Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Reklame... med net send IP...

Anbefalte innlegg

Nå tar det **** meg heilt av her! ikkje nok med popups osv, men nå sender dei reklamen rett til min IP!... for og stoppe dritten kan eg jo skrive net stop messenger men det er ikkje det som ein gjer først når ein slår på maskina.

wtf1.jpg

wtf2.jpg

Og for dei som måtte lure ka som er i terror og terror1 bat filene er det -->

net send MASKINNAVN SKRU NED LYDEN NO

praktisk på lan!

Intel Pentium 4 533 FSB [email protected] Ghz

Asus P4B533-V 512 MB Samsung DDR 333 MHz

Asus GeForce 4 Ti4400

Adaptec 19160 SCSI kort

Promise Fasttrak TX2 Raid kort

18.4 GB Seagate 15000 rpm SCSI disk

4x120 GB WD 7200 rpm ATA100 RAID

[ Denne Melding var redigert av: Cornel på 2002-10-15 11:54 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du reserverer deg mot reklame i brønnøysundregisterne, er dette ulovlig. Det er kanskje det allerede nå. Ja, jeg veit at det ikke er et norsk selskap det her, men om noen begynner å anmelde de kan det få konsekvenser etterjvert. Du er/blir sikkert ikke den eneste som mottar slikt... Spør evt. ISP om å blokkere de eller lag en terror3.bat som sender tilbake i en loop! :evilgrin:

Lenke til kommentar

ikke nokk med at det er net send reklame, men det var jo nøtt å være university diplomas, de har sikkert sent 20 mail til alle e-mailer som finnes på hele jorden, jeg kødder ikke. jeg forsåvit skånt mot spam på min allerste private e-mail, men har minst fått 20 fra disse diplomas folka, jeg er så luta lei av akkurat den mailen der at det ligner ingen ting!

det værste er vel vist folk ringer, kan tenke meg att der bare en en "teletorg - tjeneste" som trekker 50 kroner fra 1 minutt!

Lenke til kommentar

Off topic egentlig...

Fikk det jeg også, disablet messenger det virket, men da fungerer ikke meldinger fra serveren på når den er nede :sad: Men Men man har da SMs...

Men siden mandag begynnte jeg å få reklame på SMS fra 2061, sjekket med Telenor og de har ingen registrert på 2061, de nevnte av jeg skulle sjekke ODIN som hadde 2060, men ODIN visste ingenting om 2061 nummeret, noen som har fått det også ?!?

Lenke til kommentar

Tror løsningen er en brannmur...

Blokker du port 135 skulle det være løst.

Hva trenger man egentlig MS Messenger for?

Tror ikke det er noe man _må_ ha det for.

En kjekk "feature" i LAN, men det er vel ikke noe man må ha. Spam som dette kommer garantert til å øke, og etter hvert kommer det vel frem et og annet sikkerhetshull også kjenner jeg MS rett. Tro det er like greit å fjerne hele greia eller å blokke med en brannmur.

Lenke til kommentar

Siden du sitter på Irc , vil jeg anbefale på det sterkeste å installere firewall. Det kan jo hende noen vil prøve "administrator" PW "blankt" og connecter på C$ . Det er kjempe simpelt når man har irc i gang å finne ipadressen til dem man chatter med. så hvis bare net send er det eneste du mottar så ville jeg egentlig vært glad :wink:

i 5 av 10 tilfeller så er administrator og blankt passord rett inn på disken. Ikke så gøy om noen snoker i dokumentene dine.

Lenke til kommentar

Eh...

Har på passord på administrator og bruker kontoen min. Det er ikkje slike enkle passord men sammensettinger av tall / bokstaver osv.

Firewall sperrer jo ein heil bråte med ting... men men skal vurdere det.

Kva firewall prog er best for tida da? har hatt tiny firewall før... syntes den var grei eg men...

Og finne ip på mirc er enkelt ja.

Er jo bare og sjå i f.eks #hardware.no det...

[15:58] * Joins: PeR2^aW ([email protected])

[15:58] * Joins: Hind ([email protected])

Skriver man /dns PeR2^aW så får man ip'n der også.

Men Firewall prog? Kva er best? Liker ikkje ZoneAlarm!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært i nærheten av IRC de siste 3 årene, og surfer stort sett bare på "normale" websider. Bruker også MSN endel. Jeg har også fått denne "Diploma" meldinga som net send melding. Selv om jeg skifter IP hver gang jeg logger inn på internet (dialup). Snodig greie det der. Men det har bare hendt 2 ganger på 2 mnd, så jeg gidder ikke henge meg opp i det. Går an å bare lukke skiten og glemme det vettu :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...