raider ? Final Fantasy VII Remake Altså dette er alle titler som har sjanser for å bli nesten legendarisk hehe. Hva har Xbox360 å presentere etter 1 år ? Project Gotham Racing 3 ? Tror det er eneste tittelen jeg har hørt Xbox fansen skryte over. De får jo Halo 3 snart da som sikkert blir ekstremt bra men som med forgjengeren Xbox så har Microsoft ufattelig lite med spillavtaler. Og Wii igjen vil jo ikke kunne utfordre Sony sitt marked siden Mario slår ikke Solid Snake, Lara Croft, Chris Redfield, Cloud og gjengen Sony er altfor sterkt og det er bare ønskeprat fra folk som sier den vil få en sisteplass. 6443537[/snapback] ja, det er ingen tvil om at disse exclusivene vil veie tungt i framtidige avgjørelser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg