Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen slår seg av under spilling.

Anbefalte innlegg

Hei å hå,

helt ny PC fra netshop der først skjermkortet ble ødelagt (sendt inn), å nå ser det pokker meg ut til at hele PCen er på tur til å ta kvelden. Spiller WoW i 15-20 minutter så begynner plutselig lyden og hakke i noen få sekunder før hele maskinen starter på nytt. Dette begynte i dag.

Specs:

Antec Sonata II m/450w

MSI K9N hovedkort

AMD AM2 4600+

2GB OCZ DDR2 minne (dual channel, 2.20 volt)

GeForce 6600GT

Skjermkortet overstiger sjeldent 60 grader, CPU holder seg rundt 40, hovedkort på rundt 35.

Tips?

EDIT: Har fikset en del ting nå.

UPDATE: Jeg har kjørt Memtest86 uten å få noen problemer. Jeg kjørte "Blend" test på Prime95 i litt under 1 minutt før jeg fikk fatal error. Jeg kjørte Small FFTs (CPU stress) i litt under 3 timer nå *uten* problemer. Skifta tilbake til Blend så fikk jeg error på under 1 minutt *igjen*.

Er det minnet eller?

Endret av jvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff :(

Kjørte Prime95 i 1 minutt så fikk jeg:

FATAL ERROR: Rounding was 0.4921875, expected less than 0.4

Så kjørte jeg engang til (klarte da 9 minutter) så fikk jeg:

FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4

Burde jeg kontakte Netshop?

Lenke til kommentar

du burde seriøst kjøpt deg en heatpipe kobber kjøler, for å unngå dette, er varmt ute og varmt i kabinettet. og på load så blir cpu alltid varm.

du kan også sette ned volt 1 hakk, for å unngå extra varme og se hva mer du kan gjøre for å holde kaldere luft i casen.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Jeg skal da ikke måtte gjøre noen som helst når jeg har kjøpt en ferdig bygget PC fra et firma? Greit om du kjøper deler og bygger selv, men når man først har betalt for produksjon og "testing" så burde jo tingene fungere?

Lenke til kommentar
Jeg skal da ikke måtte gjøre noen som helst når jeg har kjøpt en ferdig bygget PC fra et firma? Greit om du kjøper deler og bygger selv, men når man først har betalt for produksjon og "testing" så burde jo tingene fungere?

6433825[/snapback]

Er desverre ikke alltid slik.

PC byggere tenker ikke så mye på hvor varmt det kan bli om sommeren. De går ut ifra rundt 20 grader temp for maskinen og da vil jeg regne med at den funker ok.

Dette er da bare min spekulasjon, men jeg tror det er det de går etter.

Lenke til kommentar

Kjørte memtest86 og fikk 3 errors. Gikk i BIOS og satt alt på default (har ikke vært der før), da hadde jeg null feil i memtest86.

Fyrte opp prime95, feil etter 1 minutt :X

Så endret jeg på prime95 testen til å bare stresse CPUen, og den har nå gått i over 10 minutter uten problemer. Så fort jeg fokuserer mest på minne testing i prime95, får jeg fatal error etter 1 minutt.

Er det minnet eller er det prime95 som bare tøver? Eller memtest86?

Hvilket prog burde jeg stole på her? Blir veldig forvirra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...