Mistar Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Ok, har et par spørsmål jeg lurer litt på... 1. Lager side i php. Bruker header(loc:.....) for å "linke" til ny side. Denne måten får jeg ofte en feil Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at......" Dette er ufattelig slitsomt og irriterende. Spesielt siden grunnen er pga mellomrom i koden (leste jeg ihvertfall). Er det noen måte å unngå dette på, evt en annen måte istedet for header(loc) for å åpne en ny side i koden? 2. Ser etter en måte å lagre informasjonen i en form midlertidig, slik at dersom den validerer feil, så tømmer ikke alle feltene seg og man må starte på nytt. Noen som har en god ide? Tror det var det, men kommer sikkert på mer senere. Takker for svar Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Svar på 1: Det kommer typisk av at du skriver noe til det resulterende html-dokumentet før du kaller på header(...), slik at headere blir generert for dokumentet du er i. F.eks. en blank linje på toppen før <?php eller tilsvarende. Svar på 2: Du kan bruke en XMLHttpRequest til å sende dataene i skjemaet til serveren for validering uten å reloade skjemaet. Og når svar kommer tilbake om at dataene validerte eller ikke kan du submitte skjemaet eller gi en feilmelding. Altså noe slikt som: onsubmit="return validateFormFirst()". Endret 3. juli 2006 av balletryne Lenke til kommentar
Mistar Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Svar på 2: Du kan bruke en XMLHttpRequest til å sende dataene i skjemaet til serveren for validering uten å reloade skjemaet. Og når svar kommer tilbake om at dataene validerte eller ikke kan du submitte skjemaet eller gi en feilmelding. Altså noe slikt som: onsubmit="[send request og motta svar]". 6428157[/snapback] ok, skal ta en titt på det. Takk for rask respons. Fant ut av header(loc) saken. plasserte den bare øverst i koden, så får vi se hvor lenge det varer Lenke til kommentar
Mistar Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) ah, kom på en annen ting også (visste det var mer:P) CSS: For å justere siden sånn at den så noen lunde normal ut i både FF og IE, så satt jeg høyden på :auto, og så satt jeg en min-height. Men min-height funker kun i FF, og ikke i IE, hva bruker dere istedet? (bruker jeg fast høyde, legger innholdet seg ned forbi footeren, og en stund etter det også) Endret 3. juli 2006 av Mistar Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Jeg tror ikke jeg ville brukt height:auto. Ville heller satt * { padding: 0; margin: 0; } Da blir det mer likt for alle, men det kan bli bysomt ettersom du må sette padding og margin på alt. Det at det flyter over er vanskelig å ta på strak arm. Har du en side/kode å vise frem? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Jepp, hvis noen ting skal sendes til brukeren, sender serveren headerne først. Derfor er det for sent å sende nye headere hvis noen ting allerede er sendt. I stedet for å bruke XMLHttpRequest kan du (også) bruke sessions i PHP. Sett session_start(); øverst i fila for å starte en session. Deretter kan du lagre opplysninger i variablen $_SESSION, for eksempel $_SESSION['fornavn'] = "Mikael"; . Ang cssen, hadde vært fint å se siden, er så mye lettere å forstå da. Uansett tolker IE height mer eller mindre som min-height. Det vil si at du kanskje kan bruke height: auto !important; /* FF, Opera og andre fine nettlesere */ height: 400px; /* IE */ Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Når det gjelder overflyten, hvis footeren er en div som ligger under andre divs som er posisjonert med f.eks. float:left er det bare å sette clear:both på footeren, så vil den legge seg nedenfor alle de andre divene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå