Gå til innhold

Windows CD key

Anbefalte innlegg

Eg har ikke noe problem med windowsen min (ekte) men eg lurer på hvor lenge en cd key varer...? Varer den heile livet mitt eller varer den 10år? kan eg bruke den til Vista når det kommer ?

mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg har ikke noe problem med windowsen min (ekte) men eg lurer på hvor lenge en cd key varer...? Varer den heile livet mitt eller varer den 10år? kan eg bruke den til Vista når det kommer ?

mvh Fredrik

6426674[/snapback]

Rekner med du kan bruke den sånn ca hvor lenge du vil.

Lenke til kommentar

mvh Fredrik

6426674[/snapback]

Du kan bruke den til det den er til så lenge du vil. Vista kan du ikke bruke den til, da cd-keyen er mot et spessielt produkt, og noe vista cd-key vil jeg anta at du enda ikke har

Lenke til kommentar

CD-key'en er én ting. Den kan du nok bruke så lenge det finnes HW som kan kjøre Windows.

Men hva med "activation" av Windows-installasjonen? Når Microsoft skrur av serverne sine, da er det jo slutt på den tjenesten. De er vel i sin fulle rett til å slutte å "vedlikeholde" WindowsXP en eller annen gang, men hva skal en stakkar gjøre da, når Windows truer med å nekte å starte hvis du ikke aktiverer med en gang - noe du altså ikke kan få gjort?

Er det da opp til deg selv å "fikse" dette, f.eks. med noe av den lugubre programvaren som etter sigende skal eksistere nettopp for dette formålet? Men hva vil Microsofts advokater si da?

Er det lov for andre å aktivere WinXP når Microsoft selv ikke vil lengre?

(Tviler vel sterkt på det...)

Lenke til kommentar
CD-key'en er én ting. Den kan du nok bruke så lenge det finnes HW som kan kjøre Windows.

Men hva med "activation" av Windows-installasjonen? Når Microsoft skrur av serverne sine, da er det jo slutt på den tjenesten. De er vel i sin fulle rett til å slutte å "vedlikeholde" WindowsXP en eller annen gang, men hva skal en stakkar gjøre da, når Windows truer med å nekte å starte hvis du ikke aktiverer med en gang - noe du altså ikke kan få gjort?

Er det da opp til deg selv å "fikse" dette, f.eks. med noe av den lugubre programvaren som etter sigende skal eksistere nettopp for dette formålet? Men hva vil Microsofts advokater si da?

Er det lov for andre å aktivere WinXP når Microsoft selv ikke vil lengre?

(Tviler vel sterkt på det...)

6426712[/snapback]

Uten å vite noe sikkert, så vil jeg anta at dersom MS skrur av sine "aktiveringsservere", så vil dette være lang tid etter at XP er "dødt" uansett. Måten MS har sluttet å supportere produkter på tidligere er å slutte å gi ut patcher og bugfixer.

Lenke til kommentar

cdkeyen følger dessverre kun ett produkt, dvs du kan ikke bruke din cdkey på kommende Vista. men det du kan gjøre er å kjøpe en oppgraderingspakke (som er billigere) hvis du har tidligere lisenser.

Du kan f.eks idag kjøpe en oppgraderingspakke av WinXp hvis du har win98. win98se, winMe, Win2000 og NT 4+ .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...