chipmann Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hei! Jeg tenkte nå at det hadde vært fint om jeg kunne legge inn en del koding i localhost som gjør at indexen i localhost inneholder alle linkene til php-filene mine. Jeg vil gjøre slik at indexen oppdaterer seg automatisk hver gang jeg lagrer en php-fil i den mappen som man må lagre den i for å vise filen i localhost. Det skal være slik at jeg ikke trenger å sette inn linker, men at det blir gjort automatisk. Noen som har peiling på dette? Takk for svar Lenke til kommentar
rønning Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Sjekk ut funksjonen scandir() (krever at du har PHP5) Hvis du ikke har PHP5 bruker du readdir() Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) hvis du ikke har en index fil vil apache automatisk vise deg directory listing da. ellers har jeg noe greier jeg bruker til det samme: <?php session_start(); if($_POST || ( $_SESSION['logged_in'] && $_SESSION['ip'] == $_SERVER['REMOTE_ADDR'] )) { if($_GET['logout']) { session_destroy(); header("Location: index.php"); die; } if($_POST['pw']) { if(md5($_POST['pw']) == "4c3a875b20a055d435131ee79791848c") { $_SESSION['ip'] = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $_SESSION['logged_in'] = md5(substr($_POST['pw'], -10)); header("Location: index.php"); die; } else header("Location: index.php?feil_pw=jau"); } elseif(!$_POST['pw'] && !$_SESSION['logged_in']) { die("Fyll ut alle felter. Gå <a href=\"javascript:history.go(-1)\">tilbake</a>"); } else { // Du er logget inn function getDir($dir, $level = 0) { $opendir = opendir($dir); $ignore = array('.','..','Thumbs.db'); while(false !== ($file = readdir($opendir))) { if(!in_array($file, $ignore)) { $path = $dir.'/'.$file; $indent = str_repeat(' ', $level); if(!is_dir($path) && !strstr($path, 'phpmyadmin') && !strstr($path, '~')) echo $indent . '<a href="' . $path . '">'.$file.'</a><br />'; if(is_dir($path)) { echo "$indent<a href=\"$path\"><strong>$file</strong></a><br />"; getDir( $path, ($level + 5) ); } } } closedir($opendir); } echo '<h2 style="display:inline;">Directory listing for '.$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'</h2>'; echo '<input type="button" style="width:100px;float:right;"value="Logg ut?" onclick="location.href = \'?logout=true\'" />'; echo '<h5 style="clear:both;">'.date("d.m.Y \- H:i:s").'</h5>'; echo '<hr />'; GetDir('.'); echo '<hr />' . $_SERVER['SERVER_SIGNATURE']; // Du er logget inn } } else { ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <title>Logg inn...</title> <meta http-equiv="refresh" content="3600;"> <style type="text/css"> </style> </head> <body> <?php if(strcmp($_GET['feil_pw'], 'jau') == 0) echo '<h2>Prøv på nytt!</h2>'; else echo '<h2>Velkommen!</h2>'; ?> <h3>Du må logge inn for å vise directory listing på serveren...</h3> <form method="post" action=""> Ditt passord: <input type="password" name="pw" /> <br /> <input type="submit" name="submit" value="Logg inn" /> </form> <hr /> </body> </html> <?php } ?> passordet er: 3crwe554g721, men dette kan du sikkert klare å tilpasse selv Endret 3. juli 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Takk hockey500. Men jeg har et problem... Jeg får disse to feilmeldingene før jeg logger inn: Warning: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at c:\apache\htdocs\index.php:3) in c:\apache\htdocs\index.php on line 2 Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at c:\apache\htdocs\index.php:3) in c:\apache\htdocs\index.php on line 2 Når jeg er logget inn er det bare disse feilmeldingene som vises: Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at c:\apache\htdocs\index.php:3) in c:\apache\htdocs\index.php on line 2 Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\apache\htdocs\index.php:3) in c:\apache\htdocs\index.php on line 19 Hva skal jeg gjøre? Endret 3. juli 2006 av chipmann Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) da gjør du vel noe galt da.. det jeg postet over er hele index.php. Koden funker fint her, du kan jo poste din index.php her Endret 3. juli 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Jippi! Nå fikk jeg det til å virke! Tusen takk Det beste scriptet noen sinne Tuuuusen takk Jeg tror jeg hadde kommet nær en tast da jeg satt inn koden i index-filen. Men i alle fall: Nå virker det! Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal endre passordet... Kan du fortelle? Endret 3. juli 2006 av chipmann Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 oppe i scriptet finner du denne linja: if(md5($_POST['pw']) == "4c3a875b20a055d435131ee79791848c") den sammenlikner passordet du skrev inn med md5-hashen til teksten "3crwe554g721". Hvis du skal endre passordet må du først finne md5-hashen til det ønskede passordet. si at du ønsker passordet "chipmann" da. <?php echo md5("chipmann"); ?> så tar du bare copy/paste på den teksten du da får, og erstatter den lange stringen Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Takk Det virket Jeg hadde aldri klart å gjette det, så dette emnet må jeg huske Det virker som om du er veldig flink med php. Hva har du lest? Endret 3. juli 2006 av chipmann Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 bare Webprogrammering i PHP av Svend Andreas Horgen, ellers har jeg lest en del på dette forumet og php.net Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Ok, men du... Jeg lurer på... Bruker du en editor eller bare skriver du i notepad? Endret 3. juli 2006 av chipmann Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 De fleste bruker en editor med highlighting. Selv bruker jeg Zend Studio, ganske genialt program. Det koster litt, men det er verdt det. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 bruker HTML-Kit de få gangene jeg er i Windows, ellers bruker jeg Bluefish, Quanta og gEdit i Ubuntu Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Jeg lastet ned html-kit Den hadde veldig god omtale Jeg er sååååååååå fornøyd!! Det er helt utrolig! Mye enklere enn å skrive i wordpad. Enkelt og oversiktlig! Jeg annbefaler absolut alle å laste ned html-kit. Jeg lastet ned her: http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=483 Endret 3. juli 2006 av chipmann Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) så på det scriptet til hockey500 og lurte på om det går an å KUN vise f.eks php-filer... hvis... noen som gidder å modifisere det scriptet litt sånn at det går an? ****fant det ut sjøl****** Endret 7. juli 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Tror du kanskje du kunne poste løsningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå