Cueball Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Mulig dette skulle vært postet under programmvare, men: Jeg benytter Win XP Pro, og ønsker i utgangspunktet å benytte den innebygde brannveggen. Bor på studentby i Trondheim, og er derfor tilknyttet nettverket der oppe. Saken er at jeg ønsker å gi en annen maskin på studentbyen tilgang til mine delte filer, men brannveggen hindrer kontakt (funker fint når jeg slår av brannveggen). Hvordan konfigurerer jeg den innebygde brannveggen i XP slik at en bestemt IP-adresse gis full adgang? På forhånd takk for hjelpa :smile: PS: Tidligere benyttet jeg Win2000, og ZoneAlarm. Da kunne jeg gi IP'er eller IP-range full access. Lenke til kommentar
Cueball Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg kan legge til at argumenter for og mot å ikke benytte den innebygde brannveggen / benytte en annen brannvegg også mottas med takk dersom dere ikke vet svaret på mitt oprinnelige spørsmål... Lenke til kommentar
Cueball Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 Vet det er dårlig kotyme å bumpe egne tråder, men jeg vil gjerne ha svar på dette... Jeg har sett på sidene til MS, men de er akkurat like lite innformative som Help-filene på dette området. Takker for alle innput :smile: Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Får vel svare litt eg da.. :smile: Den innebygde brannveggen i XP er vel kjent for å vere lite konfigurerbar, og er vel mest av av-på typen. Eg bodde og tidlegare på studentby i Trondheim og skulle i fjor haust gjere det same som du skal. Eg hadde brannveggen aktivert og åpna så for deling av ei mappe. Det førte i sin tur til at brennveggen vart deaktivert (forøvrig utan å gi beskjed til meg). Dette leidde meg til konklusjonen at det ikkje er så lett å konfe den til å tillate kommunikasjon over enkelt-portar. Det at du heller ikkje finn noko fornuftig i hjelpefiler eller hos MS trekk vel i same retning, og er i seg sjølv gode nok argument for å bruke td. ZoneAlarm eller Tiny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå