Gå til innhold

Ny OpenOffice-versjon klar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes det er bare helt utrolig dumt å bruke ".org" i navn som f.eks mappe navn. Selve programmet heter OpenOffice.org. Plager meg sinnsykt, derfor kommer jeg aldri til å bruke OpenOffice. Bruker Office eller iWork.

6426888[/snapback]

Programmet heter OpenOffice.org fordi Open Office er et registrert varemerke (I allefall i benelux)

Dessuten er OpenOffice.org mye kulere.

.org viser til at det er drevet av et felleskap (community).

Lenke til kommentar
Programmet heter OpenOffice.org fordi Open Office er et registrert varemerke (I allefall i benelux)

Dessuten er OpenOffice.org mye kulere.

.org viser til at det er drevet av et felleskap (community).

OpenOffice.org er ikke kult, det er lame..

.org et fellesskap? So what. Har da vel ingen ting om det er laget av et fellesskap eller ikke. Det skal levere et godt produkt uansett.

6432377[/snapback]

Nordoelum, det er lite lame av deg å skrive det vettu, lif har 2 meget gode poeng, du har ingen. Det har alt med fellesskap å gjøre. Denne setningen din er også rimlig fjern: "Det skal levere et godt produkt uansett." jeg ler godt nå :!: Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
@modellmakt: Så du mener ikke at OpenOffice.org skal levere et godt produkt?

Birger :)

6436638[/snapback]

På tide å gi seg nå, Nordoelum. Du prøver å argumentere, men ender opp med å latterliggjøre deg selv. Selvfølgelig skal et godt produkt leveres. Om det blir laget i fellesskap eller av en bedrift har generelt liten innvirkning på kvaliteten.

Microsoft har for øvrig også slike kataloger, bl.a Microsoft.NET

Endret av kim
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg gi meg? På hvilken måte latterliggjør jeg meg selv? Eneste latterligge jeg kan se er at du kommer med et slikt utsagn.

Om jeg hvorvidt liker OpenOffice.org eller ikke. Så er det vel min grunn, og når noen kommer med slibrigge kommentarer som "fjern: "Det skal levere et godt produkt uansett." jeg ler godt nå :lol: ", så selvfølgelig svarer jeg på det, da det virker som han ikke bryr seg om de lager bra software eller ikke.

Microsoft.NET er vel en betegnelse på .NET teknoligien til Microsoft. Men kan ikke se at .org har noe med en teknologi til OpenOffice. Nytt format de har kommer med det da eller? :p

Lenke til kommentar

Han skriver det fordi du skriver en setning som ikke har noe med saken å gjøre. "Har da vel ingen ting om det er laget av et fellesskap eller ikke. Det skal levere et godt produkt uansett."

Ingen poeng, ingen argument, nothing. OOO er open source, ergo fellesskap.

Du har gode eksempler på hvorfor Microsoft kan ha .NET som endelse. Det du ikke har er et fasitsvar, med andre ord er teknologi noe du tror. Selv om .org kanskje ikke har noe med en teknologi å gjøre, så kan det være en annen grunn til at de har valgt å bruke den endelsen. Jeg har ikke noe fasitsvar, men jeg kan like gjerne komme med noe à la din versjon der du forsvarer .NET. Ser du sammenhengen her?

Lenke til kommentar

Ingen poeng? Så hvis det er OpenSource, så er det fratatt muligheten i å være en bra løsning? Sier bare at det kan godt levere et godt produkt uten ".org" og alle vet at OpenOffice er OpenSorce.

Hva faen er dette for noe bullshit. Er ikke .NET en teknologi/programmeringsspråk? Tror at det er en treknologi. Denne falt helt ut. Hva mener du? Skal du komme snart med at "gud er bare noe du tror, men det trenger ikke å stemme".

Lenke til kommentar

Jeg gir meg, enten så forstår du ikke debatten eller så prøver du bare å provosere alle. Hvis du leser posten min et par ganger til, så skjønner du at det ikke er det jeg mener. God natt :)

Kim :)

Endret av kim
Lenke til kommentar
Synes det er bare helt utrolig dumt å bruke ".org" i navn som f.eks mappe navn. Selve programmet heter OpenOffice.org. Plager meg sinnsykt, derfor kommer jeg aldri til å bruke OpenOffice. Bruker Office eller iWork.

6426888[/snapback]

Herregud altså.. Dette sier ganske mye om hvor mye peiling du har..

Det er LETT å forandre på hva mappenavnet skal hete, du kan kalle mappen for

kun OpenOffice, eller bare OO om du vil.

Grasnaut..

Lenke til kommentar

Hvis du mener at folk ikke vet hvordan å endre mappenavn under installasjoen, så skjønner jeg at du kaller folk "Grasnaut..". Men det er ikke det jeg vil fram til. Jeg _personlig_ at enter .org eller .com eller hva nå det måtte være er dumt. Hvis du måtte følge noe annet, så for all del.

Lenke til kommentar
hvis noen kan nevne en grunn til meg for at jeg skal kjøpe meg MS Office, så kom med den.

6427606[/snapback]

Stavekontroll. Dette er iallefall DEN ENESTE grunnen til at ooo er ubrukbar for min del. Og jeg bruker kun skrivedelen av office-pakken, dvs Word. Pga at ooo Wrtier mangler denne delen, blir den som sagt ubrukelig for meg.

Og ikke kom her og si at stavekontroll i et skriveverktøy ikke er nødvendig.

6427651[/snapback]

Er det bare jeg som hater stavekontroll her? :p MS Office sette hele tiden inn orddelingsfeil i teksten min når jeg skriver på skolen.

Lenke til kommentar
Microsoft har for øvrig også slike kataloger, bl.a Microsoft.NET

6436691[/snapback]

Microsoft er jo eksperter på å lage irriterende navn, f.eks da alt skulle hete Active-et-eller-annet.

Eller de nye katalognavnene som dukket opp med Windows 95:

- My Documents

- My Pictures

osv.

Blir bare mer tungvint å lese seg fram til riktig katalog med My... foran alt.

Men endelig, etter drøyt 10 år har de skjønt dette, og skal visst fjerne det i Vista :!:

Forøvrig bryr jeg meg lite om at programmet heter OpenOffice.org, men kildekoden er jo åpen, så du kan jo endre det til NordoelumOffice, eller NordoelumOffice.org :p

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg har ikke lest alle andre poster her, men nå har jeg brukt Ooffice på linux platform i snart to år, og må si at jeg er mektig lei.

Programmet er ufattelig tregt å starte (kanskje ikke verdens beste argument, men for min del irriterer det altfor mye), linjeavstander punktmarkering og automatiske avsnitt fungerer aldri når jeg trenger det, i tillegg synest jeg programmet er en del rotete. Nå er ikke jeg noen avansert bruker og bruker stort sett bare skrivedelen, men for min del fungerer MS Office bedre på mine bruksområder.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Det er ganske mye feil i stavekontrollen til Microsoft Office ja, orddelingsfeil også har jeg vært borti. Jeg husker desverre ingen eksempel. Stavekontrollen i OpenOffice er desverre verre. Så jeg får se om jeg får ta en dugnad på den i sommer.

Lenke til kommentar
Nå var det snakk om orddelingsfeil og ikke stavekontrollen generelt. Stavekontrollen i Office fra og med XP har vært svært god og milevis foran alle andre alternativer (sett bort fra separate plug-ins).

6447844[/snapback]

Hvor god den er, er personlig oppfatning. Men den er ivertfall langt bedre enn den var i "grusome" Microsoft Office 2000.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...