edahl Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hei! Jeg sitter her med en Linuxbox som jeg gjerne vil installere Windows på som et alternativ til Wine eller lignende. Tenkte å gjøre dette via VMWare. Men hvilke av de forskjellige versjonene bør jeg isåfall bruke for å installere og kjøre operativsystemet? Finnes det et gratis alternativ? Jeg har hørt noe prat om OpenVMW, men jeg har ikke funnet det noe sted. Setter stor pris på svar på dette, gjerne så fort som mulig, ettersom det er i tilknytning til en sommerjobb som MÅ ha photoshop Eivind Lenke til kommentar
picatta Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1...ighlight=vmware hvorvidt det koster penger har jeg ikke peiling på. Men da jeg lastet ned dette, som nå er en betaprøveversjon fikk jeg gjort det gratis. Dette er jo en grei guide for å installere linux i et debian miljø. Har hørt at Photoshop 7 skal funke, etter noe tuning med wine da men regner jo med at du skal ha det nyeste. Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 * apt-get install vmware-player * last ned "super simple edition" (eller dull med alternativer; diskstørrelse og slikt) * sett inn winxp-cd og dobbeltklikk på .vmx-fila du finner etter å ha pakket opp zip-fila i skrittet over presto; winxp inne! Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 VMWare Server Beta er jo faktisk gratis, og den endelige versjonen skal såvidt jeg har fått med meg bli det også. (For at VMWare skal introdusere verden til det, og friste til å kjøpe de dyrere utgavene.) Kjører selv win2003 server oppe på debian, og det fungerer utmerket med remote desktop Lenke til kommentar
edahl Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Tusen takk for alle svar! Skal prøve dette når jeg kommer hjem ikveld (jobber på en PC på kontoret her, så var visst ikke noe å stresse med allikevel). Gleder meg til å spille Fallout på Linuxboksen Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Får du så god ytelse, blir jeg overrasket Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 uhm, husk at vmware simulerer en maskin med et "dårlig grafikk-kort"; som ikke ment for spill til 3d-spill er wine bedre Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 uhm, husk at vmware simulerer en maskin med et "dårlig grafikk-kort"; som ikke ment for spill 6438326[/snapback] Jepp, for egentlig er man hele tiden koblet til med en klient som bruker en variant av VNC-protokollen. Kalles nok ikke for server uten grunn. Ellers fungerer det utmerket. Men pass på, kjører du ubuntu/debian i amd64 release kan det være litt knot å få opp å kjøre. Lenke til kommentar
edahl Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Fallout har ikke peiling på hva 3D er Er en x86 bærbar, sånn ca. år gammel. Maskinen i segselv skal klare å kjøre Fallout (og det meste uten 3D), og jeg har hørt om relativt gode hastigheter fra en kompiss i klassen. Dog, bare testing vil vise! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå