Gå til innhold

Hjelp til nytt tastatur. Logitech Vs Raptor-Gaming

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger litt hjelp til å velge tastatur. Skal ha et tastatur til min nye gamerpc. Jeg står mellom 3 tastaturer (evt flere hvis dere finner noen andre bra!) ;)

1. Raptor-Gaming K1. Klikk deg inn på Gaming Keyboards. Kjøpes via SHG til 870 kr.

2. Logitech G15

3. Logitech Media Keyboard

Fra før av har jeg Logitech MX518 og Qpad. (Mus og musematte)

Noen vil helt sikkert synes det er dyrt å kjøpe et tastatur til 870 kr. Jeg er forsåvidt enig, men jeg har kjøpt et headset av Raptor-Gaming og det var et sinnsykt bra kjøp! Helt rå lyd.. (Raptor-Gaming H1) Hadde fra før av Koss SB45 og Raptor headset'et knuser det! Ekstremt god lyd/mic og behagelig å ha på.

Dessuten er det en USB(1.1) hub i Raptor-tastaturet som jeg f.eks kan ha headset og mus i. Er det usb-hub i Logitech G15 også?

Noen som har noen innvendinger? Evt erfaring med de samme tastaturene (mener da alle 3 alternativene).

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Logitech G15 ville vært mitt valg HVIS det hadde kommet med norske taster - noe det ikke gjør ennå (såvidt jeg vet)...

6426432[/snapback]

Komplett har den med svensk layout til 745 kr. Shg har den med US layout til 487 kr. Kjip prisforskjell!

Lenke til kommentar
Det må bli raptoren det :cool:

6427980[/snapback]

Ganske merkelig, men jeg finner INGEN norske tester om Raptor'en! Kun funnet en engelsk og resten er tyske! Får heller lage min egen anmeldelse hvis jeg kjøper den! Det er den som jeg har mest lyst på i hvertfall.. Ser kjempebra ut. Solid, pent design, mulighet for å sperre enkelttaster (eks Windowsknappen).

Her er forøvrig den engelske testen jeg fant: Test

Hm, linker funker ikke nå. Funket i sta! Sikkert problemer med serveren eller noe.

Lenke til kommentar
Raptoren er jo litt mindre og, det er sinnsykt digg!

Har et tastatur nå som jeg fikk, fy det er digg!

Helt svart og ser ut som tastene på en bærbar :)

6428297[/snapback]

Dvs at du bruker raptor'en? Kan du si litt mer om den eller? :)

Blir du sliten i håndleddene etc, den ser jo ut til å være ganske høy.

Lag gjerne en bitteliten test om du orker.. Sikkert ikke BARE meg som lurer på tastaturet..

Elendil: Har kikket på den ja og den ser jo bra ut. Har du den? Er den bra? Kan man disable f.eks Windows-knappen? Utrolig irriterende å spille og så komme borti den knappen.. Går jo ut av spillet med en gang!

Endret av Sir_Kula
Lenke til kommentar
Lurer veldig på Raptor-tastaturet selv, fint om du gadd å skrive en liten beskrivelse av det :)

6430785[/snapback]

Skal gjøre det hvis jeg kjøper det! :) Kjøper tastatur til mandag.. Tror vel at jeg skal koste på meg de ekstra kronene og gå for Raptor.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skal vi se.. Nå har jeg endelig fått Raptor-Gaming tastaturet. Førsteinntrykket er veldig bra. Esken den kom i var ikke noe å sprette champagnen for, men det er jo ikke den som teller. Esken var forøvrig lang og flat med en liten ekstra papplate utenpå for å reklamere for produktet.

Når jeg åpnet esken derimot og tok ut tastaturet, da snakker vi kvalitet! Tastaturet er helt nydelig.. Utrolig solide knapper, kompakt tastatur og pent design. Sammen med tastaturet fulgte det med en enkel bruksanvisning og noe diverse utstyr til å bruke hvis du f.eks skal ta av en tast, sette på en tastelås, etc. Man kan stort sett fjerne alle tastene som er om det skulle vært ønskelig. Her kan man f.eks fjerne "WSAD" tastene om man vil det. Man kan f.eks vil sette på "afterglow" knappene. Kan være kjekt om nettene, men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det. Selve operasjonen med å ta av tastene er latterlig enkel! Man bruker verktøyet man fikk med og det tar maks 5 sekunder å ta av en tast. "Trykk ned, klem inn og dra opp" Stort sett det man må gjøre.

Nå har jeg ikke fått prøvd det i spill enda siden jeg ikke har en pc for øyeblikket. Har en kompis som har prøvd tastaturet til spill og han sier at det er meget bra! Utrolig genialt at Windows-knappen er blokkert så man ikke får trykket den ned.

Man kan forøvrig sette på lås på de knappene man vil. Jeg har satt på lås på begge Windows-tastene. Knappene er der fortsatt, men det er umulig å trykke de ned.

Ellers så liker jeg at det er en liten USB-Hub innebygd i tastaturet. Har koblet til mus og headset der.

Hvis dere er i tvil om dere skal kjøpe det eller ikke, så har tastaturet en stor anbefaling fra meg! Jeg synes det er verdt pengene. Uten tvil! Dette er solide greier..

Hvis dere lurer på noe er det bare å skrive en PM til meg, så skal jeg svare. Det kan ta litt tid siden jeg ikke har pc for øyeblikket.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...