Gå til innhold

Problemer med installering av XP MCE

Anbefalte innlegg

Har bygd min første PC, men erfarer visse bugs ved installeringen av XP MCE som jeg kjøpte som OEM-versjon (norsk utgave). Har forsåvidt fått installert slik at jeg får kjørt i gang maskinen, men løp på et par problemer under installasjon:

1. Fikk følgende prompt etter å ha kjørt inn CD nr. 3 (oppgradering) under installering: "Some files on Windows XP Prosfessional Service pack 2 CD are needed. Insert Windows XP Prosfessional Service pack 2 CD" Jeg tok ut og kjørte inn igjen CDn og fikk samme melding. Måtte til slutt trykke cancel, og installere videre.

2. Prøvde å installere den norske språkpakken (CD nr. 4). Fikk da meldingen "XP MCE Ed. 2005 location packs can only be installed on systems running the U.S. English version of update Rollup 2 for Windows XP MCE 2005". Det var vel nettopp denne updaten jeg misset i pkt. 1.

3. Får ikke installert Explorer og andre essensielle program. Får en feilmelding som sier at Windows Installer Service "could not be accessed". Enten fordi jeg kjører i "Safe mode" eller fordi den er "not correctly installed". Det siste er vel problemet: åpnet mappen "Installer" under Windows på maskinen; den er helt tom.

Største problem er egentlig pkt. 3: fører til at jeg ikke kommer meg på nettet for å hente ned upgrades etc. :cry: Pluss at jeg ikke får installert office-programmene. Installasjon av drivere til hovedkort, skjermkort, mus etc. gikk imidlertid greit.

Har installert 2 ganger med samme begredelige resultat. Setter umåtelig stor pris på hjelp fra noen med innsikt i Windows' mysterier... :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du får beskjed om å sette i Windows SP2 CD, har du da prøvd alle?

Eg vet at eg selv rotet med dette de første gangene, og da var det noe med at SP2 CD var en av de eg ventet minst(ulogisk).

6426925[/snapback]

Når jeg får beskjeden har jeg allerede brukt "hoved-CD" 1 og 2. Men jeg kan prøve igjen med alle mulige, så får vi se. Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Nå er det like før jeg kaster inn håndkledet...

Har prøvd alle kombinasjoner av de 4 CD-ene i XP MCE-pakken, til ingen nytte.

Pakken inneholdt følgende 4 CD-er:

Ms Win XP MCE Disc 1, XP MCE Disc 2, XP MCE Udates for version 2005

og til sist: "Norsk lokaliseringspakke for XP MCE.

Når jeg prøver å reinstallere får jeg meldingen:

"Please insert Win XP Professional Service Pack 2CD". Prøver så alle CD-er over. Meldingen som følger er: "Setup cannot copy the file migregdb.exe. Ensure that XP Professional Service Pack 2CD is in the drive."

Deretter: "some files on XP Professional Service Pack 2CD are needed."

XP MCE er oppe og går, men når jeg ignorerer ønskene om Service Pack 2CD og prøver å installere andre program, f.eks Explorer, får jeg feilmeldingen om at "Windows Installer Service could not be accessed".

Er det noen der ute som har vært ute for samme problem? :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...