Gå til innhold

Rettigheter i forb. med reklamasjon?

Anbefalte innlegg

Jeg leverte min flett nye SE M600i inn til reparasjon for en uke siden.Siden telefonen var ny skulle jeg egentlig fått en ny,men det var for tiden ikke M600i på lager..

Hvor lenge kan de forlange at jeg skal vente på telefonen min?

Kan jeg kreve en ny,annen telefon til samme pris.(F.eks K800i)?

Endret av Captaincaos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leverte min flett nye SE M600i inn til reparasjon for en uke siden.Siden telefonen var ny skulle jeg egentlig fått en ny,men det var for tiden ikke M600i på lager..

Hvor lenge kan de forlange at jeg skal vente på telefonen min?

Kan jeg kreve en ny,annen telefon til samme pris.(F.eks K800i)?

6427106[/snapback]

det har jeg funnet på forbrukerportalen:

Etter norsk lov har du to års reklamasjonsrett mot produktfeil; fem år hvis varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Skader du har påført telefonen som følge av feil eller uforsiktig bruk, dekkes ikke.

Det er butikken som har bevisbyrden, dvs at butikken må bevise hvis det er uforsvarlig bruk som er årsak til feilen. Be derfor om detaljert dokumentasjon, gjerne med bilder, hvis butikken setter seg på bakbeina.

Tar reparasjonen mer enn én uke, har du krav på lånetelefon.

Oppstår samme feil for tredje gang, kan du kreve å få hevet kjøpet og få pengene tilbake.

Lenke til kommentar

6431715[/snapback]

Det som er saken her er at dersom det er feil på telefonen når den er ny,noe det var i dette tilfellet,skulle jeg automatisk få en ny dersom jeg klagde innen en uke.Dette gjorde jeg,men de hadde ikke telefonen på lager.Om dette er noen interne regler hos gsm.no vet jeg ikke.

Endret av Captaincaos
Lenke til kommentar

6431715[/snapback]

Det som er saken her er at dersom det er feil på telefonen når den er ny,noe det var i dette tilfellet,skulle jeg automatisk få en ny dersom jeg klagde innen en uke.Dette gjorde jeg,men de hadde ikke telefonen på lager.Om dette er noen interne regler hos gsm.no vet jeg ikke.

6432437[/snapback]

det er enten DOA regeln til Nokia eller internt hos dem (noe jeg tviler på). Det er ikke en lovfestet rett.

For ordens skyld; det kan hende at du får ny på doa fra verkstedet, men det tar lengre tid.

Lenke til kommentar

Telefonen din er såkalt DOA - dead on arrival. Om de har godkjent dette - men har ikke telefonen på lager noe mer, så hadde jeg krevd pengene tilbake.

Merk at det ikke er noe du har krav på, men siden de ikke klarer å levere og du gjerne vil ha en telefon så kan det hende du vil få de til å være litt greie.

Lenke til kommentar
Telefonen din er såkalt DOA - dead on arrival. Om de har godkjent dette - men har ikke telefonen på lager noe mer, så hadde jeg krevd pengene tilbake.

Merk at det ikke er noe du har krav på, men siden de ikke klarer å levere og du gjerne vil ha en telefon så kan det hende du vil få de til å være litt greie.

6432801[/snapback]

Nå har jeg fått beskjed (etter en purring) om at ny telefon er i bestilling og jeg skal få den i morgen.

Dersom det ikke stemmer,eller de ikke får den vil jeg selvsagt kreve en form for erstatning.Skal reise bort for en lengre periode,og er avhengig av en skikkelig telefon.Det er ikke min gamle Z600 pr. idag :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...