Gå til innhold

– PlayStation 3 kan få sisteplass (PS3)

Anbefalte innlegg

Det tok to år fra lansering før det var noe særlig utvalg av spill på Playstation 2. Xbox 360 har vært ute i litt over et halvt år...

6489296[/snapback]

Sant, men det er jo lov å håpe at konkurransen denne gangen er så hard at hvis et av selskapene bruker to år på å få ut noe tøft, så vil de tape med glans.

For øvrig synes jeg ikke 360 har spesielt dårlig spillutvalg til å være såpass fersk. Klart, boksen er ikke i fyr og flamme akkurat, men den har Condemned, MotoGP 06, Table Tennis, PGR3, Kameo, Oblivion, Hitman: Blood Money, Prey, Ridge Racer 6, Far Cry Instincts Predator, Fight Night 3, Burnout Revenge, Tiger Woods 06, King Kong, Call of Duty 2, Gun, Tony Hawk's American Wasteland, Quake 4 og Tomb Raider Legend.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

asia_hills: Hvorfor tar du ikke å shorter Microsoft-aksjer og hamstrer Sony-aksjer? Det er jo tydelig at du vet mer enn de fleste og refererer til de beste analytikerne om hvordan PS3/bluray kommer til å knuse konkurrentene. Du burde jo holde dette for deg selv og hente ut en enorm gevinst om en stund.

Lenke til kommentar
Det tok to år fra lansering før det var noe særlig utvalg av spill på Playstation 2. Xbox 360 har vært ute i litt over et halvt år...

6489296[/snapback]

Sant, men det er jo lov å håpe at konkurransen denne gangen er så hard at hvis et av selskapene bruker to år på å få ut noe tøft, så vil de tape med glans.

For øvrig synes jeg ikke 360 har spesielt dårlig spillutvalg til å være såpass fersk. Klart, boksen er ikke i fyr og flamme akkurat, men den har Condemned, MotoGP 06, Table Tennis, PGR3, Kameo, Oblivion, Hitman: Blood Money, Prey, Ridge Racer 6, Far Cry Instincts Predator, Fight Night 3, Burnout Revenge, Tiger Woods 06, King Kong, Call of Duty 2, Gun, Tony Hawk's American Wasteland, Quake 4 og Tomb Raider Legend.

6489533[/snapback]

Det var vel ikke akkurat snakk om ANTALL spill her, men kvaliteten på spillene.. Noen av de hører selvfølgelig hjemme på øverste hylle, men mye faller på utsiden. Til dags dato er det bare Oblivion som frister meg..

Lenke til kommentar
Det var vel ikke akkurat snakk om ANTALL spill her, men kvaliteten på spillene.. Noen av de hører selvfølgelig hjemme på øverste hylle, men mye faller på utsiden. Til dags dato er det bare Oblivion som frister meg..

6491078[/snapback]

En ærlig sak det, men saken er uansett at de fleste spillene jeg lister er verd en titt i det minste. Mange av dem som folk har stor, stor glede av, selv om ikke de nødvendigvis faller innafor ditt interesseområde. :)

For meg personlig er det Hitman: Blood Money, Condemned og Oblivion som så langt har overbevist mest. I tillegg har jeg faktisk runda Gun og Kameo, og spilt en hel del Tony Hawk, King Kong og litt FarCry, og det pleier jo å være et godt tegn.

Neida, maskinen har ikke noen Shadow of the Colossus eller Super Mario 64 enda, men sånne spill dukker ikke akkurat opp ofte. :)

Gitt avataren din tipper jeg du mest savner flere rollespill kanskje?

Lenke til kommentar

6491078[/snapback]

En ærlig sak det, men saken er uansett at de fleste spillene jeg lister er verd en titt i det minste. Mange av dem som folk har stor, stor glede av, selv om ikke de nødvendigvis faller innafor ditt interesseområde. :)

Gitt avataren din tipper jeg du mest savner flere rollespill kanskje?

