Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Egentlig er jeg hardcore pc-fan, men selv ikke jeg kommer unna at Mac + videoredigering = sant. Jeg har brukt Mac en del i design- og skolesammenheng, så jeg vet hva jeg går til. Planen min er å kjøpe en MacBook og bruke den til video, web, lyd- og bilderedigering, med hovedvekt på førstnevnte. Kommer til å doble minnet i maskinen jeg kjøper slik at multitasking blir litt enklere. Hva er forskjellen på den hvite og den svarte siden den sistnevnte koster nesten 2k mer? Det eneste jeg ser er 20 GB mer i harddisken. Det står mellom de to maskinene jeg nå linket til, og jeg heller mot den hvite. Er fint om folk deler sine erfaringer med MacBook, om de har noen. Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Den største forskjellen er prisen det er ellers akkurat samme maskin med en annen hd. Sort er mote akkurat nå, helt til alle har sorte appleprodukter og en "ny" og enda dyrere farge dukker opp. Støv vises mye bedre på sort Enkelte har fått problemer med missfarging av sine hvite macbooks, dette er enda uavklart. Google "macbook discoloration" Personlig synes jeg man får mye laptop for pengene ved å kjøpe macbook, synd de er såpass tunge og varme. Har ikke lekt så mye med disse, den jeg testet virket ganske solid, men ikke like solide som de gamle ibookene. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Du er kanskje klar over det, men Apple er veldig dyre på RAM, so eg trur du kan spare ein del ved å kjøpe RAM andre stader. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Jepp, bruk gjerne de pengene du sparer på ikke å kjøpe svart til å kjøpe 2GB ram og 7200rpm HD fra et annet sted. Minnet og HDen du sitter igjen med, kan du så selge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Blir maskinene varmere enn vanlige bærbare? Ryker ikke garantien hvis jeg åpner maskinen og bytter hardware? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Blir maskinene varmere enn vanlige bærbare? Ryker ikke garantien hvis jeg åpner maskinen og bytter hardware? 6433483[/snapback] Litt. Du kan ikke ha en Macbook på fanget (det står faktisk i bruksanvisningen at du ikke skal ha laptopen på lap-en i lengre perioder). Bytte av ram og harddisk er helt greit, står forklart hvordan du skal gjøre det i bruksanvisningen, og er veldig lett. Men ville beholdt den gamle disken samt en orginal rambrikke dersom du noen sinne skulle sende maskinen inn på service. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg har ingen problemer med å bytte hardware, men vil ikke Apple slå seg vrange hvis det skulle gå noe galt og jeg vil bruke garantien? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Du har da fremdeles fem års reklamasjonsrett, drit i garantien. Den norske reklamasjonsretten holder til det meste som måtte oppstå med PC-en din. Jeg har enda tilgode å se en garanti som gir deg noe VESENTLIG mer enn det forbrukerkjøpsloven/kjøpsloven gir deg. Lenke til kommentar
Moonscape Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 når dere først er inne på bytte til mer RAM osv; link til hva RAM jeg burde kjøpe.? nettopp bestilt meg en MacBook nå (etter å ha testet ut min søsters ... digger den!) Tenker i første omgang på 1GB men tar gjerne imot linker til anbefalt minne i 2GB-klassen. Lenke til kommentar
mcbanan Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 http://mac1.no/ram <-- minneguiden på mac1.no Misfarging på hvite macbooker var et problem blant noen av de første maskinene fordi det ble brukt feil plasttype. Dette er nå rettet opp i naturligvis! Skal kjøpe meg macbook snart jeg og, når "back to school" tilbudene kommer;) Lenke til kommentar
Moonscape Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Vanlig med sånne "back to school"-tilbud eller? Er det gode tilbud som oftest? Får min macbook, den hvite, med samme spesifikasjoner som den svarte (80GB osv) til 10990 + frakt fra ålesund. -5% studentrabatt så klart Slik jeg ser det sparte jeg rundt 1500 på det. Egentlig fornøyd med det Takker også for link. Skal se på den nå =) Lenke til kommentar
mcbanan Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Sånn det er nå i usa, og som det går rykter om at kommer hit 1.august, er det at du får en 1gb nano gratis med hvis du kjøper en maskin. Eller, du må betale for den, men du får igjen pengene når du sender inn igjen strekkoden på pakken elns.. Du kan også kjøpe en større nano, og få tilbakeført deler av beløpet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Å vente på Back to School-tilbudet er sikkert ikke dumt. Irriterer meg at det ikke går an å velge 1x1GB ram, for å kunne oppgradere senere. Det er vel bare 2 minneslotter? Det er vel ikke altfor lenge til Apples nye OS, Leopard, kommer? Lenke til kommentar
mcbanan Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Det er bare 2 minneporter ja, maks 2gb. Det er litt usikkert når leopard kommer, men det blir nok på slutten av året. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå