Gå til innhold

bra gaming oppsett? ca 17000kr med 7950gx2 grafik

Anbefalte innlegg

man får den PC'n for under 15000kr hvis man kjøper den på rett plass... dvs. bruke prisguiden...

6434438[/snapback]

Bare så det er sagt, å kjøpe fra billigste webshop i prisguiden er ikke nødvendigvis lurt ;) Det er relativt mange halvtvilsomme webshopper...

Sjekke tilbakemeldinger webshoppen du skal kjøpe fra har fått. Typisk vil en dårlig webshop ha dårlige rutiner for retur av hardware.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gud bedre så mange rare råd det er her.

Som regel er 500W mer enn nok!

å kjøpe det siste av det siste er dyrt og idiotisk. Og jeg vet hva jeg snakker om da jeg bygde en PC for hw til 60k+

det kommer spill som krever mer av skjermkortet! men du kjøper ikke et skjermkort for spill som en gang kommer i fremtiden! Det her skjermkortet faller 50% i verdi det neste året. Idioti å kjøpe det, med mindre du sitter på 1600 x 1200 eller mer.

Jeg hadde smelt av maks 15k på en PC. Alt over det er bortkastet penger.

6434422[/snapback]

Støttes.

Og 7950GX2 er ikke så strømgjerrig som dere tror.

"Åh her har vi 2 kjempebra brikker sveisa sammen, det må sikkert bruke 500w alene".

Systemet uten skjermkort trekker, tja, en 200w? Skjermkortet 200-250w på max, 1 kort trenger da rundt 500w, mens 600w skal holde lenge hvis den har nok ampere på 12v railen.

Er i alle fall bedre å kaste bort 500-1000kr ekstra på et litt bedre skjermkort enn en overdimensjonert PSU, selv om ingen av de er et sjakktrekk.

Lenke til kommentar

ok.. Takker for alle svar tror jeg har bestemt meg for 7900 gt og eventuelt kjøpe 2, men får se..angående diskene så tror jeg at jeg beholder WD. Men jeg venter til priskuttet og kjøper bedre cpu. Hvis jeg skal kjøre sli på 7900 gt korta holder PSU? :)

Lenke til kommentar

Hei. Er forsåvidt enig i det at man kan kjøpe mere plass senere. Jeg synes personlig dette er best. Diskene begynner å bli så billige nå. Men personlig ser jeg ikke noe vits i å kjøre 2x250 GB disker i Raid. Skjønner ikke helt hva du skal med det jeg men. Nei, ta å del den ene 250 GB disken i 2 eller 3 og installer Windows og spill på hver sine partisjoner. Så bruker du f. eks den andre 250 GB disken til ren lagring.

Nå tenker jeg så normal Gamer jeg da. Det har visst en merkelig tendens til å gå endel plass på Windows partisjoner når gamere setter i gang :p rart med det egentlig.

Lenke til kommentar
Utrolig enkelt, bare å sette inn skjermkortene på normal måte og sette på en liten bro.

6439006[/snapback]

Du må jo inn i bios også da :D Og ''enable'' SLI funksjonen.

Resten tror jeg skal gå glatt:)

Lenke til kommentar
Bruker du bare 17' eller 19' LCD skjermer skjønner jeg ikke hvorfor du kaster pengene ut av vinduet?

En 7900GT drar ALLE spill i FULL grafikk i 1280x1024.

6446129[/snapback]

OK! kan du anbefale et 7900gt kort? det er så forferelig mange..rundt 3-3,5 tusen kr kanskje? :hmm:

Lenke til kommentar

Ta det billigste du finner og monter et VF-900 på. Utrolig ytelse til 2500kr.

Har du en trang for å bruke mye penger? :)

Alle 7900GT er like, bare forskjellig utseende på kjøleren, forskjellig klokkehastighet (enkelt å fikse selv og ikke paye 500kr for det) og litt forskjellig bundle (bare drittspill uansett).

7900GT

VF-900

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar
Ta det billigste du finner og monter et VF-900 på. Utrolig ytelse til 2500kr.

Har du en trang for å bruke mye penger? :)

Alle 7900GT er like, bare forskjellig utseende på kjøleren, forskjellig klokkehastighet (enkelt å fikse selv og ikke paye 500kr for det) og litt forskjellig bundle (bare drittspill uansett).

7900GT

VF-900

6446147[/snapback]

Liten trang til å brukemyepenger mamma betaler :dribble::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...