6491530[/snapback]

Egentlig SAVNER jeg ikke noen spill, siden jeg ikke eier noen 360,og heller aldri har kommer til å gjøre det.. Her blir det nok PS3 da pga feks gitt avatar =)

Men noen skikkelig noen, miste pusten spill alá Oblivion til hadde ikke skadet ryktet. Prey og et par andre E3 titler ser jo lovende ut ;)

Suger ikke Quake4 egentlig både på pc og ENDA mer på 360? Mye dårlig ports ute ågår

Lenke til kommentar

Egentlig så er tråden er ett vitne om at PS3 faktisk er mest populært, egentlig hver eneste tråd innpå her om PS3 blir jo gigantisk . Det er jo ikke bare Sony sin fanbase som involverer seg men Xbox360 og kommende Wii brukere slenger med seg i diskusjonen også. Hvorfor ? Fordi PS3 gjør dem veldig usikker på hvilken konsoll de skal kjøpe. Så på mange måter er PS3 allerede vinnere ;)

Analytikere kan analyse markedet så mye de vil, de gjorde det før PS2 lanseringen også og feil fikk de da og feil får de nå. Sony er så stort at brukerne nekter å kjøpe en annen konsoll, ikke uten grunn selvsagt siden de har de mest populærte spilltitlene.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at dei fleste har ganske klare meininger når det gjeld kva dei skal kjøpe. Som mange avstemninger slår fast er det Wii og 360 som ser ut til å vere mest populære. Det ser ikkje ut til å vere så mange tvilarar.

Kven som har dei mest populære speltittlane kan diskuterast. Men alle konsollane har populære titlar.

Lenke til kommentar
Egentlig så er tråden er ett vitne om at PS3 faktisk er mest populært, egentlig hver eneste tråd innpå her om PS3 blir jo gigantisk . Det er jo ikke bare Sony sin fanbase som involverer seg men Xbox360 og kommende Wii brukere slenger med seg i diskusjonen også. Hvorfor ? Fordi PS3 gjør dem veldig usikker på hvilken konsoll de skal kjøpe. Så på mange måter er PS3 allerede vinnere ;)

6492213[/snapback]

Eh, det kan jo også hende at PS3-fanboyene kommer med helt absurde påstander som folk bare må lese og kommentere. Det burde jo du, av alle folk, ha fått med deg. :)

Jeg tror også at gamere er mer sikker i sin sak enn noensinne før. Når man må ta opp lån for å kjøpe PS3 og noen spill, sier det seg selv at selv de mest hardbarkede PS3-trynene vil tenke seg om minst en gang før de kjøper den. Du kan jo ta en titt på gamer.no-forsiden, hvor man spør om PS3 blir for dyr. Av over 2800 stemmere, er 79% er skeptisk eller negativ til prisnivået.

Lenke til kommentar
Nå ønsker Nintendo å nå ut til folk som ikke spiller til vanlig også, noe de har klart med DS, så undersøkelsen er nok ikke helt borte når det gjelder vanlige folk.

6486262[/snapback]

Og hva leser du ut av den undersøkelsen om vanlige folk? Jeg ser ingenting, ihvertfall ikke direkte.

Jeg påpekte som du kanskje ser at Nintendo gjorde det med DS, og de prøver på det samme med Wii.

Når (hardcore) gamere syns PS3 blir for dyr (som nok denne poll'en er mye preget av), hva tror du den vanlige mannen i gata syns om den høye prisen?

6486578[/snapback]

Ja, jeg tror også mannen i gata syns PS3 blir for dyr, men det betyr ikke at han løper og kjøper Wii fordet. Jeg ville tippe at noen mener at X360 er et bedre alternativ, enten fordi de ikke vet hva Wii tilbyr eller at de vil ha en opplevelse mer liknende PS3, som de kanskje forbinder med konseptet tv-spill.

PS3 forbindes med konseptet TV-spill? Sony vil jo ha det til at det er en datamaskin og ikke en spillkonsoll. Nå bommer du stygt her synes jeg.

