Gå til innhold

Trenger ny, stillegående PSU på 4-500W

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt oppdatert på PSU for tiden og lurer på hva jeg bør velge. Fra før har jeg en 350W Enermax som driver et system med Atlon64 X2 3800+ med integrert grafikk, 1GiB ram, 3 PCI-kort og 4 harddisker.

Jeg har planer om å oppgradere med passivt kjølt skjermkort, et par nye disker og ny PSU i nærmeste fremtid. Ny PSU vil jeg ha hovedsaklig fordi den gamle støyer mye (2 stk hurtigspinnende 8cm vifter). Men det er sikkert også kjekt med litt mer effekt å gå på når jeg skal oppgradere.

Krav til ny PSU:

- 400-500W

- Relativt billig (dvs mye for pengene)

- Stillegående med 1 stk 12cm vifte

- En 12V-kanal som takler 18A

Ønsker til ny PSU: (krav jeg kan fire på)

- 24pin ATX-plugg

- Mange SATA strømkontakter

- En ekstra 12V-kanal

Har dere noen gode tips? Kanskje Mist 500W?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCIe-kontakter er ingen fordel. De kommer uansett bare til å henge i veien. (Når og hvis jeg kjøper skjermkort så skal det være passvt kjølt og uten behov for ekstra strøm. Mulig det blir et geforce 7600GS eller etterfølgeren med Dx10)

Lenke til kommentar

En Mist 500W med avtagbare kabler (du kan selv bestemme hvilke kabler du vil ha med) er det du burde gå for. Rundt tusenlappen, men det gir god ytelse/stillhet for pengene, og det er grunnen til at jeg selv går for den.

Lykke til med kjøpet uansett :)

Lenke til kommentar
Enn denne? https://prisguiden.no/product.php?productId=21928 Bra/dårlig?

6427123[/snapback]

Fortron-Source sine er faktisk veldig gode etter prisen, og putter du i en slik vil du fort merke hvilke ANDRE deler som gir fra seg lyd. Selv har jeg 2 maskiner som bruker en FS psu, og fra begge er viftestøy fra cpu og harddiskstøy adskillig mere merkbart enn fra psu. Samtidig klarer de fint å dra både strømslukende P4 og Athlon maskiner uten problemer.

Lenke til kommentar

Fikk reklame på "ny" PSU fra PCStyling grei pris 5 -6 hundre etter effekt, har stoor vifte for kjøling (140mm).

Ellers svært fornøyd med PSU fra Tagan, hatt 480U01 i drift vel et år, fornøyd med lite støy fra den, er vel i høyere prisklasse, kosta vel rundt 800,- i februar i fjor.

Lenke til kommentar

Har en Enermax Noisetaker 485 watt i min nåværende Hovedpc. Den duger kjempe bra. Jeg tror den yter mer enn det som står på pakken boksen. Den bråker heller ikke så mye at det gjør noe, også er det Viftestyring på den. Den er riktignok litt dyr da. Min kosta 750 kr, og det blir kanskje litt mye for deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...