Gå til innhold

bra gaming oppsett? ca 17000kr med 7950gx2 grafik

Anbefalte innlegg

Bare lurte på hva dere syns om denne pcntil gaming. Eventuelle forandringer som bør gjøres osv?

hovedkort:Asus m2n32-sli

PSU:hiper580w 18db

prosessor:AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB

ram:2gb pc-6400

skjermkort:asus 7950gx

harddisk:2stkseagate barracuda 250gb i raid

kabinett:kabinett

så si nå indeli ifra om jeg bør gjøre noen forandringer!! :D

Endret av larsemannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger overhodet ikke å gjøre noen forandringer på oppsettet, alle delene er av god kvalitet og kvalitets-merke :)

Ypperlig spille-PC, den vil vare en god stund fremover ;)

EDIT: Glemte nesten å nevne at du burde vente til 27.Juli, for da kommer Intels nye prosessorer, som har fått navnet Conroe/Core2Duo.

Da blir det et priskutt på AMD-prosessorer på 25-50% - AM2 4200+ vil koste en 2000+/- da om jeg ikke tar feil? :hmm:

Og ifølge tester vil Conroe-CPUene yte bedre enn AMD ;)

Endret av jaynuz
Lenke til kommentar

Hei igjen.

Jeg ville ventet på priskuttet og kjøpt en X2 5000+ til cirka 3200 kr.

X2 5000+ 5473kr -42% 3174kr

X2 4600+ 4438kr -46% 2397kr

X2 4200+ 2819kr -34% 1860kr

X2 3800+ 2378kr -44% 1332kr

Strømforsyningen vil klare det fint.

Jeg ville gått for disker fra WD eller Samsung.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Det som er at prisene faller i slutten av denne mnd. Og om du venter sparer du en del penger, eller du får betraklig bedre ytelse til samme sum.

WD diskene ser greie ut de.

Jeg vill tatt Samsung jeg da. Disse har jeg veldig gode erfaringer med :cool:

Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt en Intel løsning :)

Amd er bra det, men nå skjer det store ting i Intel leieren

hadde heller ikke kjørt raid på den løsningen. Om det er viktig hadde jeg heller kjørt en 150 gb raptor.

Lagring kjøper man ved behov da prisene faller konstant.

Tro jeg heller ikke hadde klint til på dyreste skjermkort

Lenke til kommentar

her er ei sie du kan teste om strømforsyninga er kraftig nokk...

jeg ska kjøpe en nesten likens PC. som deg, og jeg blei anbefalt denne strømforsyninga sånn for sikkerhets skyld for hipern blir nokk å slite litt (hadde tengt å kjøpe hiper jeg og)

du burde som sagt vente til slutten av juli med å kjøpe deg PC...

menne er de corsair brikkan bedre enn disse?

Endret av Hellriser
Lenke til kommentar

Kjøp Samsung disker, evnt Hitachi.

Ville gått for 7900GT, sparer mye penger og mister ikke mye ytelse. Kjøp et til av de hvis du ikke blir 100% fornøyd, noe som skal mye til, da må du kjøre spill på ultra high og høyere oppløsninger enn 1280x1024, fordi det takler 7900gt fint i alle spill.

Edit: INGEN pcer til under 25k trenger noe kraftigere enn 600W +/-.

At du over bruker så mye penger på en sinnsyk PSU til et middels oppsett ser jeg på som rart. =/ Du hadde klart deg med 500W. En disk, 1 DVD-brenner, et normalt strømslukende system (hk,cpu,ram) og et skjermkort som trekker en del, men ikke ekstremt mye strøm.

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar
Kjøp Samsung disker, evnt Hitachi.

Ville gått for 7900GT, sparer mye penger og mister ikke mye ytelse. Kjøp et til av de hvis du ikke blir 100% fornøyd, noe som skal mye til, da må du kjøre spill på ultra high og høyere oppløsninger enn 1280x1024, fordi det takler 7900gt fint i alle spill.

Edit: INGEN pcer til under 25k trenger noe kraftigere enn 600W +/-.

At du over bruker så mye penger på en sinnsyk PSU til et middels oppsett ser jeg på som rart. =/ Du hadde klart deg med 500W. En disk, 1 DVD-brenner, et normalt strømslukende system (hk,cpu,ram) og et skjermkort som trekker en del, men ikke ekstremt mye strøm.

6434312[/snapback]

hvis man tenker litt framover så er d mye bedre å kjøpe 7950GX2 enn 7900GT ettersom d blir bedre og "tyngre" grafikk... og nei 500W er ikke nokk vis man skal ha quad SLI seinere (ikke til den PC'n jeg skal kjøpe meg ivertfall og den er litt dårligere enn trådstarters) også er d noen sinnsyke vifter på d kabinettet... hiper 580w ville vel klart d men vis man putter i noen fler harddisker eller større prosessor, så blir d vel mørkt

Endret av Hellriser
Lenke til kommentar

Gud bedre så mange rare råd det er her.

Som regel er 500W mer enn nok!

å kjøpe det siste av det siste er dyrt og idiotisk. Og jeg vet hva jeg snakker om da jeg bygde en PC for hw til 60k+

det kommer spill som krever mer av skjermkortet! men du kjøper ikke et skjermkort for spill som en gang kommer i fremtiden! Det her skjermkortet faller 50% i verdi det neste året. Idioti å kjøpe det, med mindre du sitter på 1600 x 1200 eller mer.

Jeg hadde smelt av maks 15k på en PC. Alt over det er bortkastet penger.

Lenke til kommentar
Gud bedre så mange rare råd det er her.

Som regel er 500W mer enn nok!

å kjøpe det siste av det siste er dyrt og idiotisk. Og jeg vet hva jeg snakker om da jeg bygde en PC for hw til 60k+

det kommer spill som krever mer av skjermkortet! men du kjøper ikke et skjermkort for spill som en gang kommer i fremtiden! Det her skjermkortet faller 50% i verdi det neste året. Idioti å kjøpe det, med mindre du sitter på 1600 x 1200 eller mer.

Jeg hadde smelt av maks 15k på en PC. Alt over det er bortkastet penger.

6434422[/snapback]

Helt enig, men Oblivion er sinnsykt krevende, så 4300 på skjermkortet er ikke så bortkastede penger ;)

Ville ventet til 14 juli som ser ut til å bli den nye release datoen på Conroe/Core 2.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=32793

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...