Lenke til kommentar

6492213[/snapback]

Eh, det kan jo også hende at PS3-fanboyene kommer med helt absurde påstander som folk bare må lese og kommentere. Det burde jo du, av alle folk, ha fått med deg. :)

Jeg tror også at gamere er mer sikker i sin sak enn noensinne før. Når man må ta opp lån for å kjøpe PS3 og noen spill, sier det seg selv at selv de mest hardbarkede PS3-trynene vil tenke seg om minst en gang før de kjøper den. Du kan jo ta en titt på gamer.no-forsiden, hvor man spør om PS3 blir for dyr. Av over 2800 stemmere, er 79% er skeptisk eller negativ til prisnivået.

6492319[/snapback]

Nettopp.

PS3 har fått veldig mye publisitet i den siste tiden etter E3, og stort sett har dette vært negativt. Det er en rekke faktorer som kan få PS3 på sisteplass, men jeg tviler den faller så mye. Jeg tror det blir ganske jevnt for Wii og PS3 i Japan, kanskje vil Wii øke fortest og PS3 komme slengende etter med tiden.

PS3 er for dyr, de som sier noe annet tror jeg ikke er helt klar i toppen. Å betale nærmere 6-7000 NOK for en konsoll uten spill er helt uakseptabelt for min del, uansett hva den kan gjøre. Det rettferdigjør ikke ytelse/pris sammenlignet med Xbox 360.

Jeg syns neste konsollkrig virker veldig spennende og gleder meg å følge med på den. Personlig tror jeg Nintendo kommer tilbake etter 10 år med pine for fansen. De har et skikkelig momentum denne gangen. Men det er ganske åpent, derfor tror jeg at det blir veldig jevnt sånn totaltsett. Det viktigste er uansett spillene, ikke hvordan maskinen er.

Lenke til kommentar

6492213[/snapback]

Wow, så nå vet du ikke bare hva slags spillkonsoll som vil være best og hvilke spill som vil slå an, du vet til og med hva vi andre mener.

Det eneste som gjør meg usikker når det gjelder PS3 er prisen. Jeg hadde alltid planlagt å kjøpe PS3 på utgivelsesdatoen, helt til årets E3 og prisen ble klar. Sorry mate, virker jeg usikker er det kun Sonys egen fortjeneste.

Analytikere kan analyse markedet så mye de vil, de gjorde det før PS2 lanseringen også og feil fikk de da og feil får de nå. Sony er så stort at brukerne nekter å kjøpe en annen konsoll, ikke uten grunn selvsagt siden de har de mest populærte spilltitlene.

6492213[/snapback]

Det er godt vi har deg som kan se inn i framtida og fortelle oss hvordan det blir. Hva med neste ukes lottotrekning?

Og hva er det med dine utsagn som ikke gjør deg til enda en analytiker som synser om framtida? Hva gjør dine meninger mer gyldig?

Lenke til kommentar

Prisen KOMMER til å gå ned, men Sony må:

1) Dekke produksjonsetterspørselen

2) Tjene penger

Dette er vanskelig i startfasen på et så ettertraktet objekt. Alle vil ha produktet, men ikke alle kan få den første forsyningen. Den første forsyningen blir derfor eksklusiv og dyr.

Husk at produktet i seg selv er dyrere å lage enn både Wii og xBox 360.

Lenke til kommentar
Suger ikke Quake4 egentlig både på pc og ENDA mer på 360? Mye dårlig ports ute ågår

6492006[/snapback]

Vel, det kommer litt an på hva slags forventninger du har. Javisst, det er høyst middelmådig, men det er i hvert fall i stand til å gi meg gleden av å skyte stygge romvesener med kraftige våpen, og det alene er av og til akkurat hva jeg trenger.

Så, er det verd 600 kr? Neppe. Men kan det være moro likevel? Jeg vil kanskje si det.

