Gå til innhold

Dell 2007FP på tilbud -bra eller finnes det bedre?

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Så nettopp at Dell har lagt ut sin 2007FP (ikke widescreen versjonen) på tilbud til 4,453.44 kr

Inkl. MVA og frakt

så det store spørsmålet er om denne skjermen er verdt pengene eller om man kan oppnå ett bedre / like bra resultat med en annen eventuelt billigere skjerm. (f.eks. samsung 204b)

Skal i hovedsak brukes til spill og hardware.no surfing ;)

Ser dell skjermen er 16ms, blir dette litt tregt for spilling eller er det overkommelig pga det er en 20"?

Hardware.no var jo meget rause med komplimentene for 2005FPW - noen som vet hva forskjellen er opp til 2007FP? (bortsett fra widescreen)

:thumbup:

-Z

Endret av ZombieBobie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke se så mye på den oppgitte responstiden.

Samsung 204B og Dell 2007FP har to helt forskjellige paneler.

Men Dell'en stiller med et knakandes godt IPS-panel, har Samsung'en et svakt (i forhold) TN-panel.

Dell'en gruser nok ihvertfall Samsungen på bildekvalitet og farge.

Jeg har selv 2005FPW. Denne står oppgitt med 16ms. Men nada etterslep.

Får å ta enda et eksempel, så hadde min gamle Samsung 710V en oppgitt responstid på 25 ms. LG 1715S som hadde oppgitt 12 ms, hadde mye mer etterslep.

Personlig ville jeg nok betalt 1000-1500 kr. mer for Dell'en enn Samsungen. 4400 kr. er en meget god pris.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker med Dell sine skjermer er dette:

Vær oppmerksom på at det kan forekomme pixelfeil på LCD skjermer. Dette skjer ved at det kommer små punkter/pixlar som forblir konstant mørke eller har en lys missfarge. Dell bytter I henhold til servicenivået og i overenskommelse med industristandarder skjermer med pixelfeil. Det godtas til og med 5 defekta pixlar. For mer informasjon se:
Lenke til kommentar
Det jeg ikke liker med Dell sine skjermer er dette:

Vær oppmerksom på at det kan forekomme pixelfeil på LCD skjermer. Dette skjer ved at det kommer små punkter/pixlar som forblir konstant mørke eller har en lys missfarge. Dell bytter I henhold til servicenivået og i overenskommelse med industristandarder skjermer med pixelfeil. Det godtas til og med 5 defekta pixlar. For mer informasjon se:

6428500[/snapback]

men man har da uansett 14 dagers angrerett? Man finner jo raskt ut om det er døde pixeler. Er vel ikke helt optimalt å bruke angrerett på slike problemer, men hvis de ikke har bedre garanti er det jo strengt tatt deres skyld. Bra poeng dog Snekker'n - synes det er på tide at LCD garantien kommer ned til maks 1-2 pixelfeil (helst ingen selvsagt).

hehe ...hadde vært kjipt med 5 døde pixeler, i klynge, midt på :) - sjansen for det er dog ikke stor.

Takk for svar så langt :D

Lenke til kommentar

Alle burde gjøre som Samsung:

Zero Bright Pixel Defect-garanti

Med denne utvidede pikselgarantien har du rett til å bytte bildeskjermen din kostnadsfritt hvis du oppdager en piksel (hvit, rød, grønn, blå) som lyser feil. Denne garantien gis fra og med 1. januar 2005, og den gjelder i 3 år fra den datoen sluttkunden kjøpte produktet. Ved bytte følges vanlig garantiprosess

zerobright_0.jpg

Lenke til kommentar

Det der er ganske sterkt! På den ene LaCie skjermen har jeg 6-7 stykker av alle typer som eksisterer (men bare 1 eller 2 konstante, på kanter..ellers, røde, blå, grønne). Den dag i dag gjør det meg svært lite for å være ærlig, men dagen man punger 6-8000kr ut for en skjerm skal jo helst være smertefri.

Edit: Forferdelig skriveleif ikveld :whistle:

Endret av Boye
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Du har gjort en tabbe, kan alltids sende den tilbake eller noe da.

Hadde suvereeeent gått for Dell'en.

6560065[/snapback]

Argh. Sykt irriterende at hver eneste gang jeg kjøper noe på nett finner jeg det billigere/bedre et annet sted først ETTER jeg har betalt. :(

Men hva er egentlig forskjellen på Dell 2007FP og Samsung 204B? I spesifikasjonene har de lik lysstyrke og kontrastforhold, og Dellen har 11ms tregere responstid. Dellen har derimot mye høyere innsynsvinkel, men da jeg stort sett sitter alene foran maskinen ser jeg ikke det som veldig viktig. Men jeg vet at 204B har et TN-panel, noe som sies å være dårligere enn andre paneler, men vet ikke hvilket panel som sitter i 2007FP. Noen som vet noe om det, eller har en link til en god test/review av 2007FP?

