Gå til innhold

Personlig superdatamaskin fra Tyan

Anbefalte innlegg

"varmefordelen" blir jo litt bortkastet om sommeren da, da man må bruke ekstra strøm for å kjøle ned rommet med aircondition.

man går i 0 om vinteren, men sommeren betaler man dobbelt for strømmen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, man kan jo ta "sommerfeire" på foldinga da. Med ett slikt beist tipper jeg du raker inn nok poeng på vinterhalvåret uansett :p

Neida..

selvsagt, det krever mye strøm. Men så må du tenke på ytelsen også. dette er jo tross alt ikke noe for de fleste ekstrementusiastene engang.

Lenke til kommentar
Inkluderer prisen CPU og RAM brikker?

6427759[/snapback]

Kan jo nesten ikke gjøre det. Man kjøper vel kun kabinettet/strømforsyningene/hovedkortet i første omgang regner jeg med.

6428460[/snapback]

Joda, du tror det er et Kabinett med strømforsyning og hovedkort for 64.000? :fun:

Lenke til kommentar

Du er selvfølgelig klar over at denne typen hardware typisk koster ekstremt mye mer enn vanlig hardware?

Hvordan skulle de ellers ha gjort det? Dette er nok antageligvis entry-level pris hvor man må velge hvor mange prosessorer og hvor mye minne man vil ha med, med en pris på 64.000kr for det absolutt billigste alternativet, eller det kan være bare for selve systemet uten prosessorer og minne.

Du roter deg helt bort om du begynner å sammenligne prisen på dette med prisen på mainstream-hardware eller til og med entusiast-hardware. Dette her er ikke i nærheten av det.

I beste fall vil man kanskje få fatt på en Typhoon med én av de billigste typene blad-servere installert for den prisen der.

(tror jeg selvfølgelig, dette er naturlig nok bare spekulasjoner fra min side.)

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Jeg ville hatt den maskinen på et eget rom, har man først et eget rom har man også plass til et 12U rackskap. Det er min mening.

Maskinen er flotters den, men hvem orker å sitte ved siden av 47dB hele tiden?

EDIT:

Vanskelig å si hvor høyt 47dB vil være. Men jeg har en server med 38dB og jeg får rimelig gnagesår i øra av den. Skal dog kjøpe en motstand til CPU vifta ellerno.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...