Lenke til kommentar
Så på mange måter er PS3 allerede vinnere ;)

6492213[/snapback]

Hjelper fint lite at folk har lyst på en ting hvis de ikke kjøper det. Det er mange som har lyst på en Ferrari, men gjør det den til verdens mest vellykkede bil? Eller er det først når folk kjøper den at bilen er en suksess?

Jeg påpekte som du kanskje ser at Nintendo gjorde det med DS, og de prøver på det samme med Wii.

6492322[/snapback]

Ja, selvfølgelig gjør de det, men hva får deg til å tro at vanlige folk kommer til å kjøpe Wii bare fordi gamere gjør det?

PS3 forbindes med konseptet TV-spill? Sony vil jo ha det til at det er en datamaskin og ikke en spillkonsoll. Nå bommer du stygt her synes jeg.

6492322[/snapback]

Jeg snakker om hva vanlige folk forbinder med TV-spill, ikke hva Sony prøver å gi inntrykk av. Dessuten snakker jeg om merket PlayStationT-fucking-M, ikke PS3. Altså i klartekst: For mange vanlige folk er begrepet "PlayStation" det samme som "TV-spill". PlayStation har på en måte tatt over for begrepet "Nintendo".

Si meg, prøver du å misforstå meg?

Lenke til kommentar
Så på mange måter er PS3 allerede vinnere ;)

6492213[/snapback]

Foregår det slike ting i andre sine huer? Nei.

Avean er en skrue for seg selv ;)

Avean. Ingen krig er vunnet før den er startet. Bare vent. Jeg blir ikke sur uansett hvem som vinner fordi det bare blir mellom produsentene (og noen fanboy-nevrotikere). Det sitter bare masse spillbar godis igjen til oss gamere. :dribble:

Lenke til kommentar
Prisen KOMMER til å gå ned, men Sony må:

1) Dekke produksjonsetterspørselen

2) Tjene penger

Dette er vanskelig i startfasen på et så ettertraktet objekt. Alle vil ha produktet, men ikke alle kan få den første forsyningen. Den første forsyningen blir derfor eksklusiv og dyr.

Jeg er ikke overbevist om at "alle" vil ha det. Mitt inntrykk er at mange nå har vendt Sony ryggen på grunn av overprising og på grunn av Sony arroganse og løgner. Selv folk som har og elsker PlayStation 2 sier at de ikke vil ha PS3.

Det vil uansett ta mange år før Sony klarer å få ned produksjonskostnadene nok til at de ikke selger med tap, og når den tid kommer så vil kanskje Nintendo og Microsoft være klare med sine nye konsoller.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke overbevist om at "alle" vil ha det. Mitt inntrykk er at mange nå har vendt Sony ryggen på grunn av overprising og på grunn av Sony arroganse og løgner. Selv folk som har og elsker PlayStation 2 sier at de ikke vil ha PS3.

Det vil uansett ta mange år før Sony klarer å få ned produksjonskostnadene nok til at de ikke selger med tap, og når den tid kommer så vil kanskje Nintendo og Microsoft være klare med sine nye konsoller.

6495913[/snapback]

Alle vil ha et produkt etter min mening, bare prisen er lav nok. :thumbup:

Vel, vi får vel vente å se. Bilder vekker ikke min lyst ihvertfall, jeg må først prøve.

Lenke til kommentar

http://gear.ign.com/articles/700/700258p1.html

Pluss avgifter og ymse utgifter snuser vi på rundt de 5-6000kr som verserer rundt på alle norske fora.

Blue-ray er dyrt fordi det er en ny teknologi. Da jeg var ung, betalte vi 3-4000kr for en "multimediapakke" bestående av et 16-bit lydkort og en 1x CD-spiller. Et par år senere var det 3000kr for en CD-brenner, CD-spillere fikk du for en hundrelapp eller to. Et par år senere var det 2500kr for en DVD-brenner, og CD-brennerne var nede i 3-400kr. Nå ligger DVD-brennerne på 3-400kr..

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...