Lenke til kommentar

Tenk hvis du har kjøpt ny bil.. Når du får bilen så ser du at det er 4 bulker i den. Du går tilbake til forhandleren å sier at du skal ha en annen bil fordi du har brukt masse penger på et nytt produkt og du er ikke fornøyd. Forhandleren ser på deg med et sadistisk glis å sier "Vi bytter ikke biler med under 5 bulker i seg, Beklager!" For og så gå til neste kunde.

Latterlig.

Lenke til kommentar
Tenk hvis du har kjøpt ny bil.. Når du får bilen så ser du at det er 4 bulker i den. Du går tilbake til forhandleren å sier at du skal ha en annen bil fordi du har brukt masse penger på et nytt produkt og du er ikke fornøyd. Forhandleren ser på deg med et sadistisk glis å sier "Vi bytter ikke biler med under 5 bulker i seg, Beklager!" For og så gå til neste kunde.

Latterlig.

6560794[/snapback]

Jeg synes ikke egentlig det er latterlig. Skjermene ville vært en god del dyrere hvis alle skal være uten pikselfeil, da mange flere paneler da må forkastes i fabrikkene. Det er tross alt snakk om nestene 2 millioner piksler i et panel (1600x1200), hvor hver piksel igjen består av 3 sub-piksler. Ikke rart det hender at en og annen av disse ikke fungerer...

Lenke til kommentar
Du har gjort en tabbe, kan alltids sende den tilbake eller noe da.

Hadde suvereeeent gått for Dell'en.

6560065[/snapback]

Argh. Sykt irriterende at hver eneste gang jeg kjøper noe på nett finner jeg det billigere/bedre et annet sted først ETTER jeg har betalt. :(

Men hva er egentlig forskjellen på Dell 2007FP og Samsung 204B? I spesifikasjonene har de lik lysstyrke og kontrastforhold, og Dellen har 11ms tregere responstid. Dellen har derimot mye høyere innsynsvinkel, men da jeg stort sett sitter alene foran maskinen ser jeg ikke det som veldig viktig. Men jeg vet at 204B har et TN-panel, noe som sies å være dårligere enn andre paneler, men vet ikke hvilket panel som sitter i 2007FP. Noen som vet noe om det, eller har en link til en god test/review av 2007FP?

6560533[/snapback]

Et TN-panel er et raskt panel med generelt dårlige og blasse farger. Du får ikke samme opplevelse med fargene rett og slett. IPS panelet til Dell har farger på høyde med CRT skjermer, mens TN er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Latterlig.

6560794[/snapback]

Jeg synes ikke egentlig det er latterlig. Skjermene ville vært en god del dyrere hvis alle skal være uten pikselfeil, da mange flere paneler da må forkastes i fabrikkene. Det er tross alt snakk om nestene 2 millioner piksler i et panel (1600x1200), hvor hver piksel igjen består av 3 sub-piksler. Ikke rart det hender at en og annen av disse ikke fungerer...

6560859[/snapback]

Det er jo helt forkastelig! Du får jo en vare med defekt for svingende.

Andre selger jo skjermer med garanti mot pixelfeil, så hvorfor ikke dell? Dåååårlige greier spør du meg.

Lenke til kommentar

Latterlig.

6560794[/snapback]

6560859[/snapback]

Det er jo helt forkastelig! Du får jo en vare med defekt for svingende.

Andre selger jo skjermer med garanti mot pixelfeil, så hvorfor ikke dell? Dåååårlige greier spør du meg.

6561550[/snapback]

Ja og noen selger øl med potetgull til?

Har jo ikke noe og si, det er fri konkuranse, når et firma kommer med en slik piksel garanti vil dette føre til mindre inntjening pr solgte enhet, og høyere pris til oss forbrukere.

Som forbruker står du jo fritt til og velge hvor du vil kjøpe skjermen, og ønsker du betale for og ha en slik "garanti" så gjør det da :)

Lenke til kommentar

Dessverre er det ikke lenger S-IPS panel i 2007FP. Det LG/Philips-panelet (LM201U04) som Dell opprinnelig benyttet, ble plutselig byttet til et Samsung S-PVA (LTM201U1). Litt dårlig å bytte sånnn uten videre, spør du meg, men ikke uvanlig av Dell å gjøre det.

De som har fulgt med vet at Dell har hatt megaproblemer med de nye skjermene sine, først og fremst banding, bluring (uklar tekst) og problemer med avspilling av video i 1080-format (WFP-skjermene). Noe av dette er fikset med ny software, men fremdeles er det mange som på langt nær er fornøyd. Bare nevner det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...