Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får fargerike striper på skjermen v. spilling

Gjest Slettet+98128394

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+98128394

Jeg har et problem med PC'n min. Det er at når den kjører spill (litt grafisk krevende spill) så begynner det å flimre streker i alle farger på skjermen, og til slutt henger hele maskinen seg. Vanligvis kan jeg spille en stund før dette skjer. Gamle spill er ikke noe problem å spille. Hva kan feilen være? Det har også hendt et par ganger i windows når jeg har gjort mange oppgaver samtidig.

Skjermkort: Gainward GeForce 6600GT

Hovedkort: MSI 915P Neo2 Platinum (Intel Socket 775)

Minne: 1024 MB (2x512 MB)

Prosessor: Intel Pentium 4 3.2 GHz (bruker medfølgende vifte)

+ 2 gamle IDE-harddisker og et gammelt kabinett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om du sliter med et varmeproblem. Strekene/fargene du ser kan skyldes overopphetet skjermkort. Isåfall ville jeg klokket ned inntil jeg hadde kunne gjort noe med luftgjennomstrømninga i kabinettet. Mange jeg kjenner som sitter derfor og spiller kun om natta nå midt på sommeren :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394

Det kan godt hende det skyldes at det blir for varmt (selv om det er vifte på skjermkortet). Jeg så etter hvor mange varmegrader CPU'n ligger på. Den ligger på rundt 50 grader uten å gjøre noe som helst (stå rolig i Windows). Har også prøvd å spille uten den ene veggen på kabinettet, men strekene kommer for det. Kanskje det hjelper å kjøpe nytt kabinett med flere vifter i? overklokking (nedklokking) kan jeg ikke noe om..

Lenke til kommentar

Hei, har hatt akkurat samme problem med mitt 6600 kort.. Tipset om å rense viften er helt greit, men det jeg også har prøvd er å bruke litt eldre drivere, det hjalp.. Men den nyeste funker fint på min for øyeblikket.. Har lest litt rundt på nettet, og det virker som om 6600 er et ganske ustabilt kort.. Så prøv eldre drivere, rens kortet eventuellt skaff deg bedre kjøling..

Lenke til kommentar

Jeg hadde trøbbel med to Gainward 6600GT i SLI selv. Ikke på den måten som her i diskusjonen, men blåskjerm og høye temperaturer. Kortene støyer også mye. Til slutt stoppet den ene viften. (godt at jeg var ved pcen) Jeg har lest at mange andre har trøbbelm med disse kortene, og jeg mistenker de for feilproduksjon på hele serier eller opplag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394

Ok. Takk for svar. Jeg skal gå igjennom viftene og se om det hjelper. Hvor finner jeg eldre drivere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394

Nå har jeg rensa viftene for støv, men det hjalp ikke. :no: Jeg fant også ut at strømforsyningen min er på 250 Watt. Det er kanskje litt lite (har i tillegg 2 dvd-rom'er). Så kanskje jeg skal kjøpe meg et nytt kabinett og strømforsyning. Hvor stor strømforsyning bør jeg ha? Og er det lurt med midi eller maxi kabinett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...