Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et antivirusprogram til en liten bedrift, og er interessert i tips fra andre.

Trenger ikke en komplett sikkerhetspakke, men antispyware hadde vært greit. Vil ikke ha funksjonalitet som brannmur, popupstopper, spamfilter eller noen form for mailfiltrering.

Det aller viktiste er at programmet ikke er i veien for bruker, slik løsninger fra McAffe, Symantec etc pleier være. Bruker bør ikke plages med en eneste melding eller popup, og bør ideelt sett være helt usynlig for bruker.

Noen som har tips eller anbefalinger? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er på jakt etter et antivirusprogram til en liten bedrift, og er interessert i tips fra andre.

Trenger ikke en komplett sikkerhetspakke, men antispyware hadde vært greit. Vil ikke ha funksjonalitet som brannmur, popupstopper, spamfilter eller noen form for mailfiltrering.

Det aller viktiste er at programmet ikke er i veien for bruker, slik løsninger fra McAffe, Symantec etc pleier være. Bruker bør ikke plages med en eneste melding eller popup, og bør ideelt sett være helt usynlig for bruker.

Noen som har tips eller anbefalinger? :)

6426650[/snapback]

Symantec Antivirus 10.1 NB: Corporate Edition!

Wintel

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Symantec Antivirus 10.1 NB: Corporate Edition!

Wintel

6432441[/snapback]

Ja, tror Symantec AV corp. ed. skal være kun AV+antiadware. Husker ikke helt hva de forskjellige pakkene inneholdt, men den enkleste er altså kun av/antiadware. Ellers har vel symantec ord på seg for å være lett administrerbar uten at sluttbruker behøver foreta seg noe. På den annen side har den også ord på seg for å være noe bloatet.

Norman er vel et alternativ som etter sigende skal være mindre ressurskrevende, men kjenner ikke noe til brukergrensesnitt/konsoll der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva har du kompetanse på? Det er det som er viktig, eller at du kan skaffe deg hjelp når du trenger det.

De det er lettest å få hjelp på er: Symantec, Trend Micro og Norman.

Løsninger som fungerer helt utmerket med litt kompetanse er: Nod, F-secure og Panda.

6764150[/snapback]

Godt poeng. Sier meg helt enig med Guffen her.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

NOD32 (Hvis du er på utkikk etter problemfritt godt antivirus som tar lite systemresurser) Dette er også enkelt å sette seg inn i, dog, er jeg ikke noen ræser på utrulling av NOD32 ved annet enn klientinstallasjon (hvis det er større utrullinger med serverinstallasjon ved innmelding til AD, så har jeg ikke fått testet dette så godt)

PS: De fleste antivirusprogram som jeg har problemer med heter enten Norman eller Norton, om dette er fordi det er de som er mest utbredt, eller fordi disse er mest buggete (inneholder mest fansy dansy plagdegihjæl funksjoner som folk kan bruke til å ødelegge maskina si) har jeg litt problemer med å sette fingeren på.

Men, min erfaring med NOD32 er at det tar lite resurser, plager deg aldri unødvendig og gjør akkurat det det skal gjøre, verner deg mot virus.

Lykke til med valget ditt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg setter en finger på NOD32 også. Billig og bra.

Viss det er snakk om få pcer, så kan du enkelt bare la dem laste ned oppdateringer via internett selv, uten å ha en sentralisert løsning

Jeg ser ihvertfall ikke helt behoved ved få pcer.

Og det krever vedlikehold på en server viss man velger sentralisert løsning.

Lenke til kommentar
Trend Micro Officescan

Blir som oftest brukt i bedrifts- og skolesammenhenger

Grunnen til det er verken fordi det er ett godt program eller fordi det er lett og vedlikeholdet. Det er billig.

Trend micro officescan har som regel liten nytte på en pc. Jeg vil tørre og påstå at i 98% av alle tilfeller så finnes det ett bedre antivirus program en Trend. Det er også skummelt lett for en bruker og skru av hele trend packa.

nod32 derimot er ett meget suverent program.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd det selv, men hørt veldig mye bra om NOD32. Er en test om programmet her.

Om du skal ha noe som er gratis vil jeg anbefale AVG.

Skal du bruke AVG lovlig i bedriftssammenheng, så skal du faktisk betale for det. AVG er kun gratis til privatpersoner. Så jeg ville ikke anbefalt det gratis til bedrifter. Da synes jeg faktisk det er bedre å bruke NOD32

Lenke til kommentar

Vi bruker forefront selv (noe som jeg vil anbefale) så jeg hadde ikke lest alt om AVG. Som du sier så er AVG kun gratis for privatpersoner, så jeg legger meg flat der. :)

Om dere har lyst på et fult system, server og client security, firewall og den jobber med Edge(mail), vil jeg anbefale forefront. Kommer veldig ann på behovet deres som bedrift.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
hold deg unna symantec, det sluker ressurser.

Trend og F-Secure er mine tips.

Det argumentet er så gammelt at det har blitt sant igjen. F-Secure trakk mer ressurser enn Symantec i versjon 10.2, men idiotene i Symantec har laget norton ut av versjon 11. Den er absolutt den beste å administrere sentralt, men suger ressurser av klienter og managementserver...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Joda, takk, merket det etter oppdateringen til SEP. (Symantec Endpoint Protection) vi har hatt en del kunder som har hatt problemer med hastigheten som en mer eller mindre direkte følge av at de har rullet ut SEP. Vi har frontet symantec som antivirus i mange år, men vurderer nå å bytte til ett annet antivirusprogram å fronte mye grunnet problemene vi har hatt med symantec og hastighet.

Lenke til kommentar

Det er lovet vesentlig bedre memory footprint i SEP MR3. Den tar riktignok enda 10 MB mer på disken og er nå oppe i vanvittige 70 MB på klienten. Jeg skal rulle ut en MR3-løsning denne uka, så jeg kan gi litt feedback på om det har blitt noe bedre. Den mest vanvittige buggen - at databasen tar 20-30 gig og at definisjoner ikke slettes på serveren skal i alle fall være løst - selv om de lovte dette i MR2 også...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...